ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
ברקע ההתקרבות לאיראן

דיווח: התנאים של סעודיה לנורמליזציה עם ישראל

בעוד היא ממשיכה להתקרב לציר הרשע בעולם הערבי - איראן וסוריה, סעודיה מציבה לישראל וארה"ב תנאים קשוחים כדי להבשיל נורמליזציה בין המדינות

דיווח: התנאים של סעודיה לנורמליזציה עם ישראל
מוחמד בן סלמאן צילום: משרד החוץ הסעודי

השיחות הישראליות שיובילו אולי לנורמליזציה עם סעודיה הפכו ל"אינטנסיביות". כך לפי גורמים הבקיאים בנעשה מאחורי הקלעים ששוחחו עם הכתב הצבאי של 'חדשות 12' ניר דבורי.

דבורי חשף את רשימת הדרישות מצד סעודיה לישראל וארה"ב. בין היתר מבקשים הסעודים מישראל, התנעת תהליך מדיני מול הפלסטינים, הדרישה הסעודית מארצות הברית כוללת הפשרה של עסקאות נשק שנעצרו על ידי ממשל ביידן, ברית הגנה עם ארה"ב ותוכנית גרעין מלאה.

דרישת הסעודים מישראל הינה התנעת תהליך מדיני מול הפלסטינים שסופו בקצה - היפרדות, כלומר שתי מדינות לשני עמים, דרישה שאין סיכוי שתתקבל בממשלת ימין על מלא במתכונת הנוכחית ואולי לא באף ממשלה.

גם ארצות הברית מצידה, מציגה גם היא תנאים לישראל כדי לתווך ולהניע את הנורמליזציה עם סעודיה, ובהם גניזת הרפורמה במערכת המשפט.

דובר מחלקת המדינה של ארה"ב, נד פרייס, ציין בתשובה לשאלת עיתונאים בבית הלבן כי מדינתו מכירה את הדיווחים, אך סירב להתייחס באופן ספציפי. "באופן כללי אנחנו תומכים באינטגרציה של ישראל באזור המזרח התיכון כולל נורמליזציה עם סעודיה", אמר.

הדיווחים הללו מגיעים ברקע ההתקרבות בין סעודיה לאיראן וסוריה ובתום פסגת הליגה הערבית בסעודיה בהשתתפות מנהיגי העולם הערבי ובהם נשיא סוריה בשאר אסד ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

הסכמי אברהם סעודיה נורמליזציה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד