י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
החתן מבוליביה הכלה מפרו

בסמוך למערת המכפלה: גרי הצדק יתחתנו באירוע צנוע

החתן מבוליביה, הכלה מפרו, והחתונה תתקיים בחברון אצל האבא אברהם – אב המון גויים • יצחק בן אברהם התעתד להיות כומר אבל נפשו לא נתנה לו מנוח עד שהחליט להתגייר • מאז עברו עליו כמה טלטלות, וכעת הוא מקים את ביתו בשעה טובה • הכלה, יעל, התגיירה יחד עם הוריה שהגיעו לארץ מפרו – ביום חמישי הבא הם מתחתנים וזקוקים לעזרה

בסמוך למערת המכפלה: גרי הצדק יתחתנו באירוע צנוע
מערת המכפלה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

את ההתרגשות של יצחק בן אברהם אפשר להרגיש ממרחק של קילומטרים. הוא רק בן 24, והספיק לעבור מסכת חיים כמו של כמה אנשים בני 90.

איזק נולד בבוליביה, בן למשפחה קתולית אדוקה. באורח פלא, חלמה סבתו לפני שנולד, שהוא יהיה לבוש בציצית, ובשל כך החליטו הוריו לתת לו שם בעל משמעות יהודית 'איזק' על שמו של יצחק אבינו.
עם זאת, הם לא חלמו ולא העלו על קצה דעתם את האפשרות שהוא באמת יהיה יהודי שיהלך כציציותיו מתבדרות בגאווה ברוח.

להכנסת כלה ו"ואהבת את הגר" הקליקו כאן>>>

בנעוריו ניכר איזק בין החברים כמוכשר במיוחד ובעל נטייה לעולם הרוחני. באופן טבעי הועידו אותו כל סובביו לשמש ככומר לכשיגדל, והוא אכן נשלח ללימודי כמורה בגיל צעיר, אלא שאז הוא החל לחקור ולבדוק, ועם הזמן התגברה המשיכה שלו אל היהדות. כשהיה בן 18, נסע לצ'ילה השכנה, שם התגייר כדך וכדין בבית הדין של הרב שקד שליט"א. לאחר מכן נשלחו המסמכים לבית דינו של מרן הגר"ן קרליץ זצ"ל, שם עברו על הפרטים והעדויות ואשררו בפה מלא את הגירות שהיתה כדת וכדין, וכעת איזק, שנקרא מעתה יצחק בן אברהם, הנו יהודי כשר ככל בית ישראל.

יצחק חזר לבוליביה והחל לשמור מצוות בגפו, בניכר. במקביל הקים משרד גרפיקה מצליח שהעסיק מספר עובדים, ובתוך זמן קצר התבסס מעמדו הכלכלי, עד שהוא היה זקוק להלך ברחוב עם שומרי ראש, 'כמנהג בעלי בתים חשובים' במדינות שבהם הפשע חוגג, וארנק תפוח מזמין משודדים מסוכנים.

כעבור זמן לא רב נטש את כל אשר לו, חיסל את עסקיו ועלה לארץ והחל לחפש את המגזר המתאים עבורו. הוא עבר כמה ישיבות בכמה סגנונות, עד שמצא את שאהבה נפשו בירושלים.

לפני מספר חודשים נפצע בתאונה שהפילה אותו למשכב ממושך, מה שגם גרם לו לשקוע בחובות, ובדיוק כשתאושש מהתאונה, הגיעה הצעת השידוך הנהדרת, כלה גיורת שהתגיירה יחד עם הוריה, ילידת פרו, דוברת ספרדית בדיוק כמו יצחק, ולאחר בירורים ופגישות ממושכות, נפל הפור – השניים החליטו להקים את ביתם.

החתונה תתקיים בעז"ה ביום חמישי הבא, י"ט בסיוון, והמיקום נבחר באופן לא מקרי בכלל – עיר הקודש חברון – סמוך ונראה למערת המכפלה, מקום קבורתם של האבות הקדושים, ובהם אברהם אבינו, אב המון גויים, שעל שמו נקראים כל גרי הצדק מאז ועד עתה.

את הוצאות החתונה עצמה כבר יש להם, אמה של יעל דאגה לעניין, אבל יצחק חייב לכסות את החובות שצבר במהלך התקופה בה היה פצוע, והשניים חייבים לקבל עזרה כדי לממן את שכר הדירה של התקופה הראשונה, לקנות נדוניה בסיסית, ולהקים את ביתם – בית יהודי כשר – על אדני התורה והיראה.

זאת ההזדמנות שלנו לקיים את מצוות 'ואהבת את הגר', סמוך לחג השבועות, החג בו קראנו את מגילת רות, שעליה מתבססות כל הלכות הגירות. רות הגיורת זכתה שיצאה ממנה כל מלכות בית דוד. עכשיו אנחנו צריכים לעזור ליעל הגיורת וליצחק הגר, להקים בית נאמן בישראל, ולהוכיח להם שהם לא לבד, הם חלק ממשפחה ענקית שתומכת בהם ואוהבת אותם, משפחת עם ישראל.

להכנסת כלה ו"ואהבת את הגר" הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד