כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פעם שניה בחצי שנה

תושיית תושב השומרון מנעה פיגוע גדול יותר

שמעון סבג נקלע אמש לפיגוע פעם שניה בחצי שנה ומנע פיגוע גדול יותר. סבג: "עצרתי את הרכב, לחסום את הכביש, שלא יבוא מישהו אחר לדרוס את החייל השוכב". יוסי דגן ראש מועצת שומרון: "גיבור אמיתי"

תושיית תושב השומרון מנעה פיגוע גדול יותר
זירת פיגוע הדריסה בחווארה צילום: איחוד הצלה

שמעון סבג שניצל מפיגוע לאחר שנהג אוטובוס חיפה עליו באמצעות האוטובוס ממוגן הירי בין תפוח למגדלים שבשומרון לפני כחצי שנה, נסע אתמול (ראשון) יחד עם אשתו ברכב בדרכם הביתה.

כשעברו בכפר חווארה, הוא ראה אל מול עיניו מחבל הדורס חייל. החייל נפצע ושכב בצד הדרך, סבג שנסע מאחורי רכב המחבל לא איבד את העשתונות. פגע ברכב המחבל והסית אותו ממסלולו לצד השני של הכביש, לאחר מכן העמיד את רכבו לצד החייל הפצוע כדי למנוע דריסה נוספת, ותחת ירי יצא מרכבו, הרים את הנשק של החייל הפצוע והביא אליו את הנשק כדי למנוע חטיפת נשק ורק אז נסע מהמקום ודיווח לחיילים בצומת הביתות על האירוע.

תעודת ההוקרה שהעניק ראש מועצת שומרון יוסי דגן לאחר הפיגוע הקודם ממנו ניצל סבג. סבג משמאל ולצידו הנהג שהציל אותו אז, אלעזר הילריו הגן עליו בפיגוע הירי הקודם. צילום : מועצה אזורית שומרון

שמעון סבג סיפר היום על הפיגוע: "הייתי עד לפיגוע דריסה בחווארה לאחר שנסעתי מאחורי הנהג הדורס. רציתי לבלום אותו, אבל פשוט זה היה מהצד שאשתי יושבת. פחדתי שהיא תיפגע, אז איך שהוא ניסה לזוז הצידה פגעתי בו ברכב. לצערי, הוא הצליח לברוח, החייל מאחורי, ירה כמה כדורים. עצרתי את הרכב, לחסום את הכביש, שלא יבוא מישהו אחר לדרוס את החייל השוכב".

סבג המשיך: "לאחר שראיתי שהחייל זז הצידה, ראיתי את הנשק שלו על הכביש בנתיב הנגדי, רצתי לקחת את הנשק, והחזרתי אותו לחיילים. אשתי נכנסה להיסטריה ורצתה שנעזוב את המקום. עזבתי את המקום, הגעתי לצומת הביתות ודיווחתי".

יוסי דגן ראש מועצת שומרון הגיב ואמר: "שמעון סבג גיבור אמיתי, כך צריך לפעול בזמן אמת. מדובר באדם שלא חס על חייו ועל רכושו כדי לנסות למנוע פיגוע דריסה ומנע פיגוע חמור יותר. שמעון סבג מלמד אותנו, ואת הממשלה על חתירה למגע, על קור רוח, על השמירה על חיי אחיו החיילים".

טרור פלסטיני חווארה פיגוע דריסה יוסי דגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד