י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שמונים שנה של הלכה והוראה

הרבי לאברכי כולל תרביצ"א "אני מקנא בכם"

שמחת התורה – סיום הלכות טהרה, אברכי הכולל הוותיק בירושלים נבחנו על יורה דעה חלק ב', והתכנסו למסיבה לכבודה של תורה,  האדמ"ר מדושינסקיא נשיא הכולל כיבד את המעמד. קודם המעמד נכנסו המנהלים למעונו של הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר. סיקור וגלריה

הרבי לאברכי כולל תרביצ"א "אני מקנא בכם"
סיום בכולל ומכון להוראה 'תרביצ"א דושינסקיא' צילום: שלומי טריכטר

ימים של שמחה והתעלות רוחנית עברו על לומדי כולל אברכים ומכון להוראה 'תרביצ"א' שע"י תלמידי 'בית יוסף צבי דושינסקיא' ברחוב עבודת ישראל בירושלים, לאחר שזכו לסיים הלכות טהרה ועמדו על כור המבחן בהצטיינות נפלאה אצל הרבנים הגאונים והפליאו בידיעותיהם המקיפות בכל חומר הלימוד.

כולל תרביצ"א הוקם לפני כשמונים שנה בשנת תש''ד על ידי גאב"ד ירושלים המהרי''ץ דושינסקיא זי''ע, ומהווה תל תלפיות להלכה והוראה, זכה כולל וותיק זה וממנו יצאה תורה לישראל, ולהעמיד מתוכו במשך שנות קיומו תלמידי חכמים, מרביצי תורה, דיינים ומורי צדק בירושלים ומחוצה לה, גדולי וגאוני הדור ופוסקים מפורסמים זיכרונם צדיקים לברכה, ויבלחט"א החיים עמנו צמחו וגדלו בכולל זה, מכל קהילות הקודש באשר הם. כהיום עומד בראש הכולל הגאון רבי מאיר שמעון אולמן בנו של הגאון רבי אברהם יצחק חבר הבד"צ, הנושא גם הוא בעול, תחת הכוונתו והדרכתו של האדמו"ר מדושינסקיא.

לקראת ציון שמונים שנה להיווסדו של הכולל ולרגל שמחת התורה עם סיום הלכות טהרה, עלו ראשי ומנהלי הכולל למעונו של זקן המשפיעים המקובל הרב הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר לקבל את ברכתו לדרך, אורו פניו של רבי יעקב מאיר בשמוע שהעומדים לפניו הם מנהלי כולל 'תרביצ"א' הוותיק, רבי יעקב מאיר פתח פיו בגעגועים והעלה זכרונות טובים משנות קדם עת ישב גם הוא בכולל זה ושקד על לימודו יחד עם החברותא רבי יהודל'ע הורוביץ זצוק"ל מדזיקוב, אשר אף שימש ועמד בראש הכולל בראשית דרכה, לסיום האציל רבי יעקב מאיר מברכות קדשו לאברכים העמלים על התורה בספסלי דבי מדרשא - כולל 'תרביצ''א'.

ביום שלישי נערך מעמד רב רושם ומסיבה לכבודה של תורה ולומדיה ברוב פאר והדר באולמי 'מסילת ישרים' בירושלים. לעת ערב לאחר עוד יום בו ישבו ועמלו על התורה בהיכלי הכולל 'תרביצ''א' באו והתכנסו בזה אחר זה האברכים היקרים המסולאים בפז חברי הכולל, ונטלו ידיים לסעודת מצוה לגומרה של תורה ברוב שיר ושבח להשי"ת, את פני המזרח האירו רבני הכולל, חברי הבית דין צדק של העדה החרדית ובראשם האדמו"ר מדושינסקיא, את המעמד הנעים בשירות ותשבחות בעלי מנגנים המשוררים בחצר הקודש האחים רבי מיכאל יואלי ויוסי וינברגר מ'מקהלת מלכות'.

הנחה את הערב בטוב טעם המחנך רבי חיים יהודה הולצמן איש אמונו של הגאב"ד בעל 'שערי טוביה' זצ"ל ופתח בדברים של הגאב"ד זצ"ל והזכיר את אהבתו וחיבתו המיוחדת ללומדי הכולל. הגאון הגדול רבי אברהם יצחק אולמן חבר הבד"צ הנושא בעול הכולל ריתק את הלומדים בפלפול תורני מלא חידושים בש''ס והלכה, ולסיום העלה על נס את ראשוני התלמידים, ואת מרן הגאב"ד בעל ה'מנחת יצחק' זצ"ל שאף הוא היה נותן שיעורים בכולל זה.

את המשא המרכזי נשא האדמו"ר, הרבי ביטא את הערכתו והוקרתו ללומדי התורה חתני השמחה היושבים והוגים על התורה בכולל 'תרביצ"א' וזכו לברך על המוגמר בסיום הלכות טהרה בתקופה קצרה של כשנה, ''אני מקנא בכם'' אמר הרבי, כאן האריך הרבי בשבחם וציין את המסירות נפש ללימוד התורה על המאמצים הנותנים מזמנם בשבתות ובערבי שבתות והזכיר את הזוהר פר' יתרו 'כל ברכאן דלעילא ותתא ביומא שביעאה תליין' שהשבת משפיע על כל השבוע, הרבי סיים בדברי הלל לכבוד המנהלים המסורים וכל העוסקים, והעניק את ברכתו קודש ללומדים ובני ביתם, יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם.

יפה שעה אחת של קורת רוח עבור מנהלי הכולל רבי אפרים איזנבך ורבי יודל רוטשילד המכתת רגליו בכל ימות השנה בגולה למען הצלחת הכולל, ובפרט בערבי חגים למען הוסיף מענקים לחברי הכולל, לראות פרי בעמלו כאשר חתני התורה עברו אצל ראש הכולל הגאון רבי מאיר שמעון אולמן לקבלת תעודת ומלגות על סך אלף דולר.

ומנשים באוהל תברך שי מיוחד הוענק לנשות האברכים שגם הן נטלו חלק והשתתפו במסיבה זו, לחגוג יחד עם בעליהן בשמחתם שמחת התורה.

חסידות דושינסקיא כולל הרב יעקב מאיר שכטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד