ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לפני תחילת ההצבעות

נתניהו במליאה: "ילד חרדי הוא כמו ילד דתי, אל תצדיקו את ההסתה"

ראש הממשלה נתניהו נאם במליאה לקראת תחילת מרתון ההצבעות על סעיפי תקציב המדינה | נתניהו: "כשהביאו תקציב לפני שנה היו מצהלות" והתייחס להסתה נגד החרדים באומרו: "אי אפשר לקבל את הדברים האלו. אנו מבקש מכם – אל תצדיקו את ההסתה הפרועה הזו" | צפו בדבריו

נתניהו במליאה: "ילד חרדי הוא כמו ילד דתי, אל תצדיקו את ההסתה"
נתניהו נואם במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (שלישי) בסיכום הדיונים על דיוני תקציב המדינה במליאה ולקראת תחילת ההצבעות ואמר: "לפני שנה הסבירו לנו שכשאין תקציב המדינה מתפוררת, הכלכלה מתרסקת. כשהביאו תקציב לפני שנה היו מצהלות".

נתניהו הוסיף: "ועכשיו מה קרה? יש תקציב ואני שומע דממה או בכי ונהי. אנו מעבירים הערב תקציב אחראי שישרת נאמנה את כל אזרחי ישראל ויביא לשיפור רמת החיים שלהם. שמעתי לאחרונה חברי אופוזיציה שאמרו שלא נצליח להעביר תקציב ולא בפעם הראשונה התחזיות שלכם התבדו".

עוד אמר ראש הממשלה: "יש תקציב והוא מקדם מהפכות גדולות – בביטחון האישי ובמשילות, בביטחון המדינה, בחינוך, במאבק ביוקר המחייה. אנו מקצים סכומי עתק למשמר הלאומי ולמשטרה, נאבק בנחישות באלימות הגואה בחברה הערבית.

אנו מגדילים את תקציב הביטחון ומה שדרוש לצה"ל ולזרועות האחרות כדי שנבטיח שנוכל לאויבנו, בזירות קרובות ורחוקות. בחינוך – אנו מוסיפים עוד 10 מיליארד שקלים ומשיקים את התכנית לחינוך חינם בגילאי 0 עד 3. בתחבורה – נמשיך במלוא התנופה להשקיע בתשתיות. נסלול עוד כבישים ומנהרות, נבנה מחלפים, נשלים את פרויקט המטרו ונקרב את הפריפריה הרחוקה למרכז.

במאבק ביוקר המחיה – אנו מקדמים חוק הסדרים שיאיץ מיזמים של תשתיות לאומיות ויפחית חסמים בתחום הדיור והיבוא. ראיתי היום דיווחים על הרווחים של הבנקים – עשרות מיליארדים בשנה – ויש לנו הרבה מה לעשות גם שם".

נתניהו טען: "כל הדברים הללו מצטרפים למה שכבר הספקנו לעשות בפחות מחמישה חודשים. שיעור האבטלה ממשיך לרדת, דירוג האשראי של ישראל נשאר ברמתו בניגוד להפחדות שלכם. בנוסף, העלנו את שכר החיילים, הבאנו הטבות למשרתי המילואים, ביטלנו עשרות מכסים על מוצרים, הבאנו רשת שיווק בינלאומית שתגדיל את התחרות, הוספנו נקודות מס, חתמנו על עסקת חבילה מול ההסתדרות, חוללנו רפורמה במחירי התחבורה הציבורית וידנו עוד נטויה".

"אתם מדברים על 14 מיליארד תקציבים קואליציוניים", תקף ראש הממשלה את האופוזיציה, "כשהבטחתם למנסור עבאס ולאחים המוסלמים 53 מיליארד אלו היו כספים קואליציוניים בלי פיקוח. ביחס לטענות לגבי אחינו בציבור החרדי".

"אני בעד כניסה לשוק העבודה ואני גאה בזה שאני משווים תנאים כי ילד חרדי הוא כמו ילד דתי וכמו ילד מסורתי וכמו ילד חילוני וכמו ילד ערבי. אנו שומעים את הביטויים של "מוצצי דם", אי אפשר לקבל את הדברים האלו. אנו מבקש מכם – אל תצדיקו את ההסתה הפרועה הזו", קרא בתקיפות.

לסיום אמר: "אתם אלופי הבכי והנהי, אנו אלופי התקווה. קיבלנו מנדט ברור מאזרחי ישראל לפעול בשמם ולמענם וכך נעשה בארבע השנים הקרובות".

בנימין נתניהו תקציב המדינה הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד