כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
כנסת חשמלית

4 חברי כנסת ושני עובדים יקבלו רכב חשמלי

הכנסת משיקה באופן רשמי פיילוט שייארך כשנה ובמסגרתו 4 חברי כנסת יעברו לשימוש ברכב חשמלי ירוק ומתקדם. החיסכון הכלכלי הצפוי עומד על כ-70%. מנכ"ל הכנסת משה (צ'יקו) אדרי: "מדובר במהלך המחזק את מעמדה של הכנסת כאחד הפרלמנטרים הירוקים והמתקדמים בעולם בתחום ואנו תקווה כי ישמש דוגמה לתושבי ישראל"

4 חברי כנסת ושני עובדים יקבלו רכב חשמלי
הרכב החשמלי לחברי הכנסת צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

הכנסת נוסעת בירוק: מדור התחבורה במשכן השיק היום באופן רשמי את פיילוט הרכבים החשמליים ביוזמתו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה. במסגרת היוזמה הירוקה 4 חברי כנסת ושני עובדים יקבלו במסגרת מכרז ליסינג רכב חשמלי מתקדם וחסכוני במיוחד במקום רכב הבנזין שסופק להם על ידי הכנסת עד כה.

חברי הכנסת שלוקחים חלק בפיילוט הם יוראי להב-הרצנו ומיכל שיר (יש עתיד), אברהם בצלאל וארז מלול (ש"ס). במסגרת הפיילוט שצפוי להימשך כשנה בחרו חברי הכנסת אחד משני דגמים חשמליים: "סקודה אניאק" או "קיה EV6". לשני העובדים הוצע רכב מסוג "BYD".

לצורך הפיילוט הוצבו במשכן הכנסת עמדות טעינה ייעודיות חדשות ובבתי המשתמשים יותקנו עמדות הטענה. לאורך השנה ישיבו המשתתפים על סקרים ושאלונים כדי ללמוד על תמהיל השימוש לצד הבנה על איכות הרכבים, מרחקי נסיעה, יעילות עמדות הטעינה ועוד. בסוף השנה יועברו תוצאות הפיילוט לבחינת הנהלת הכנסת.

המהלך של הכנסת, הנחשבת לפרלמנט מוביל בעולם בתחום הגנת הסביבה, הוא המשך ישיר למגמת החיסכון באנרגיה מזהמת שמקדמת הכנסת ובתקופה האחרונה החלו במשכן לבחון מעבר מתקדם לשימוש ברכבים חשמליים.

מנכ"ל הכנסת משה צ'יקו אדרי מסר כי "מדובר במהלך ראשוני בכנסת המשלב קידמה טכנולוגית, צמצום בזיהום אוויר הסביבה וחיסכון בכספי משלם המיסים. בהנחה שהפיילוט יוגדר בהצלחה, הכוונה להגדיל את השימוש ברכבים מופחתי זיהום בכל שנה בטווח של בין 20-30%, כ-33 רכבי ח"כים ו- 12 רכבי עובדים. צעד זה מחזק את מעמדה של הכנסת כאחד הפרלמנטרים הירוקים והמתקדמים בעולם בתחום ואנו תקווה כי ישמש דוגמה לתושבי ישראל".

תמר בר-און, ראש תחום איכות סביבה בכנסת אמר: "לפני כשנה הותקנו בכנסת עמדות טעינה לשימוש עובדי הכנסת ואורחיה. כעת אנו מרחיבים את המהלך ופועלים לאספקת כלי רכב חשמליים לחברי כנסת ולעובדים ולהתקנת עמדות טעינה נוספות. המעבר לשימוש ברכב חשמלי מקטין את זיהום האוויר, שכן רכב חשמלי אינו פולט מזהמים לאוויר הפתוח. מהלך זה מצטרף לפעילות הכנסת בתחום הקיימות, בין היתר למהלך רחב שיושם בשנה האחרונה בהצלחה לצמצום השימוש בכלים חד פעמיים לסוגיהם בעשרות אחוזים".

 

רכב חשמלי אמיר אוחנה פיילוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד