י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרוש וארבל התנגדו

דיון סוער בישיבת הממשלה על הצעת עיגון הציונות

במהלך ישיבת הממשלה התנגדו השרים פרוש וארבל להצעה של עוצמה יהודית בטענה כי הדבר יפגע דווקא בציבור החרדי. ‏ראשי הקואליציה ידונו בהתנגדות החרדית בישיבת ראשי קואליציה וצפויים לאשר דיוקים מבלי לפגוע בתוכן. במהלך הדיון תקף בן גביר את הייעוץ המשפטי שהתנגד להצעה ואמר: "טוב שלא הייתם בזמן בן גוריון"

דיון סוער בישיבת הממשלה על הצעת עיגון הציונות
ישיבת הממשלה צילום: onatan Sindel/Flash90

השרים דנו היום (ראשון) במהלך ישיבת הממשלה השבועית בהצעת המחליטים שלפיה משרדי הממשלה יהיו מחויבים להעדיף את ערכי הציונות על פני ערכים אחרים, ובמיוחד בכל הנוגע להתיישבות יהודית ולהעדפת לוחמים על פני אחרים. 

במהלך הדיון התנגדו השרים החרדים, משה ארבל ומאיר פרוש, להצעה שהובאה בטענה כי הדבר יפגע דווקא בציבור החרדי. "מתפתח פה דבר מסוכן", אמר פרוש. ארבל הוסיף: "הדברים פה יישארו גם אחרי השר הנוכחי, אנחנו עוסקים בסמנטיקה במקום בפעילות אופרטיבית". 

השר איתמר בן גביר השיב לטענות של ארבל ופרוש וטען כי לא מדובר בקיפוח שלהם: "ההיפך הוא הנכון, החוק מונע קיפוח של יהודים". 

‏ראשי הקואליציה ידונו בהתנגדות החרדית בישיבת ראשי קואליציה וצפויים לאשר דיוקים מבלי לפגוע בתוכן.

על רקע דבריו של בן גביר הביע הדרג המשפטי את התנגדותו להצעה. המשנה ליועמ"שית, גיל לימון, הבהיר: "לא בסמכות הממשלה לקבוע שערך אחד יהיה עליון לערכים אחרים". בן גביר תקף בתגובה ואמר: "טוב שלא הייתם בזמן בן גוריון". 

שר הביטחון גלנט תקף אף הוא בחריפות את רמ"י וציין ש"הם פועלים ממניעים לא ציוניים". הוא העלה הצעה שלפיה ינוסחו תקנות בהן שרי הממשלה יחייבו את רמ"י לפעול "משיקולים ציוניים". 

במסגרת החלטת הממשלה, כדי להפוך אותה לדבר ישים ואפקטיבי, הממשלה תנחה כל משרד בתחומו על תקנות שיחולו על רמ"י, והן יבואו לאישור הממשלה. מטרת התקנות הן לחזק את ההתיישבות היהודית בדגש על הנגב והגליל.

ישיבת הממשלה איתמר בן גביר בנימין נתניהו משה ארבל מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד