כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הישורת האחרונה

לאחר הסרת המוקשים: הערב יחלו ההצבעות על התקציב

לאחר שהמשברים מול מפלגות הקואליציה נפתרו, נסללה הדרך להעברת תקציב המדינה והערב יחלו ההצבעות על כך. במליאת הכנסת נמשכו הדיונים עד השעות הקטנות של הלילה. המליאה ננעלה לאחר שחברי הקואליציה החליטו לוותר על זכות הדיבור | הדרך הארוכה לתקציב

לאחר הסרת המוקשים: הערב יחלו ההצבעות על התקציב
מליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו פתר אמש (שני) את המשברים מול אגודת ישראל ועוצמה יהודית, תקציב המדינה לשנת 2023-2024 צפוי לעבור עד ליום רביעי הקרוב אם לא יהיו דרמות של הרגע האחרון.

בינתיים, במליאת הכנסת נמשכו הדיונים עד השעות הקטנות של הלילה. בזמן שבאופוזיציה ניצלו את זכות הדיבור שניתנה עד לשעה 02:30, חברי הקואליציה החליטו כי הם מוותרים על זכותם והמליאה ננעלה ותיפתח הבוקר ב-10:00.

בתוך כך, הערב בשעה 19:30, לקראת תחילת ההצבעות, תתקיים ישיבה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו בהשתתפות כל חברי הקואליציה.

במקביל, הערב בשעה 20:30 יסוכם הדיון על ידי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה, יאיר לפיד ויושב ראש ועדת הכספים, ח"כ משה גפני.

לאחר הסיכום ולא לפני השעה 21:00 יחלו ההצבעות על 7 הצעות החוק. כמו שנהוג באופן מסורתי בהעברת תקציב, גם הפעם כמות ההצבעות על ההסתייגויות תוגבל לפי סעיף 98.

בקואליציה מתכוונים לסיים עם אישור התקציב עד ליום רביעי. עם זאת נערכו גם לאפשרות שהדיונים יתארכו ומאחר ויום חמישי הוא ערב חג השבועות נקבעה ישיבה נוספת ליום ראשון בשעה 10:00 בבוקר.

כזכור, אמש בתום ישיבה ארוכה אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, הושג הסכם בין עוצמה יהודית לליכוד, ולפיו משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יקבל תוספת תקציב של 250 מיליון ש"ח בשנת 2024. המקור התקציבי יהיה מתוך עודפי התקציב של כל משרדי הממשלה לשנת 2023. 

מוקדם יותר הושג הסכם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר סמוטריץ׳ לבין סיעת יהדות התורה. בהתאם להסכם הוחלט כי מסגרת התקציב לא תיפרץ וספר התקציב לא ייפתח. העלות - עד 250 מיליון ש״ח.

בהתאם לסיכום עם יהדות התורה, אברכים יקבלו מענק חד פעמי מתחילת השנה עד חודש יוני, שישלים את הפער בתשלום החודשי. במידה ויידרשו השלמות בתקציב, הם יגיעו אך ורק מעודפים לא מנוצלים של הכספים הקואליציוניים של החינוך החרדי.

תקציב המדינה מליאת הכנסת בנימין נתניהו קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד