כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
על רקע המלחמה

תמשכנה ההקלות לעולים ממדינות רוסיה ובלארוס

לצד הקלות נוספות, נציגי רשות האוכלוסין וההגירה הדיעו כי העולים מרוסיה ובלארוס יהיו פטורים מהצגת מסמך אפוסטיל עד ל- 31 באוגוסט

תמשכנה ההקלות לעולים ממדינות רוסיה ובלארוס
יהודים ברוסיה צילום: ארכיון

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות קיימה היום (שני) דיון עם שר העלייה והקליטה ח"כ אופיר סופר על פעילות משרדו ותקציבו. שר העלייה והקליטה, ח"כ אופיר סופר, הודיע כי הוא קיבל החלטה לאפשר לעולים מרוסיה ובלארוס שהגיעו עד היום לישראל להיקלט באחת מנקודות העלייה בחירום של המשרד. בנוסף, הודיעו נציגי רשות האוכלוסין וההגירה כי העולים מרוסיה ובלארוס יהיו פטורים מהצגת מסמך אפוסטיל עד ל- 31 באוגוסט.

יו"ר הוועדה ח"כ פורר: "אני מברך את שר העלייה והקליטה על קבלת ההחלטה המתבקשת להחזיר את ההקלות לעולים ממדינות חבר העמים. בנוסף, אני מבקש להודות לרשות האוכלוסין ולשר הפנים על היענותם לפנייתי להארכת ההקלות. לצערי, מצב המלחמה בין רוסיה לאוקראינה עדיין נמשך ולכן ההקלות נדרשות".

לאור המלחמה שנמשכת בין רוסיה לאוקראינה, ברשות האוכלוסין וההגירה החליטו להאריך את הפטור מאפוסטיל, אישור הניתן על ידי רשות מוסמכת של מדינה על גבי תעודות ציבוריות, ממדינות חבר העמים עד לתאריך 31 לאוגוסט. הבקשה למסמך האפוסטיל במדינות המוצא של העולים יכול להימשך חודשים ארוכים והארכת הפטור ממסך זה בעלייה לישראל מקצר משמעותית את תהליך העלייה.

יואל ליפובצקי, מנהל מינהל האוכלוסין ברשות האוכלוסין וההגירה: "החלטנו להאריך את הפטור מהצגת מסמך האפוסטיל עד ל- 31 באוגוסט. בהמשך נבחן האם יש צורך בהארכה נוספת בפטור מתעודת האפוסטיל או שהמצב מאפשר לחדש את דרישת המסמך הזה".

ח"כ אופיר סופר, שר העלייה והקליטה: "כל מי שהגיע עד היום ממדינות רוסיה ובלארוס יוכל להיקלט באחת מנקודות העלייה בחירום בישראל שמופעלות ע"י משרד העלייה והקליטה. מדינת ישראל היא מדינה קולטת עלייה ומגשימה בכך את מהות הציונות. יש לי זכות גדולה להיות אמון ואחראי על התהליך החשוב של קליטת עולים חדשים במדינת ישראל. אני עסוק כל העת בגיבוש מדיניות לאור המצב בשטח. הנתונים מראים בצורה ברורה שחייבים להשקיע ביצירת תשתית לקליטת עולים מהמערב. לצערי כל משאבי הקליטה התמקדו אך ורק בקליטה מחבר העמים ופספסנו אלפי עולים חדשים. מדינת ישראל צריכה להיות ערוכה בכל מצב ובכל זמן לקליטה המונית של יהודי התפוצות. הירידה הדרמטית בנתוני העלייה מצרפת וארה״ב מדאיגה אותי מאוד, אנחנו פועלים תחת שעון החול של ההתבוללות בעולם".

עו"ד אביחי כהנא, מנכ"ל משרד העלייה והקליטה: "תקציב המשרד עומד היום על כ-3 מיליארד שקלים והוא גדל ב-200 מיליון שקלים למשך שנתיים. אנחנו צופים שיגעו למעלה מ-55 אלף עולים במהלך שנת 2023. הגידול במספר העולים שמגיעים לישראל מגיע יחד עם ירידה של כמות העולים ממדינות המערב. על מנת לטפל בכמות הגדולה של העולים, בדגש על העולים ממדינות חבר העמים, צריך לזרז תהליכים דיגיטליים כך שהעובדים בקצה יהיו פנויים לטפל במקרים שמצדיקים טיפול אישי. מתחילת 2023 הוצאנו למעלה מ-26 מיליון שקלים על שוברים ללימוד עברית באולפנים. לצד השוברים ללימוד עברית אנחנו מבינים שאנחנו צריכים ליצור סל תרבות ישראלי לעולים החדשים".

מלחמת אוקראינה רוסיה אופיר סופר בלארוס רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד