כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בטקסים חגיגיים

הרצוג קיבל את כתבי ההאמנה של השגרירים החדשים

נשיא המדינה יצחק הרצוג, קיבל היום את כתבי ההאמנה של השגרירים החדשים של סרי לנקה, אקוודור, גואטמלה, אתיופיה, אורוגוואי ופורטוגל, בסדרת טקסים רשמיים בבית הנשיא. בסיום כל טקס נוגנה "התקווה"

הרצוג קיבל את כתבי ההאמנה של השגרירים החדשים
נשיא המדינה עם שגריר אתיופיה הנכנס, טספיאה יטיאה אנטנה צילום: בית הנשיא

נשיא המדינה יצחק הרצוג, קיבל היום (שלישי) את כתבי ההאמנה של השגרירים החדשים של סרי לנקה, אקוודור, גואטמלה, אתיופיה, אורוגוואי ופורטוגל, בסדרת טקסים רשמיים בבית הנשיא.

עם הגעת השגרירים נוגן המנון מדינתם על ידי תזמורת צה"ל ולאחר מכן סקרו השגרירים את משמר הכבוד הצה"לי ברחבת הטקס. לאחר הגשת כתבי ההאמנה לנשיא, הנשיא קיים פגישה עם כל שגריר, ולאחר מכן חתם כל אחד בספר האורחים של בית הנשיא. בסיום כל טקס נוגנה "התקווה".

ראשון להגיש את כתב ההאמנה שלו לנשיא הבוקר היה שגריר סרי לנקה הנכנס, מניק היטיהאמי מודיאנסלאג' נימל בנדארה, במהלך שיחתם ציין נשיא המדינה: "הביקור הראשון של נשיא ישראלי בסרי לנקה היה של אבי, עם הנשיא ג׳איאוארדן בשנת 1986 ההורים שלי התרשמו מאוד ממה שהם ראו בסרי לנקה".

לאחר מכן העניקה שגרירת אקוודור הנכנסת, מריה קונספסיון ברהונה פהאז את כתב ההאמנה לנשיא. הנשיא פתח ואמר: "אנחנו מאוד שמחים שאת פה. אקוודור היא חברה קרובה של ישראל. אירחנו את הנשיא לאסו בשנה שעברה, וזה היה כבוד גדול עבורנו. ואני חושב שזה חיזק את היחסים בינינו באופן דרמטי. אז ברוכים הבאים".

בהמשך קיבל נשיא המדינה את כתב ההאמנה של שגרירת גואטמלה, אוה אטזום ארבלו טריבוילייה דמוסקוסו שבתפקידה הקודם היתה סגנית שר החוץ של גואטמלה. הנשיא קיבל את פניה ואמר: "ברוכה הבאה לישראל גברתי השגרירה, מאחת המדינות הקרובות ביותר לישראל. היסטורית מיומנו הראשון ועד היום".

"השנה אנחנו חוגגים 75 שנה ליחסנו הדיפלומטיים, וחמש שנים להעברת השגרירות שלנו לירושלים! כולם בגוואטמלה אוהבים את ישראל, ועבורי זוהי זכות עצומה לייצג את המדינה שלי כאן".

לאחר מכן העניק שגריר אתיופיה - טספיאה יטיאה אנטנה את כתב ההאמנה שלו לנשיא. הנשיא דן עם השגריר בחשיבות הקשר בין אתיופיה לישראל ואמר: "אדוני השגריר, זהו כבוד גדול לקבל את כתב ההאמנה שלך במיוחד כשאתה מגיע ממדינה שהיא כל כך קרובה לליבנו מבחינה היסטורית וגם מבחינה רגשית. יש לנו קהילה אתיופית מדהימה בישראל ונשמח לחזק את הקשרים בינינו עד כמה שניתן".

השגריר הודה לנשיא והוסיף: "לאתיופיה וישראל יש יחסים היסטוריים ארוכים, החל ממלכת שבא ועד המלך שלמה. כבר מלפני 3000 שנה. לכן החיבור בין מדינותינו כה נהדר. במהלך שהותי בישראל, אני אתמקד בחיזוק היחסים הבילטרליים בין מדינותנו. באנו ללמוד בנוסף מהטכנולוגיה הישראלית".

אחריו הגיע שגריר אורוגוואי, מנואל אטצוורן אגורה: "אנחנו שמחים שאתה כאן, אנחנו רואים את אורגוואי כחברה מאוד קרובה של ישראל, מדינה מדהימה שתמיד איתנו", אמר הנשיא לשגריר.

השגריר הודה לנשיא ואמר: "אני חושב שהקשרים עם ישראל הם חשובים מאוד, ישראל היא חברה שלנו מההתחלה ועד היום".

ולבסוף, הגיע שגריר פורטוגל לואיס פיליפה ריבירו דה סילבה בארוס. הנשיא בפתח דבריו אמר כי זה כבוד גדול עבורנו לארח את השגריר והוסיף: "מדינתך היא חברה נהדרת שלנו, והיחסים עם פורטוגל מיוחדים עבורנו. אנא העבירו את איחוליי החמים לנשיאכם, הוא אדם נפלא וחבר יקר. ואני מאחל לך שירות משמעותי בישראל". השגריר הודה לנשיא על דבריו ועל קבלת הפנים.

אתיופיה יצחק הרצוג שגרירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד