י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

קבלות מזויפות: כך השיגה העובדת החזרי מס במיליונים

חשד: השיגה ללקוחותיה החזרי מס בסך 2.5 מיליון ש"ח באמצעות קבלות מזויפות על תרומות, וגבתה מהם 50% שכר טרחה

קבלות מזויפות: כך השיגה העובדת החזרי מס במיליונים
אילוסטרציה צילום: pexels

עובדת בענף השמת כוח אדם, אשר עבדה בעבר ברשות המסים בתחום משאבי אנוש, חשודה בהגשת דו"חות החזרי מס ללקוחות רבים, תוך שימוש בקבלות מזויפות על תרומות על מנת לקבל זיכוי במס עבור לקוחותיה. על פי החשד, בשנים 2016 – 2021 החשודה השתמשה בקבלות מזויפות בסכום של למעלה מ-7 מיליון ש"ח.

כתוצאה מפעולות החשודה, זכו לקוחותיה בהחזרי מס שלא כדין בסך של למעלה מ-2.5 מיליון ש"ח, כאשר מחצית מההחזרים הועברו אל החשודה כשכר טרחה. עוד עולה מהחקירה, כי לחשודה הכנסות אשר לא דווחו לרשויות המס באותן שנים בגובה של למעלה מ-2 מיליון ש"ח, ביניהן אותן הכנסות משכר טרחה.

ראשיתה של החקירה במידע שהגיע מביקורת הפנים ברשות המסים וממשרד פקיד שומה רמלה, אשר העלה את החשד כי החשודה, עדנה גיא מנתניה, פעלה להגשת דוחות להחזרי מס עבור נישומים רבים, תוך מרמה וזיוף של קבלות בגין תרומות החשודות כפיקטיביות בגינן זכו הנישומים להחזרי מס כוזבים.

לאחר חקירה סמויה שבוצעה על ידי משרד פקיד שומה חקירות תל אביב הפכה אתמול החקירה לגלויה. החל משעות הבוקר הגיעו חוקרי היחידה לביתה של החשודה, ערכו חיפושים ותפסו מסמכים רבים וחומרי מחשב. במהלך היום נחקרה החשודה באזהרה על ידי חוקרי רשות המסים, ובנוסף אליה נחקרו גם מעורבים נוספים בפרשה.

בהמשך היום הובאה החשודה בפני שופט בית משפט השלום בתל-אביב, שם הוארך מעצרה עד להיום אחר הצהרים. החקירה נמשכת.

עבירות מס החזר מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד