י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הכנה למתן תורה

לייבל'ה בעקבות גנץ שהגיע לחרוט בבני ברק

והשבוע לייבל'ה במהדורה מקוצרת מפאת החג: מה חיפש בני גנץ בשיכון סאטמר בבני ברק? | החילופים והתזוזות בתקשורת החרדית המודפסת | המחווה של בחורי צאנז לאירוסין של זלמנוביץ | הפרשן עמית סגל בקליפורניה | והברית לבנו של ח"כ צבי סוכות 

לייבל'ה בעקבות גנץ שהגיע לחרוט בבני ברק
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה עוד לא הספיק להתחיל את השבוע והוא כבר מתכונן במרץ למתן תורה. לייבל'ה, שחזר מר' ישעיה'לה שם נטל חלק במעמד סיום מסכת סוטה של קהילת 'רחם', מיד נתקף באוהדי ביתר שפרצו למגרש כאחרוני אנשי ישראל השנייה. מפה לשם, לייבל'ה ממהר לקבל את התורה באהבה במעמד 'קדרותא דצפרא' בחצר חסידות ויז'ניץ.  

בסוף השבוע התבשר לייבל'ה על אירוסיו של פרח התקשורת החרדי שכמעט זכה לתואר 'מורנו' החתן ישכר זלמנוביץ שהתארס עב"ג לבית אסולין מחדרה. מה שבטוח מוהל כבר יש במשפחה. 

לייבל'ה ראה כי בחסידות צאנז חבריו של זלמנוביץ פינקו אותו בברכה עם הוספת השם 'בער' וכבר דאגו להדליף על דבר האירוסין לכמה עיתונאים.  

אפרופו חתנים, לייבל'ה מתרגש מהחתונה הגדולה בשבוע הבא של העיתונאי ארי קלמן. לייבל'ה מכין את עצמו ביותר משלושת ימי הגבלה לשמחה.

בליל התקציב ראה לייבל'ה את שר הרווחה יעקב מרגי מברך את החתן הטרי עקיבא וייס בברכת מזל טוב חמה. לייבל'ה יודע לספר כי הכלה אלקי ברגשטיין עובדת כיועצת של שר הקליטה אופיר סופר שיושב קומה אחת מתחת ללשכת השר מרגי. 

אפרופו הכנסת, לאחר שחזר מביקור בסעודיה, התעניין כתב החוץ שלנו יענקי פרבר אצל יו"ר סיעת רע"מ מנסור עבאס לגבי הדיווחים כי ערבים ישראלים יוכלו לטוס ישירות לעיר מכה בסעודיה. ללייבל'ה נודע כי עבאס ישמח לכל דבר שיקל על מוסלמים ישראלים להגיע לעיר מכה הקדושה לאיסלם. 

ולאחר לילה לבן בכנסת, הגיע היום יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לשיכון סאטמר בבני ברק. לייבל'ה בירר ושמע כי גנץ לא פרייאר; הוא הגיע לחנות של אמן החריטות יום טוב אילוביץ בכדי לחרוט על גביע שקנה ב'הצורפים' לבתו נגה לרגל חתונתה, למען יוכל בעלה לקדש בחג השבועות על היין. לייבל'ה ששאל את גנץ האם אין תימני בראש העין שיחרוט, נענה כי אין כמו בני ברק ואין כמו אילוביץ לחריטות.  

את הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל ראה לייבל'ה בתפילת מנחה בבית חב"ד לישראלים באורנג' קאונטי בקליפורניה בהנהלת הרב רפי דדון.

בלילה הלבן בכנסת ראה לייבל'ה את חיים רבינוביץ מלשכת מנכ"ל הכנסת לצד מנהל מחלקת המחשוב בכנסת רובי סנדמן עוקבים אחר תהליך ההצבעות בכנסת.

סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול נצפה לאחר הלילה בכנסת משתתף בוועידה ה-16 של האיחוד החקלאי, לצד נשיא המדינה מר יצחק הרצוג שהצליח להימלט מהמגרש בסמי עופר.

וקצת תזוזות בתקשורת החרדית: מי שמחליף את בנימן ליפקין עורך 'המבשר' שכזכור סיים את תפקידו בעיתון לאחר 12 שנים בתפקיד ולאחר שלושים שנה בתקשורת והחל לעבוד אצל רונן צור, הוא אליעזר שולמן מעורכי עיתון 'משפחה' שסיים את תפקידו במערכת בכנפי נשרים, ועבר לעיתון 'המבשר' לתפקיד עורך בעיתון ואחראי סיקור תחום מדיני צבאי.

את מקומו בעריכת החדשות כבר ממלא בחודשים האחרונים העיתונאי המוכשר ישראל יוסקוביץ שממלא את תפקידו ביד רמה. כאן המקום לאחל לכולם המשך הצלחה גדולה. 

ח"כ צבי ידידיה סוכות, הצעיר במפלגת הציונות הדתית, חגג השבוע שמחת ברית לבנו. משם המשיך היישר למליאת הכנסת כדי להעביר את תקציב המדינה. בין כך ובין כך עליו להתרגל ללילות ללא שינה. מזל טוב.

את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ראה לייבל'ה מתברך מסבו של ח"כ צבי סוכות, הרב אליהו סוכות, לקול צלילי המוזיקה של הקלידן שמוליק סוכות.

לייבל'ה הגיע גם לישיבת הממשלה שנערכה ביום ראשון במנהרות וראה שם את יועצו המקצועי של השר פרוש, שרגי קלאר, מעדכן את שימי בלוי, היועץ לענייני מירון שעוד לא נחת מרוממות ההילולא, בפרטי ישיבת הממשלה שהתכנסה במקום לרגל יום ירושלים בהובלתו של הבוס.

דקות לאחר מכן החלה ישיבת הממשלה, אז נצפה שמואל קרמרסקי, דובר השר פרוש, שדווקא נחת מהר מרוממות ההילולא לקלחת העשייה הירושלמית, לוחש על אוזנו של השר תוך כדי הצהרת ראש הממשלה.

שני ח"כים חרדים מש"ס, ארז מלול ואברהם בצלאל, צפויים להחליף את רכבם לרכב לא מזהם, לצד 2 ח"כים נוספים במשכן. כל הארבע נעמדו יחד לתמונה וקידשו שם שמים.

לייבל'ה הגיע למירון להעתיר בתפילה בערב חג מתן תורה ולרגל חלאק'ה של אחד מידידיו מארה"ב. בציון על מקומם של הרבנים לבית שטרן ראה לייבל'ה את העסקן וגבאי הצדקה הענק ר' אברום סלונים מתפלל בכוונה. 

לאחר מכן ראה לייבל'ה את המשגיח הליטאי הגאון הצדיק רבי חזי מישקובסקי יושב על כסא פלסטיק ומעתיר בתפילה. לייבל'ה ישר נזכר בשיחת המשגיחים על מירון בל"ג בעומר.

במהלך הליך הבחירות לרב העיר בת אל (בכלל לייבל'ה איבד את הספירה בקצב מינוי רבנים של שר הדתות מיכאל מלכיאלי) נצפה הרמ"ט עקיבא חופי צועד ברחובות היישוב, כאשר מאבטח צמוד אליו.

באירוע "דיאלנא" לחיזוק השפה והתרבות המרוקאית שנערך מטעם עיריית חדרה, נראה ח"כ ארז מלול יחד עם בכירי העירייה.

וגם לבחירות בלשכת עורכי הדין: ראש העדה הדרוזית השייח' מוואפק טריף העניק ברכת הדרך לאלעד דנוך יו"ר הלשכה במחוז דרום ורשימת "לשכה מנצחת" למועצה הארצית. השתתפו: היועץ האסטרטגי אליהו ארנד, עורכי הדין איתי גדסי, מוראד חורי, וראאד שנאן מנכ"ל המועצה הדתית הדרוזית. הועלה הצורך לסייע לכלל האוכלוסיות ולדאוג לזכויות המיעוט בכל נושא ותחום.

ואי אפשר השבוע שלא ליפול מהשיר החדש "אל תיפול". בקליפ שהרעיד את המוזיקה החסידית של גדולי הזמר אברהם פריד, חיים ישראל ובנצי שטיין. כשעל ההפקה נמנה נטע לוין האגדי. קודם הקליפ לייבל'ה קיבל הדלפה של התמונה של גדולי הזמר.

ואם במוזיקה עסקינן, האם נרקם לו שת"פ חדש??? ימים יגידו!!! השבוע נצפו הכוכב העולה האמן והיוצר נותי ליברמן יחד עם הזמר נותי פוקס והמעבד יענקי כהן באולפנו של האחרון בין סשן לסשן.

בערב מתן תורה ראה לייבל'ה ביום שכולו תורה בחסידות באיאן את המפיק מוטי רבינוביץ עוצר הכול ויושב ללמוד תורה לקראת אירועי הקיץ ואחרי אירועי מירון והאירוע של בעלזא באווניו. 

גם הגבאי של האדמו"ר - ר' מרדכי דוד שנייד תפס גמרא עם סטנדר ושקע בלימוד, ולייבל'ה הצליח לקבל את התמונות שדלפו מהמיילים הפנימיים בחצר באיאן. 

את הצלם נפתלי לרר ראה לייבל'ה השבוע מתברך בחמימות מהפוסק הגאון רבי עמרם פריד שברכו בכל הברכות. 

שר הרווחה יעקב מרגי סייר בבית התבשיל 'אוכל לישראל' באלעד יחד עם המייסד ראש הישיבה הגר"ש בורנשטיין. השר התרשם מהפעילות הענפה של הארגון ומהמטבח האדיר שבנייתו הולכת ונשלמת בימים אלו, שעתיד להוציא אלפי מנות חמות בכל יום לרווחת הציבור.

לאחר מכן לייבל'ה ראה במדרגות הבניין את הבן, מנכ"ל בית התבשיל הצעיר צבי בורנשטיין בסגירת עניינים עם השר. 

בלשכת שר התרבות מיקי זוהר נראה השבוע נשיא ארגון פרי חיים הרב משה שלזינגר בשיחה צפופה עם כבוד השר, למען זוגות מעוכבי ילדים.

בסיום קמפיין צ'רדי לארגון 'הצלה', פגש לייבל'ה את המפיק והאסטרטג ישראל ברגמן שעמד מאחורי קמפיין המתנדבים המוצלח, כשהוא חוגג את הרגע המרגש יחד עם מנכ"ל הצלה הרב יעקב יוזעף והסמנכ"ל חיים ברגמן.

בשמחת בר המצווה לבנו של סמנכ"ל "איחוד הצלה" לייזר היימן ראה לייבל'ה את הצוות הגוראי, העוזר הצמוד ישראל לב, מנהל המתנדבים עד לאחרונה מאיר זיידרוף, ישראל אלתר סגן ראש סניף בני ברק ובכירי הארגון דוד רוזנוולד וישראל קאהן.

ולפינת המזל טובים השבועית בערב חג מתן תורה

ברכת מזל טוב לר' יהושע וינברגר מגדולי עסקני חצר חסידות בעלזא ואגודת ישראל, לרגל שמחת הולדת הנכד, בן לחתנו ר' יונתן דייטש הבעל מנגן ממקהלת 'נשמה'.

ברכת מזל טוב ליוסי שבתאי יועצו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה. לייבל'ה יודע לספר כי בשמחה כמעט ונרשמה תקרית, כאשר יו"ר תנועת 'עם שלם' והח"כ לשעבר חיים אמסלם הגיע לשמחה וראה את דרעי. מכאן לשם, השניים לא נפגשנו ממש ולא היה היזק ראייה.

ברכת מזל טוב לעסקן יואל ישראל זופניק לרגל שמחת בר המצווה לבנו, שנערכה בארה"ב, לשם הגיעו עשירים ושועי עולם לאחל מזל טוב. 

ברכת מזל טוב לאיש החסד באזור צפת ומירון צביקה לבל לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה. 

לייבל'ה לייבלה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד