כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סכנת חיים

ילד בן חמש בלע ארבעים חתיכות מסטיק

ילד בן חמש שבלע ארבעים חתיכות מסטיק עבר ניתוח חירום לפתיחת חסימות בבטן. הילד הובהל לבית החולים עם כאבי בטן. הרופאים מצאו מסטיקים רבים נעוצים בבטן שלו לאחר סריקות שביצעו

ילד בן חמש בלע ארבעים חתיכות מסטיק
מסטיקים צילום: pixabay

ילד באוהיו ארה"ב בלע כמעט 40 חלקי מסטיק ונאלץ לעבור ניתוח חירום. הילד החל לסבול מהתכווצויות ושלשולים כאשר חלקים בבטן שלו התקבצו והחלו לחסום את מערכת העיכול שלו. פעולת החירום כללה משיכת גוש המסטיק חזרה החוצה דרך גרונו.

הוא לא סבל מהשפעות ארוכות טווח, אבל הרופאים אמרו שהיה לו מזל שהמסטיקים לא המשיכו לחסום את המעיים שלו, מה שעלול להיות קטלני מכיוון שזה עלול להוביל לניקוב דפנות המעיים ולדליפת תוכנם לגוף.

הרופאים, במרפאת קליבלנד בארה"ב, חשפו את המקרה בכתב העת הרפואי JEM Reports. הם אמרו שיש לבדוק ילדים שמגיעים לבית חולים עם כאבי בטן ושלשולים אם יש להם חומר זר שנבלע בבטן.

ביום האשפוז הילד אכל קופסא שלמה של מסטיקים ללא סוכר. היא התקשרה מיד למרכז הרעלים המקומי, שהמליץ ​​לה לפנות לחדר המיון אם לבנה יש בעיות בקיבה. שעות לאחר מכן הוא פיתח כאבי בטן והחל לסבול משלשולים, מה שגרם לנסיעה למיון.

הרופאים הוציאו את כל המסטיקים מהבטן, למחרת הילד התלונן על כאב גרון עקב הוצאת המסטיקים דרך הגרון,  הוא קיבל משככי כאבים ושוחרר לביתו, הילד לא סבל מתופעות לוואי ארוכות טווח. רופאים ממליצים לאנשים לא לבלוע מסטיק, אם כי אומרים שזה לא מזיק אם חתיכה אחת נבלעת בטעות. אבל כאשר מישהו בולע יותר מדי מסטיקים זה יכול ליצור מסה שחוסמת את המעיים. 

 

מסטיק אוהיו ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד