כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לעצור את הפיגוע הבא

ניצולת הפיגוע: "אנחנו בהלם עדיין מתאוששים"

ניצולת פיגוע הירי, דבורה שטרית, תושבת השומרון משחזרת את הרגעים הקשים. ראש מועצת שומרון: "התשובה היא אך ורק החזרת המחסומים הביטחוניים, לא נסכים שבמרכז מדינת ישראל משפחות ירגישו כמו ברווזים במטווח"

ניצולת הפיגוע: "אנחנו בהלם עדיין מתאוששים"
הירי ברכב צילום: מועצה אזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן נפגש עם ניצולת פיגוע הירי אמש (שני) דבורה שטרית, שמחבלים ירו על רכבה בה נהגה כשעמה ארבע בנותיה אמש בין תפוח למגדלים.

שטרית ביקשה מדגן לפעול כדי לעצור את הפיגוע הבא. דגן אמר: "יש תשובה אחת בלבד לפיגועים הקשים הללו, והיא החזרת המחסומים הביטחוניים. אנחנו לא יכולים להמשיך לסמוך על הנס, כמה דקות משם נרצחו הלל ויגאל יניב. הממשלה הזו לצערי הרב עוד לא הפכה את הדיסקט ואני אומר לראש הממשלה ולשר הביטחון ולכל שרי הממשלה יש לכם אחריות ישירה להידרדרות הביטחונית".

עוד אמר: "הכדור נמצא אצלכם, אתם חייבים להפוך את הדיסקט ממה שעשתה הממשלה הקודמת, והביאה עלינו גל של טרור. אנחנו יושבים פה עם המשפחה הנפלאה הזו מחמם את הלב לראות את האנשים הטובים האלו פאר ההתיישבות בשומרון, פאר עם ישראל ותמיד נהיה איתכם, אבל יש לנו אחריות לא תעמוד על דם רעך. לא נסכים שבמרכז מדינת ישראל משפחות יקרות כמו המשפחה הזו נוסעות ועלולות להרגיש כמו ברווזים במטווח. הממשלה חייבת להפוך את המציאות ולצאת למבצע צבאי נגד תשתיות הטרור של הרשות הפלסטינית, שכולם יודעים שהיא עומדת מאחורי גל הטרור הזה. הממשלה חייבת להחזיר באופן מיידי את כל המחסומים הביטחוניים. אנחנו שילמנו בדם, אנחנו לא רוצים להמשיך לשלם בדם שלא חייב להישפך".

דגן המשיך: "הרוב המוחלט של עם ישראל קורא יחד אתי ודורש יחד איתי, מראש הממשלה ומכל שרי הממשלה תתעשתו כבר תחזירו את המחסומים הביטחוניים. צאו למבצע צבאי נגד הרשות הפלסטינית, תעצרו את גל הטרור הזה עכשיו אנחנו לא נוותר על ביטחון תושבי השומרון ולא על ביטחון תושבי אף אזור במדינת ישראל".

דבורה שטרית ניצולת הפיגוע, בת 40, אופטומטריסטית במקצועה, אם לארבע בנות, בנות 12, 11, ותאומות בנות 4 סיפרה על החוויה הקשה: "אנחנו מודעים לנס שקרה לנו נס מאוד גדול, קרא לנו שלא נפגענו ושלמרות שהקליע היה בין מכסה המנוע לשמשה הקדמית. זה לא פגע בי כמה סנטימטרים וזה היה פוגע בי. אני מודעת לנס שקרה לי אבל אני חושבת שהממשלה חייבת לפעול בנושא. אני חושבת שחייבים איזשהו כוח של ההרתעה באזור. אסור שנקבל שיקרו כאלה מקרים עוד פעם, עוד ירייה, עוד פעם משפחה שיכולה להיפגע? אנחנו לא יכולים להמשיך לקבל את זה כאילו זה מובן מאליו. חייבים לפעול להרתעה במיידי".

כזכור אתמול בערב סביב השעה 19:00 מחבלים ירו אש חיה על רכבה של דבורה וארבע בנותיה בין צומת תפוח לצומת מגדלים שבשומרון. בפיגוע לא היו נפגעים, אולם זוהו פגיעות ברכב. כוחות צה"ל סרקו במרחב אחר חשודים.

בהקלטת מצלמת הרכב שתיעדה את המתרחש, נשמעו תגובות הנוסעות. "תתכופפו, תתכופפו", קראה דבורה שטרית לבנותיה המבוהלות. "בנות, אתן בסדר?", הוסיפה.

יוסי דגן אביתר חווארה פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד