כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ברקע דברי הרמטכ"ל

גורם איראני לאל-ג'זירה: "כל תקיפה צבאית תיענה בתגובה חסרת תקדים"

גורם איראני אמר לאל-ג'זירה לאחר הדיווחים על תקיפה ישראלית אפשרית באיראן ואיומים מצד בכירי המערכת הביטחון נגד איראן, כי "כל תקיפה צבאית תיענה בתגובה רחבה וחסרת תקדים". בכיר איראני אומר: "דברי ישראל הם רק הסתה ותעמולה"

גורם איראני לאל-ג'זירה: "כל תקיפה צבאית תיענה בתגובה חסרת תקדים"
הבסיס האיראני התת קרקעי צילום: משמרות המהפכה

איראן מזהירה את ישראל מפני תקיפת מתקני הגרעין שלה ומאיימת כי תקיפה ישראלית תענה "בתגובה חסרת תקדים". הדברים באים ברקע דברי הרמטכ"ל מוקדם יותר שאמר כי "איראן התקדמה בהעשרת האורניום יותר מאי פעם" ואמר כי לישראל יש יכולת לפעול.

גורם רשמי איראני פרסם אזהרה מפני כל מתקפה צבאית על מתקני הגרעין של ארצו, ואמר כי אם זה יקרה, תהיה תגובה רחבה וחסרת תקדים. הפקיד האיראני אישר, בהצהרות לרשת אל-ג'זירה, כי "העשרת האורניום באיראן היא ברמה של 60%, ודברי ישראל הם רק הסתה ותעמולה", והצביע על כך ש"אין מקום בדוקטרינה הצבאית שלנו נשק גרעיני ואין כל הצדקה להאשמות נגדנו".

הוא ציין כי "ישראל נכשלה מול ההתנגדות הפלסטינית, ומבקשת להצדיק זאת במלחמה נגד איראן", והסביר כי "צי האיראני וספינות הצבא נעות בנתיבי הניווט על פי החוקים הבינלאומיים, וטהראן ממשיכה לפתח את היכולות הצבאיות שלה בכל התחומים, וזה מה שמעצבן את ישראל". כדבריו.

כזכור הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, אומר היום (שלישי) בכנס הרצליה כי "איראן התקדמה בהעשרת האורניום יותר מאי פעם". לדברי הרמטכ"ל, "אנחנו בוחנים מקרוב גם את התחומים האחרים בדרך ליכולת גרעינית. מבלי להיכנס לפרטים, יש התפתחויות שליליות אפשריות באופק שיכולות להביא לפעולה".

הלוי ציין כי "לנו יש יכולות ולאחרים יש יכולות יש לנו יכולת לפגוע באיראן". לדבריו, "אנחנו לא אדישים למה שאיראן מנסה לבנות מסביב לנו, ולאיראן קשה להיות אדישה לנוכח הקו בו אנו נוקטים".

‏עוד אמר הרמטכ"ל: "איראן משתמשת בסוריה כמרחב לחימה פוטנציאלי עם ישראל. אנחנו לא אדישים לכך. הייתי מזכיר לבאשר אל אסד נתון אחד מאוד מעניין בעידן שבו מדברים על דאטה: המדינות שנצמדו לאיראן כשלו. אם הוא רוצה לבנות אחרי מלחמת האזרחים, שייקח את זה לתשומת ליבו".

בנוסף אתמול שר הביטחון חשף כי, "משמרות המהפכה מסבות אוניות סוחר לכלי שיט צבאיים חמושים בכטב"מים ומערכות טילים". גלנט הוסיף: "איראן פועלת ליצירת בסיסי טרור במרחב הימי במזרח התיכון".

מנגד היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, הרגיע את חששותיה של ישראל בנאום שנשא לפני שבועיים במכון וושינגטון למדיניות. סאליבן אמר: "הבהרנו לאיראן שלעולם לא נאפשר לה לרכוש נשק גרעיני. וכפי שהנשיא ביידן אמר יותר מפעם אחת - יינקטו פעולות לתמיכה בהצהרות הללו - וביניהן ההכרה בחופש של ישראל. של פעולה".

איראן תקיפה ישראלית תקיפה באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד