כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בביקור בבסיס אמ"ן

נתניהו: "ידעו כל אויבנו - אנחנו מקדימים אתכם בהרבה"

ראש הממשלה נתניהו ביקר בבסיס של אגף המודיעין, יחד עם ראש אמ"ן ומפקדים נוספים. נתניהו: "ישראל פותחת פער על כל אויביה, והיא עושה זאת בשילוב של אינטליגנציה אנושית ואינטליגנציה מלאכותית"

נתניהו: "ידעו כל אויבנו - אנחנו מקדימים אתכם בהרבה"
ראש הממשלה נתניהו בביקור בבסיס אמ"ן צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (שלישי) בבסיס של אגף המודיעין, יחד עם ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה ומפקדים נוספים.

ראש הממשלה נתניהו קיבל סקירה מעמיקה על המאמצים שנעשים בזירות השונות אל מול האיום האיראני. כמו כן, הוצגו בפניו המאמצים שנעשים באופן יומיומי לסיכול הטרור ביהודה ושומרון.

במסגרת הביקור, שמע רה"מ נתניהו על המידע המודיעיני שנאסף ואפשר את הסיכולים של בכירי הג'יהאד האסלאמי במבצע האחרון' מגן וחץ'.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום הביקור: "סיימתי עכשיו ביקור באחד מבסיסי המודיעין שלנו ויצאתי מעודד עד מאוד. ישראל פותחת פער על כל אויביה, והיא עושה זאת בשילוב של אינטליגנציה אנושית ואינטליגנציה מלאכותית".

נתניהו הוסיף: "מה שראיתי פה זה את העתיד כבר כאן היום. אז ידעו כל אויבנו - אנחנו מקדימים אתכם בהרבה". בסוף הביקור הוצגה לראש הממשלה סקירה על פרויקט "גשרים", שמטרתו להקנות ידע טכנולוגי לתלמידים מאזור הפריפריה.

לביקור התלוו ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש הסגל צחי ברוורמן והמזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל.

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, אומר היום (שלישי) בכנס הרצליה כי "איראן התקדמה בהעשרת האורניום יותר מאי פעם".

לדברי הרמטכ"ל, "אנחנו בוחנים מקרוב גם את התחומים האחרים בדרך ליכולת גרעינית. מבלי להיכנס לפרטים, יש התפתחויות שליליות אפשריות באופק שיכולות להביא לפעולה".

הלוי מציין כי "לנו יש יכולות ולאחרים יש יכולות יש לנו יכולת לפגוע באיראן". לדבריו, "אנחנו לא אדישים למה שאיראן מנסה לבנות מסביב לנו, ולאיראן קשה להיות אדישה לנוכח הקו בו אנו נוקטים".

‏עוד אמר הרמטכ"ל: "איראן משתמשת בסוריה כמרחב לחימה פוטנציאלי עם ישראל. אנחנו לא אדישים לכך. הייתי מזכיר לבאשר אל אסד נתון אחד מאוד מעניין בעידן שבו מדברים על דאטה: המדינות שנצמדו לאיראן כשלו. אם הוא רוצה לבנות אחרי מלחמת האזרחים, שייקח את זה לתשומת ליבו".

‏הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי על האיום מצד חיזבאללה: "חיזבאללה מורתע מאוד ממלחמה כוללת מול ישראל, הוא חושב שהוא מבין איך אנחנו חושבים, המחשבה הזאת מביאה אותו להעז ולאתגר אותנו איפה שהוא חושב שלא תהיה מלחמה. זו הזדמנות לייצר הפתעות בעת הצורך. יש לנו יכולת בזירה הצפונית שמשתפרת כל יום".

דבריו של הרמטכ"ל הלוי באים על רקע הפרסום כי סמוך לפסגת הרי זגרוס במרכז איראן, נבנה מתקן גרעיני עמוק מאוד שסביר להניח כי הוא מעבר לטווח של נשק אמריקאי שנועד להשמיד אתרים כאלה, כך על פי מומחים ותמונות לוויין שנותחו על ידי סוכנות הידיעות AP.

בנימין נתניהו אהרון חליוה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד