כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024
סנקציות למשך 50 שנה

בכיר אוקראיני: "טהרן תגלה יום אחד כי המל"ט טס לכיוונה"

איראן תתמודד עם השלכות לאחר שקייב הותקפה עם מל"טים איראניים, כך הזהיר גורם רשמי אוקראיני. "מל"ט שאהדי בהחלט ימצא את דרכו יום אחד ליצרן", הזהיר הבכיר שהציע להטיל סנקציות על איראן למשך 50 שנה

בכיר אוקראיני: "טהרן תגלה יום אחד כי המל"ט טס לכיוונה"
מל"טים איראניים צילום: Iran international

פקיד ממשל אוקראיני בכיר הזהיר כי לאיראן "תישא בהשלכות" לאחר שהבירה קייב הותקפה עם מל"טים איראניים מסוג "שאהד" במוצאי שבת האחרון. "טהרן הפכה לבעלת ברית מרכזית של מוסקבה במלחמה הזו, כשהיא מספקת לה בכוונה נשק להתקפות על ערים אזרחיות", כתב מיכאל פודוליאק, יועץ ראש לשכת נשיא אוקראינה.

"המתקפה על קייב עם 50 מל"טים מסוג שאהד היא אישור נוסף למצב הזה מאיראן, במונחים משפטיים, איראן עושה זאת מתוך כוונה ישירה ומבינה את ההשלכות של מעשיה. ובהחלט יהיו השלכות".

"ברצוני להזכיר לטהרן הרשמית את חוקי החיים הבסיסיים, בפרט את חוק הבומרנג. אל תתבלבלו מאשליית הריחוק הגיאוגרפי או אי הבנה של סדרי העדיפויות של אוקראינה היום, מל"ט שאהד בהחלט ימצא את דרכו יום אחד ליצרן", הזהיר פודוליאק.  פודוליאק אמר כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי יציע לממשלה להטיל סנקציות על איראן למשך 50 שנה.

ראש לשכת נשיא אוקראינה, אנדריי ירמק, ציין כי הסנקציות המוצעות יכללו הגבלות סחר פיננסיות וטכנולוגיות על האיראנים, חסימת משלוחים וטיסות איראניות דרך שטח אוקראינה, ואיסור על אזרחים איראנים למשוך כספים מאוקראינה.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה מל"טים איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד