כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נתון נוראי

כמעט בכל שעה מת אדם בישראל מעישון

לרגל היום הבין-לאומי ללא עישון מתפרסמים נתונים חדשים ומחקרים מדעיים על עישון. כמעט בכל שעה מת אדם בישראל כתוצאה ממחלות שנגרמות מעישון אקטיבי או פסיבי. עישון גורם לסרטן, מחלות לב, שבץ מוחי, סוכרת ומחלת ריאות חסימתית כרונית. עישון גם מגביר את הסיכון למחלות עיניים, לבעיות במערכת החיסון ולדלקת מפרקים שגרונית

כמעט בכל שעה מת אדם בישראל מעישון
נזקי עישון צילום: פיקסביי

העישון אחראי לכ-20% מכלל מקרי המוות מסרטן, ומדי שנה מתים בישראל כ-8,000 בני אדם מעישון. בעולם, עישון גורם ליותר מ-7 מיליון מקרי מוות בשנה, ואם דפוס העישון בכל רחבי העולם לא ישתנה, יותר מ-8 מיליון אנשים בשנה ימותו ממחלות הקשורות לשימוש בטבק עד 2030. על פי תחזית האגודה למלחמה בסרטן, סביר מאוד שגם בישראל ימותו כ-9,000 איש מדי שנה עד שנת 2030 אם המגפה לא תיעצר באמצעות הסברה, גמילה, מיסוי וחקיקה.

על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור המעשנים בישראל עומד על כ-20%: שיעור העישון בקרב גברים עומד על כ-25.6% והוא גבוה מהממוצע במדינות האיחוד האירופי העומד על 22.5%, ושיעור העישון בקרב נשים עומד על כ-14.8% וגם הוא גבוה מהממוצע במדינות האיחוד האירופי העומד על 13.9%.

האגודה למלחמה בסרטן מגישה נתונים חדשים ומחקרים מדעיים. באגודה מדגישים כי כמעט בכל שעה מת אדם בישראל כתוצאה ממחלות שנגרמות מעישון אקטיבי או פסיבי. עישון גורם לסרטן, מחלות לב, שבץ מוחי, סוכרת ומחלת ריאות חסימתית כרונית, הכוללת אמפיזמה וברונכיטיס כרונית. עישון גם מגביר את הסיכון למחלות עיניים, לבעיות במערכת החיסון ולדלקת מפרקים שגרונית.

האגודה למלחמה בסרטן עישון סיגריה מקרה מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד