כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
יחזור אלינו כבומרנג

זה הזמן להפריך את השקר הגדול של נתניהו // דעה

במשך כהונתה של ממשלת בנט-לפיד וגם לאחר הקמת ממשלת הימין, השתמשו נתניהו וחברי ממשלתו בהסתה השקרית כאילו הממשלה הקודמת העבירה 53 מיליארדי שקלים לטובת "האחים המוסלמים", לחרדים יש סיבות טובות לא להיגרר לשיח הפופוליסטי הזה

זה הזמן להפריך את השקר הגדול של נתניהו // דעה
בנט ועבאס מסתודדים צילום: יונ

לא חסרה ביקורת על ממשלת בנט לפיד. שותפיה (בראשות ליברמן) הסיתו בגסות נגד הציבור החרדי, וניסו בכל מאודם לפגוע בתחומים קריטיים ליהדות בארץ: בכשרות, בגיור, בניסיון לחסום את המאבק בטלפונים הלא כשרים, ובמאמץ לפגוע בסיוע שמקבלות משפחות חרדיות בהן האישה עובדת. אלה רק חלק מן הפעולות בהן נקטה הממשלה הקודמת נגד הציבור החרדי, מה שהוביל למרמור קשה שהסתיים בסופו של דבר בנפילתה של הממשלה ובהקמת ממשלה חדשה בה החרדים הם שותפים חשובים ומשמעותיים.

בד בבד, נדמה שהגיעה העת להפריך את השקר הפופוליסטי בו משתמשים חברי גוש הימין עוד מזמן היותם באופוזיציה: 53 מיליארדי שקלים ל"אחים המוסלמים" – כך לפי הגרסה המרוככת; מיטיבי לכת אף הטיחו בבנט ולפיד כי העבירו את אותם מיליארדי שקלים לגורמי טרור כמו עמותות של ארגון החמאס.

הכוונה כמובן היא לתכנית החומש הכלכלית לצמצום הפערים שאושרה בממשלה הקודמת במסגרת ההסכם שנחתם עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס. כ–30 מיליארד שקלים הוקצו למשך חמש שנים לכל מגזרי המיעוטים: ערבים, דרוזים, בדואים, צ'רקסים. בצפון ובדרום, בערים המעורבות ובמועצות האזוריות. לתשתיות, חינוך, תחבורה, משטרה, רווחה, חקלאות, תעסוקה ועוד.

השבוע התבשרנו כי ממשלת נתניהו אישרה להעביר בתקציב הנוכחי את אותה תוכנית חומש שאישרה הממשלה הקודמת. אלה למעשה 26.5 מיליארד ש"ח ממה שטרם הועבר מתוך ה-30 מיליארד שבתוכנית המקורית.

מנסור עבאס במליאה

כלומר, נתניהו מבין את החשיבות שבצמצום הפערים מול החברה הערבית בישראל, והוא אישר את המשך תכנית החומש שהעבירה הממשלה הקודמת, אך כל זה לא מונע ממנו להמשיך להאשים את הממשלה הקודמת באותו להט פופוליסטי. "אתם מדברים על 14 מיליארד תקציבים קואליציוניים", תקף ראש הממשלה את האופוזיציה השבוע, "כשהבטחתם למנסור עבאס ולאחים המוסלמים 53 מיליארד אלו היו כספים קואליציוניים בלי פיקוח", אמר במליאה.

"לא קיבלנו 53 מיליארד שקל", אמר מנסור עבאס באותו דיון במליאה, והסביר כי המספרים הונפצו כדי להכפיש את ממשלת השינוי. "אבל כן קיבלנו תכנית חומש לצמצום פערים כלכליים וחברתיים לכל מגזרי החברה הערבי. התכנית הזאת לחמש שנים בעלות של כמעט שלושים מיליארד שקל", אמר.

מנסור עבאס נמנע מלהצטרף למקהלת האופוזיציה שמתגוללת על הכספים הקואליציוניים שהוקצו לחרדים. הוא שומר על שתיקה ומכבד. מן הראוי שגם אנחנו נפסיק להשתמש בשקר הנלוז הזה לפיו הממשלה הקודמת העבירה תקציבים לאחים המוסלמים ולחמאס.

פעם אחת, בגלל שעבאס הוא הדמות האופוזיציונית הכמעט יחידה כיום עמה יוכל הציבור החרדי להגיע להבנות והסכמות גם בעתיד, וחבל לקלקל זאת.

פעם שנייה היא שאנחנו, החרדים, שנמצאים בשבועות האחרונות תחת מתקפת הסתה פופוליסטית וחסרת תקדים מצד האופוזיציה, שבניסיונה לפגוע בנתניהו מוצאת את החרדים כקורבן קל להשמצות, צריכים להבין יותר מכולם את מנסור עבאס והמגזר הערבי ואל לנו לתת יד למסע התעמולה הזול נגדם, כי בסוף זה יחזור אלינו כבומרנג.

מנסור עבאס בנימין נתניהו מפלגת רע"מ כספים קואליציוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד