כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
יישלח לתיקון בארה"ב

מתברר: בלון התצפית לא נכנס עדיין לפעולה

לאחר שדווח בשבוע האחרון על השבתתו של בלון התצפית - מערכת 'טל שמים' בעקבות פגיעת מזג אוויר, מדווח כי הבלון לא ביצע פעולה מבצעית מעולם, למרות הפרסום במרץ 2021 על כניסתו לפעולה

מתברר: בלון התצפית לא נכנס עדיין לפעולה
מערכת "טל שמיים" שהוצבה בצפון צילום: משרד הביטחון

כשבוע לאחר שדווח ב'כאן חדשות' כי מערכת 'טל שמים' נפגעה בעקבות מזג אוויר חורפי ומושבתת, מתברר כי יותר משנה לאחר שנמסר לידי חיל האוויר, בלון התצפית של מערכת 'טל שמים' לגילוי מל"טים איראנים וטילי שיוט, לא ביצע מעולם פעילות מבצעית. כך פורסם ב'כאן 11'.

עוד פורסם כי הבלון מעולם לא הגיע לגובה המקסימלי, גובה השיוט שבו הוא אמור לפעול, בגלל קרע שהוביל לדליפת גז. כל הניסיונות לאטום את הקרע עלו בתוהו וככל הנראה בצה"ל יצטרכו לשלוח את הבלון לתיקון בארצות הברית.

בשבוע שעבר פורסם ב'כאן חדשות' שהבלון, שבתוכו מכ"ם מתקדם, קורקע לפני כמה חודשים בגלל תקלה טכנית שנגרמה בשל מזג אוויר. לידי כאן חדשות הגיע צילומי לוויין של המערכת מאז בניית המערכת במרץ 2021. בצילומים חדשים שפורסמו ב'כאן' נראה שהבלון שהה בעיקר על הקרקע.

ממערכת הביטחון נמסר בתגובה: "הפלטפורמה האווירית 'טל שמים' הינה מערכת ראשונה מסוגה בעולם. המערכת נמצאת עדיין בתהליך ההצבה והאינטגרציה המשותפים לחיל האוויר, מפא"ת במשרד הביטחון והתעשיות".

בלון תצפית מל"טים מערכת טל שמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד