כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
במידה ולא יהיו הסכמות

מזכיר הממשלה מאיים על האופוזיציה

מזכיר הממשלה העביר מסר לאופוזיציה ולפיו, בלי הסכמות על חוק היועמ"שים, האופוזיציה לא תקבל חבר בוועדה לבחירת שופטים. בליכוד דורשים קידום של חוק היועמ"שים ושינוי עילת הסבירות

יוסי פוקס לצד נתניהו בישיבת ממשלה
יוסי פוקס לצד נתניהו בישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מזכיר הממשלה יוסי פוקס החבר בצוות המו"מ מטעם הקואליציה לשיחות הרפורמה בחסות בית הנשיא, העביר מסר לאופוזיציה ולפיו, בלי הסכמות על חוק היועמ"שים, האופוזיציה לא תקבל חבר בוועדה למינוי שופטים והליכוד ימנה שני חברי קואליציה.

על פי הדיווח בכאן חדשות, הליכוד דורש קידום של חוק היועמ"שים ושינוי עילת הסבירות בתמורה לסיכום עם לפיד וגנץ.

בתוך כך, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ממתין לראות האם יש הסכמות ומחפש מועמד מטעמו לוועדה בין המועמדים של המחנה הממלכתי. בין מהשמות שעלו, ח"כ פנינה תמנו-שטה, ח"כ חילי טרופר או ח"כ מתן כהנא.

נזכיר כי הבוקר דווח שהקואליציה צפויה להציע לאופוזיציה הקפאה של החקיקה המרכזית ברפורמה המשפטית כמו שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ופסקת ההתגברות.

בתמורה, הקואליציה דורשת חקיקה בהסכמה של שני סעיפים פחות גדולים מהרפורמה - חוק היועמ"שים וצמצום עילת הסבירות.

עד עתה הקואליציה הייתה מוכנה להקפיא שני הסעיפים המרכזיים ברפורמה לתקופת זמן של חצי שנה וכעת היא מגיעה עם הצעה נדיבה יותר ומוכנה לדחיה של שנה.

על פי דיווח ב'ישראל היום', האופוזיציה דוחה את ההצעה בתוקף מהסיבה שבכל מקרה בעוד כשבועיים הכנסת תבחר את נציגיה לוועדה לבחירת שופטים ומהרגע הזה יהיה כמעט בלתי אפשרי לשנות את הוועדה ולכן באופוזיציה טוענים שאין להם ריווח מההצעה.

ועדה לבחירת שופטים יוסי פוקס הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד