כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ברקע יוקר המחיה

מחירי החניה הוכפלו: "אין ברירה, התושבים קודמים"

החל מאתמול הוכפלו מחרי החניה ברחבי תל אביב לתושבי חוץ. ציפי ברנד, מועמדת לראשות העיר וסגנית ראש העירייה לשעבר, תמכה בהחלטת ראש העיר להעלות את מחירי החניות לאילו שאינם תושבים והסבירה את ההכרח שבמהלך

מחירי החניה הוכפלו: "אין ברירה, התושבים קודמים"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: באדיבות המצלם

יוקר המחיה פוגע מכל החזיתות: החל מאתמול (ראשון) תעריפי החניה ב'כחול־לבן' במרכז תל אביב הוכפלו למי שאינו תושב העיר. בשיחה עם ענת דוידוב ברשת 103fm, ציפי ברנד, מועמדת לראשות העיר וסגנית ראש העירייה לשעבר, התייחסה לדברים.

"אין ברירה, בסופו של דבר תושבי תל אביב־יפו קודמים", הבהירה את תמיכתה בהחלטה. "העיר לא מסוגלת כרגע לספק חניה ותחבורה סבירה לכל הנכנסים אליה - למעלה מחצי מיליון רכבים נכנסים מידי יום לעיר עצמה. הסיפור של התחבורה בתל אביב הוא סיפור מורכב שלא מנוהל טוב, אבל לצד זה, צריך להבין שגם העתיד של כל הערים המודרניות - חניה בתוך העיר עולה יותר כסף למי שלא תושב העיר".

בהמשך, התייחסה לפרויקט הרכבת הקלה ואמרה: "אנשים מפנטזים על הסאבווי של ניו יורק, אבל מה שאנחנו הולכים לקבל זה 3 קווים עם קישוריות חלקים מאוד ביניהם. היא אמנם תוריד הרבה מהעומסים, אבל לחלוטין היא לא תחבורה מספקת לעיר בסדר גודל של תל אביב. מה שהיה נכון לפני 20 שנה, לא נכון למה שצריך כרגע. הרכבת הקלה תספק פתרונות חלקים מאוד, מה שצריך לעשות בינתיים זאת תוכנית תחבורה אסטרטגית לעיר הזאת - מה שאין לה".

עיריית תל אביב מכפילה את מחיר החניה בשטחה

לסיכום, ציינה ברנד כי "כרגע העירייה צריכה להבין מי הנפגעים מהמצב הזה, ולספק אולי שאטלים לעובדים במימון עירוני וסבסוד חניות לתושבים עצמם. העיר לא תוכל לעד להכניס כל כך הרבה רכבים פרטיים. אנחנו לא רוצים שהעסקים ומוסדות התרבות שלנו ייפגעו, וכנגד זה אנחנו צריכים להעמיד חלופות. מקורות תקציביים יש לזה, זה עניין של חשיבה מחוץ לקופסה".

כחול לבן מחירי חניה עיריית תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד