כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מתיחות בבלקן

חיילי נאט"ו נפצעו בעימותים עם מפגינים סרבים בקוסובו

כ-25 חיילים איטלקים והונגרים ושני אזרחים סרבים נפצעו במהומות בסרביה. נשיאת קוסובו, האשימה את מקבילה הסרבי בערעור היציבות בקוסובו. מפגינים סרבים השליכו גז מדמיע ורימוני הלם לעבר חיילי נאט"ו  

חיילי נאט"ו נפצעו בעימותים עם מפגינים סרבים בקוסובו
אילוסטרציה צילום: Pixabay

כ-25 חיילי כח שמירת השלום של נאט"ו המגינים על שלושה בתים בצפון קוסובו נפצעו בעימותים עם מפגינים סרבים, נשיא סרביה העמיד את הצבא בכוננות לחימה הגבוהה ביותר. משלחת שמירת השלום בראשות נאט"ו לקוסובו גינתה את האלימות.

"בזמן שהתמודדו עם ההמון, חיילים איטלקים והונגרים הותקפו ונגרמו להם שברים וכוויות עקב בקבוקי תבערה", נכתב בהצהרה. משרד ההגנה הסרבי מסר כי שני סרבים נפצעו בעימותים. נשיאת קוסובו, וויסה אוסמני, האשימה את מקבילה הסרבי, אלכסנדר ווצ'יץ', בערעור היציבות בקוסובו.

מפגינים סרבים השליכו גז מדמיע ורימוני הלם לעבר חיילי נאט"ו. הסרבים גם התעמתו עם המשטרה וריססו רכבי נאט"ו באות "Z", המתייחסת לסמל הרוסי שבשימוש במלחמה באוקראינה.

בעיר לפוזביץ', סמוך לגבול עם סרביה, כוחות שמירת השלום של ארה"ב הניחו גדר תיל עבה מסביב לבניין העירייה כדי להגן עליו מפני מאות סרבים זועמים. כוח שומרי השלום של נאט"ו חסמו גם את בית העירייה בזובין פוטוק כדי להגן עליו מפני סרבים מקומיים זועמים.

הסרבים, המהווים רוב בצפון קוסובו, מעולם לא קיבלו את הכרזת העצמאות מסרביה משנת 2008 ועדיין רואים בבלגרד את בירתם יותר משני עשורים לאחר ההתקוממות בקוסובו נגד השלטון הסרבי המדכא.

 

קוסובו סרביה נאט''ו איטליה הונגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד