כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מנסים להרגיע

ישראל הבהירה לארה"ב: ההתיישבות בחומש לא תחודש

בכירים אמריקנים וישראלים ציינו כי ישראל הבהירה לממשל ביידן כי הצו החדש שמאפשר לישראלים לשהות בשטח חומש נועד כדי לאפשר את העברת המאחז מקרקע פרטית לאדמות מדינה. יועצי נתניהו אמרו לבכירים אמריקנים כי תוכנית סמוטריץ' להכפלת מספר המתנחלים לא תמומש

ישראל הבהירה לארה"ב: ההתיישבות בחומש לא תחודש
חומש צילום: נאסר אישתיה/פלאש90

ישראל הבהירה לממשל ביידן כי היא אינה מתכוונת לחדש את חומש, זאת בעקבות כך שממשל ביידן מודאג מכך שהקמה מחדש של התנחלות בחומש תקשה מאוד על הסיכויים להקים בעתיד מדינה פלסטינית, כך פורסם ב"וואלה".

כזכור, ביום חמישי שעבר מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פורס חתם על צו שמתיר לישראל להיכנס לשטח בו נמצא המאחז הבלתי חוקי בחומש. הצו החדש היה חלק מהבנות פוליטיות שהושגו בין שר הביטחון יואב גלנט לשר האוצר בצלאל סמוטריץ'. הצו החדש היה דרוש בין השאר כדי להתמודד עם העתירה בבג"ץ בנושא.

שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס ובכירים אמריקנים אחרים הביעו מחאה על חתימת הצו בשיחות סגורות עם יועציו של ראש הממשלה נתניהו, כך אמרו בכירים ישראלים ואמריקנים.

הבכירים בישראלים והאמריקנים אמרו כי הצד הישראלי הבהיר לממשל ביידן כי אין לממשלה כל כוונה לבנות מחדש את חומש והדגישו כי הצו החדש נחתם כדי לאפשר את העברת המאחז הבלתי חוקי מקרקע פרטית לאדמות מדינה.

בכירים ישראלים אמרו למקביליהם האמריקנים כי המהלך בוצע בעקבות אילוצים פוליטיים וכדי למנוע משותפיו הקואליציוניים של נתניהו לערער את יציבות הממשלה, כך סיפרו הבכירים האמריקנים והישראלים.

בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים. בלשכת השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר לא הגיבו.

חומש בצלאל סמוטריץ ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד