ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
התייחס לרפורמה

נתניהו: כעת אנחנו מתפנים למאמץ להורדת יוקר המחייה

ראש הממשלה התייחס להעברת התקציב ואמר: "הממשלה בראשותי הביאה בשורה גדולה לאזרחי ישראל". על הרפורמה המשפטית אמר: "נמשיך במאמצים שלנו להגיע להסכמה רחבה ככל האפשר"

נתניהו: כעת אנחנו מתפנים למאמץ להורדת יוקר המחייה
ראש הממשלה נתניהו על העברת התקציב צילום: מתוך הסרטון

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחה"צ (רביעי) להעברת תקציב המדינה ואמר כי מדובר בבשורה גדולה לאזרחי ישראל.

נתניהו אמר: "אתמול היה יום גדול למדינת ישראל. הממשלה בראשותי הביאה בשורה גדולה לאזרחי ישראל. העברנו תקציב דו-שנתי, מה שנותן יציבות ותנופה לכלכלה וגם נותן 4 שנים יציבות בפוליטיקה שלנו וזה דבר חשוב".

נתניהו הוסיף: "עכשיו אנחנו יכולים להתפנות לכל המאמצים להוריד את יוקר המחייה ואנחנו נעשה את זה בעוצמה ומכל הכיוונים האפשריים: הגברת תחרות, הורדת מכסים, הורדת בירוקרטיה, והכל למענכם אזרחי ישראל".

ראש הממשלה התייחס גם לסוגיית הרפורמה המשפטית ואמר: "אנחנו כמובן נמשיך במאמצים שלנו להגיע להסכמה רחבה ככל האפשר בנושא הרפורמה המשפטית. אני מאמין שעם רצון טוב ורצון אמיתי אפשר להגיע לדברים מסוכמים שישרתו את כל אזרחי ישראל".

כזכור, בתום דיון של 36 שעות, ולאחר שעות רבות של הצבעות ולאחר שנדחו כל ההסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה, תקציב המדינה לשנת 2023 ולשנת 2024, עבר הבוקר באופן סופי במליאת הכנסת יחד עם חוק ההסדרים.

בהצבעה האחרונה תמכו 64 חברי כנסת לעומת 56 שהתנגדו. תקציב המדינה לשנת 2023 יעמוד על 484 מיליארד ₪ ובשנת 2024 יעמוד על 514 מיליארד ₪.

תקציב משרד החינוך יעמוד על כ-77 מיליארד שקלים וכ-82 מיליארד שקלים בהתאמה, תקציב הביטחון על כ-63 מיליארד שקלים וכ-64 מיליארד שקלים ותקציב משרד הבריאות על כ-44 מיליארד שקלים בשנת 2023 ו50 מיליארד שקלים בשנת 2024.

כמו כן, אושר חוק ההסדרים הכולל בתוכו צעדים להאצת הצמיחה והעלאת רמת החיים ומתמקד בחמישה יעדים מרכזיים: האצת תשתיות וטיפול בשוק הדיור, הגברת התחרות והפחתת הריכוזיות, חיזוק ההון האנושי, הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה למגזר העסקי ולאזרח וייעול המגזר הציבורי.

בנימין נתניהו תקציב המדינה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד