י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המשבר נמשך

ההורים חסרי אונים: שוב שביתה בצהרונים

איגוד הצהרונים בירושלים ישבית גם היום את הצהרונים בעיר בשעות העבודה 13:45-17:00 | העובדות ממשיכות במחאתן נגד עיריית ירושלים לאור מה שהן מגדירות "תנאי ההעסקה רעועים" | עיריית ירושלים: "עובדות ניצנים העובדות בירושלים, משתכרות בשכר גבוה יותר מעובדות ניצנים, העובדות בשאר הארץ. ארגון "כוח העובדים" החליט להשבית את פעילות הצהרונים במנהלים הקהילתיים ולהשאיר אלפי משפחות ללא מסגרות חינוך"

ההורים חסרי אונים: שוב שביתה בצהרונים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: משה שי, פלאש 90

גם היום (ראשון): איגוד הצהרונים בירושלים, ישבית את הצהרונים בעיר בשעות העבודה 13:45-17:00.

כזכור בשבוע שעבר סירב בית הדין לעבודה בירושלים לקבל את דרישת העיריה והמינהלים הקהילתים לבטל את השביתה ואישר לעובדות לשבות בכל יום א' עד לסוף השנה (30.6.23).

1000 העובדות ממשיכות במחאתן על סירוב העיריה והמינהלים הקהילתיים המפעילים את צהרוני תכנית "ניצנים" בעיר, להתקדם במו"מ המתקיים מעל לשנתיים וכנגד תנאי ההעסקה הירודים של העובדות, הנמוכים ממקבילותיהם בגני הבוקר. לטענת האיגוד, בשל תנאי העסקה אלו מצוינים הצהרונים בירושלים בתחלופת עובדות גבוהה ומחסור בעובדות. 

עפ"י נתוני איגוד הצהרונים בכוח לעובדים כל ילד שני בצהרונים נתקל בתחלופת עובדות. 

מארי לוי ידיד, גננת, טוענת: "גם תחת איום שביתה ולאחר שנתיים של מריחת זמן, טוענים במינהלים הקהילתיים ועיריית ירושלים שאין בידם הצעה קונקרטית לעובדות", לדבריה: "איבדנו שליש מהעובדות בתחילת השנה, במרבית הצהרונים יש תחלופת עובדות וראש העיריה שותק".

עוד הוסיפה כי "נכון להיום מתבצרת העיריה סביב הצעות מעליבות:

• מענק חד פעמי של 400 ש"ח בה בעת שסייעות הבוקר קיבלו מענקים בגובה 7,500 

• התעלמות מוחלטת משיפור שכר הגננות המובילות

• סירוב למענקי אי היעדרות כפי שיחלו בשנה הקרובה אצל סייעות הבוקר".

לטענתה: "ללא שיפור בתנאי ההעסקה המשבר בצהרונים צפוי להחריף דרמטית. אנו קוראות לעיריה להתעשת והתקדם במו"מ לקידום תנאי ההעסקה הרעועים של העובדות".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "תוכנית ניצנים הינה תוכנית ממשלתית, הפועלת תחת משרד החינוך בכל רחבי הארץ, ולכן הגורם לשיפור השכר הינו בתקצוב משרדי החינוך והאוצר. אנו ממתינים לעדכון המדינה באשר לעדכון תקציב התוכנית, בהתאמה להסכם שנחתם בנושא סייעות הבוקר עם ההסתדרות. חשוב לציין שכרגע, עובדות ניצנים העובדות בירושלים, משתכרות בשכר גבוה יותר מעובדות ניצנים, העובדות בשאר הארץ.

עיריית ירושלים רואה לנגד עיניה את טובת ילדי הגנים והוריהם, ולכן פעלה לגיוס משרדי הממשלה בדיון שמתקיים בנושא. למרות זאת, החליט ארגון "כוח העובדים" להשבית את פעילות הצהרונים במנהלים הקהילתיים בעיר ולהשאיר אלפי משפחות ללא מסגרות חינוך. בעקבות כך, פנתה העירייה לממונה הארצית על יחסי העבודה ולבית הדין לעבודה, על מנת למנוע ככל שניתן את ההשבתה המתוכננת, שכן לאור הסיבות להכרזתה, הורי ירושלים נותרים ללא מענה בעניין שאין ביכולתנו לפתור.

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דחה את בקשתנו לביטול השביתה ולכן השביתה אכן מתקיימת, בהתאם לכך, צהרוני "ניצנים" לא יפעלו היום ולכן יש לאסוף את הילדים שנמצאים במסגרת הצהרונים עד השעה 14:00.

עיריית ירושלים כאמור עודכנה על תאריכים נוספים בהם מתוכננת להתקיים שביתה- ימי א' בתאריכים: 28.5, 4.6, 11.6, 18.6, וה- 25.6. עיריית ירושלים והמינהלים הקהילתיים מתכוונים לערער בשנית על קיום שביתה בתאריכים האלו מאותם סיבות של מניעת השביתה היום. חשוב לציין, כי השביתה אינה כוללת את ילדי החינוך המיוחד".

 

צהרונים הורים שביתה לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד