כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זה האיום האמיתי

ראש אמ"ן מתריע: "הטעות שעלולה להתדרדר למלחמה גדולה"

"נסראללה קרוב לעשות טעות שעלולה לדרדר את האזור למלחמה גדולה". כך מתריע ראש אמ"ן בכנס באוניברסיטת רייכמן. לדבריו: ניסיון הפיגוע במגידו הוא לא חד פעמי

ראש אמ"ן מתריע: "הטעות שעלולה להתדרדר למלחמה גדולה"
האלוף אהרון חליווה צילום: המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS)

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליווה השתתף הערב (שני) בכנס המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן והתייחס לאתגרים הביטחוניים מולם ניצבת ישראל בימים אלה. לדבריו: "איראן היא איום אמיתי על ישראל, והעימות הפך להיות ישיר. הוא חונה בשדות רבים. להערכתנו לא התקבלה החלטה באיראן לפרוץ לנשק גרעיני, אבל יש היערכות ליום שבו המנהיג האיראני או מחליפו יקבלו את ההחלטה הזו".

באשר לזירה הלבנונית אמר: "נסראללה קרוב לעשות טעות שעלולה לדרדר את האזור למלחמה גדולה. מתחילה אצלו ההבנה שניתן למתוח את המשוואות מול מדינת ישראל. הסיפור של מגידו הוא לא חד פעמי".

עוד אמר האלוף חליווה: "ישראל צריכה לבחון לעומק את המיקום שלה באזור. ישראל היא מעצמה אזורית, והיא צריכה להמשיך לנצל את הנכסיות שלה באזור כולו", והוסיף כי "הקשר עם ארצות הברית והיכולת לתאם איתה את הערכים המשותפים והמדיניות באזור, היא בעלת ערך עליון".

מוקדם יותר התארח בכנס שר הביטחון יואב גלנט שאמר בין היתר: "איראן משקיעה מאמצים ומשאבים רבים בהפעלת טרור ביהודה ושומרון, עזה ובניסיונות גיוס של ערבים ישראלים. איראן משקיעה בטרור במרחב הקרוב של ישראל, כולל מסוריה ומלבנון, למעלה ממיליארד דולר בשנה".

עוד גילה השר על איום הנשקף מאיראן: "אנו מזהים פעילות מואצת של משמרות המהפכה להסבת אוניות סוחר לבסיסי טרור צפים. מדובר במדיניות מגובשת ומתוכננת שנועדה לאיים על נתיבי שייט אזרחיים וצבאיים. זוהי מדיניות טרור פיראטית מדאיגה".

 

אהרון חליוה איראן חיזבאללה חסן נסראללה מלחמה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד