כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"הרפורמה תהיה, אין דרה חזרה"

אמסלם במליאה: "ראיתי שלט שזעזע אותי" ומי "שחצן ואלים"

עוד מופע של השר דודי אמסלם הערב מעל דוכן המליאה במהלכו תקף את מפגיני השמאל שלדבריו הם אלימים ובריונים וכן את העומדים בראשם בהם ראה"מ לשעבר אהוד ברק שאותו כינה "שחצן ואלים". את היועמ"שית כינה "רועצת משפטית" והצהיר שהרפורמה תעבור כי אין דרך חזרה

אמסלם במליאה: "ראיתי שלט שזעזע אותי" ומי "שחצן ואלים"
דוד אמסלם נואם במליאה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם עלה הערב (שני) לנאום מעל דוכן מליאת הכנסת במסגרת דיון בהעברת סמכויות לאמסלם - השר במשרד במשפטים דודי אמסלם, ביניהן יהיה אחראי על היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות. לפני תחילת הדיון הבטיח והצהיר שהרפורמה תעבור ויהי מה. בנוסף תקף את הפגנות השמאל שחוצות כל גבול במסגרת הדמוקרטיה. 

אמסלם פתח ואמר: "אני זוכר שמר לפיד בא עם האאודי כראש ממשלה להפגין על הגשרים. אמרתי שאני לא מכיר ראש ממשלה שמפגין נגד הממשלה של עצמו, הוא עדיין ראש הממשלה. תבינו, מה שמתנהל במדינת ישראל, אחד הדברים החמורים ביותר. זה דרך אגב ייכתב וייחקר עוד בספרי ההיסטוריה. מה שקורה כאן זה הפיכה הלכה למעשה עוד לפני שהוקמה הממשלה. הסיפור בכלל הוא לא הנושא של רפורמה כזאת או אחרת, זו לא הסוגיה. הסוגיה היא שהימין לא לגיטימי בשלטון".

השר הזכיר ואמר: "אני לפני כשנה וחצי, שנתיים, עליתי לכאן, אמרתי: חבר'ה, השמאל זה האנשים הכי אלימים, הכי בריונים והכי אנטי דמוקרטיים. אני אמרתי: רבותיי, יגיע היום, יעבור פה חוק שלא ייתנו להצביע לכנסת. יגידו: סולטנה מנתיבות לא מבינה, אנחנו נדאג לה, היא לא יכולה להצביע" ומיד הביא דוגמה טריה: "רק אתמול, ראיתי שלט שזעזע אותי. חשבתי שאני מספר את זה כפרזה, מפריז – לא לתת זכות בחירה למשתמטים. שלט, 30 מטר על מטר. הם לא מדברים על הערבים שלא משרתים בצה"ל. זה לא מעניין".

"למשתמטים", אמר אמסלם והוסיף, "חבר'ה, עוד מעט אין זכות בחירה לאנשי הימין ולפריפריה". לדבריו: "החוצפה שלכם היא פשוט הגיעה לי עד מעל הראש. חברי כנסת לא יכולים ללכת ברחובות. אתם תוקפים אותם באוניברסיטת תל אביב, עאלק, מעוז הדמוקרטיה הפלורליזם. אפשר שמה להעמיד דגלי אש"ף כשהייתה הפגנה הביאו שוטרים לחציצה. אבל חבר כנסת מהליכוד? אוניברסיטה של אבא שלכם? לא הבנתי. אין משטרה? חברי כנסת מותקפים פה פיזית".

הוא הוסיף לתקוף: "אני שומע את לפיד, אומר לי לפני שנתיים: אמסלם, למה אתה מדבר ככה? מר לפיד, למה אתה מדבר ככה, יא צבוע. הרי אתה יודע שכמות האלימות שאתם מפעילים, הבריונות, היא פשוט לא נתפסת. אבל כמובן הרועצת המשפטית אתכם. איזה שופט יעצור אתכם, עוד יעצרו את השוטרים שעוצרים אתכם. אבל יום יגיע ולא רחוק, אנחנו נעשה סדר במדינה. עם כולכם. גם את זה נסדיר. לא יכול להיות שאתם מתפרעים איך שאתם רוצים. מרביצים למי שאתם רוצים. יש לי כאן סרטון ששלח חבר שלי, נהג מונית. ניפצו לו את כל השמשה ושלחו אותו לבית חולים לפני כמה שבועות. אבל אתם, אני בטוח שאותו בן אדם הגיע הביתה, השכיב את הילדים אחר כך, אותו בריון, והקריא להם שירה ואמר להם אסור להיות אלימים, איך מדברים. שלח אותו לבית חולים. וככה רובכם. היום הגרעין הזה הוא גרעין אלים. פשוט בלתי נתפס".

"יש רועצת משפטית - אישה לא ברמה, לא בליגה"

בשלב זה תקף השר אמסלם את היועמ"שית גלי בהרב מיארה ואמר: "כל המערכת משותקת. למה? יש רועצת משפטית, שאני אמרתי כשמינו אותה – אישה לא ברמה. לא מתאימה בכלל לתפקיד. לא בליגה. לכן המדינה מתנהלת, כאוס של השמאל, שלכם. אבל גם זה ישתנה. עוד מעט, אנחנו לא נאפשר את זה. אם במוח ואם בכוח. זה לא ימשיך ככה. זאת מדינת חוק ומתנהלים לפי החוק. חבר הכנסת לא יכול להיות מאוים כשהוא הולך ברחוב. אתם אז דיברתם תמיד: האלימות באה מהימין. חבר'ה, תראו איזה אלימים אתם. ברגע שאתם נכנסים למצוקה קלה למה ניצחנו את הבחירות, רוצים למשול, זה לא. אלימות, בריונות, תקשורת, צה"ל, הורסים את המדינה. מזמינים לחצים בין-לאומיים על מדינת ישראל. המדינה לא עניינה אתכם – רק השלטון. הכול מותר. הפרתם ושברתם כל כלל, כל קו אדום עברתם".

"אבל אתם לא מבינים שזה בסוף מתהפך. גם זה יתהפך עליכם", אמר דודי אמסלם במליאה. "לכן אני קורא גם למפכ"ל המשטרה שוב פעם, לא יכול להיות שיש חבר כנסת, אני לא מכיר בשום מקום בעולם שחברי כנסת לא יכולים לצאת לרחוב. אני שומע את עמוס מלכה אומר: אתם לא תלכו, נעצר את צעדיכם. מה זאת אומרת, איך? והוא מתדלק את הבריונים. אני לא יודע למה הוא לא במעצר. זה פשוט מדהים אותי. רבנים ידעתם לעצור בזמנו כשהיה הגירוש, אמרו משהו קטן. אבל כל מיני ארכי פרחי שחושבים את עצמם היום שהמדינה של אבא שלהם, מסיתים יום-יום לאלימות. עאלק סטודנטים באים עם זמבורות לתוך האוזן – אז מה זה? לא הבנתי, אתה צריך לעקור למישהו את העין כדי שזה יהיה אלימות? מה אתם מצפים שיהיה? אתם מצפים שאנשים בימין יצאו לרחובות, וילכו אתכם מה? אלימות ישתיקו אתכם? לא הבנתי. איפה זה ייעצר?".

על אהוד ברק: "שחצן ואלים. צריך לשבת בבית הסוהר"

"אין משטרה, אין כלום. ומי אלה? אנשים אלופים בצה"ל עאלק", אמר השר המקשר. "אני שומע את דן חלוץ, אהוד ברק, זאת הכנופיה שמסיתה וצריכה לשבת בבית סוהר לטעמי. בוודאי בחקירות. בוודאי בחדרי החקירות. רוצים בעצם להסית ולהדיח. אתם רוצים לנצח? בקלפי אהלן וסהלן. בבקשה, בכבוד ניצחתם – אחלה. לא באלימות מר ברק. לא יעזור לך כלום. אתה עוד תחקר על כל מה שקרה פה ולדעתי גם תשב בבית סוהר. אני לא מדבר על הכספים שקיבלת, על המיליונים שווקסנר העביר לך. אני לא מדבר על פרשת העמותות שהייתה בזמנו, שחילקו במזומנים. אני לא מדבר על הרבה דברים שאתה עושה".

"דרך אגב, לטעמי, לפי הבנתי", אמר אמסלם לראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, "אתה לא סופר את החוק ולא מעניין אותך בכלל. למה המדינה שלך, של אבא שלך. שחצן ואלים. כל יום אני שומע אותך רק מסית באולפנים. אף אחד מהם לא שואל אותך: תגיד, נחת אצלך בחשבון 10,000,000 שקל, מאיפה? בוא תסביר לנו. זה לא. אבל סיגר של ראש הממשלה – חצי מיליארד שקל הוצאתם רק על החקירה הזאת. זה בוודאי".

"הרפורמה תהיה. אין דרך חזרה"

השר הבטיח: "זה ייגמר. תאמינו לי. אנחנו לא נאפשר את זה. זה ייגמר והכול יתהפך לכם. לא יכול להיות שכל מי שמחליט לעצור את איילון – עוצר. למה? בגלל שלכם מותר הכול. אגיד לך עוד משהו, אני הגעתי למסקנה: אין לכם סובלנות לשמוע דעה שהיא לא שלכם. ברגע שהיא נוגדת את העמדה שלכם, אתם מתפרעים, משמיצים. ודרך אגב, מהפרופסור אסא כשר ועד גלית גוטמן. טפילים, מצורעים. מותר לכם הכול, אתם מתחרפנים. למה? בגלל שאנחנו סוף סוף רוצים לנהל את המדינה כפי שאנחנו מבינים".

לסיום דבריו אמר השר המקשר בין הממשלה לכנסת והשר במשרד המשפטים ולשיתוף פעולה אזורי: "הרפורמה תהיה. זה יצא לדרך, אין דרך חזרה. אני אומר לך. היא תהיה בגלל שזה מה שעם ישראל צריך, מדינת ישראל. מדינת ישראל היום לא מדינה דמוקרטית. היא מדינה, דרך אגב, בולשביקית לכל דבר ועניין. יש פה מיעוט אלים שיושב על הברזים של הכסף. על כל הברזים במדינה. לא רוצה לשחרר. הפסדתם – לא. לא, מה פתאום, אנחנו נמשיך לנהל את המדינה. אם זה בתרבות, אם זה בפרקליטות, אני מדבר כרגע על הסקטור הציבורי בלבד. אם זה בפקולטות – אנחנו פה בעלי הבית. מי זה דודי אמסלם ודומיו?".

דודי אמסלם דוד אמסלם אהוד ברק הרפורמה המשפטית מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד