ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
פטירת הגרי"ג אדלשטיין

הופעלה "פקודת אדמו"ר": במשטרה נערכים להלוויית הענק בבני ברק

היערכות להלוויית הענק שצפויה להיערך בצהריים בעיר בני ברק, בה צפויים להשתתף מאות אלפי בני אדם | כוחות רבים הוקפצו לעיר, הופעלה פקודת ההלוויות במגזר החרדי | המפכ"ל ספד: "קיבלתי מחוכמתו הגדולה ומעצותיו" | גם בארגוני ההצלה נערכים

הופעלה "פקודת אדמו"ר": במשטרה נערכים להלוויית הענק בבני ברק
המפכ"ל במעונו של ראש הישיבה זצ"ל צילום: דוברות המשטרה

במשטרה נערכים למסע הלווייתו של מרן ראש הישיבה, הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל ראש ישיבת פוניבז' ונשיא מועצת גדולי התורה, שהלך הבוקר (שלישי) לעולמו. זמן קצר לפני ההודעה הרשמית על הפטירה, הופעלה במחוז תל אביב "פקודת אדמו"ר" - שם קוד המבצע להלוויות ענק במגזר החרדי.

במסגרת הפקודה, הוזעקו קצינים ומפקדים, גם כאלו שהיו בחופשה. במקביל, המשטרה החלה להזרים כוחות רבים לעיר בני ברק לקראת הלווית הענק שצפויה להתחיל בשעה 15:30 בעיר.

בשעה זו מתקיימים דיונים בין בני ביתו של מרן ראש הישיבה לצמרת פיקוד מחוז תל אביב לגבי הסדרי הלוויה. לפי הערכות, צירים מרכזיים צפויים להיחסם. מסע ההלוויה יצא מהיכל ישיבת פוניבז' בבני ברק ויעבור ברחובות רבי עקיבא, סוקולוב וחזון איש בדרכה לבית החיים פוניבז'. גבעת הישיבה תהיה סגורה לקהל הרחב. נשים יתרכזו ברחובות האדמור מגור הרב לנדאו והרב שך.

מפת החסימות המלאה לקראת ההלווייה בב"ב

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, ספד הבוקר למרן ראש הישיבה. "קיבלתי בצער את דבר הסתלקותו של הגאון הרב גרשון אדלשטיין זכר צדיק לברכה נשיא מועצת גדולי התורה", אמר שבתאי. "הרב היה סמל ודוגמה בלימוד תורה ובעמל עד יומו האחרון, זה חסרון עצום וצער גדול לי באופן אישי ולעם ישראל בכלל. ביקרתי אותו בביתו, וקיבלתי מחוכמתו הגדולה ומעצותיו. תנחומיי למשפחתו, לתלמידיו הרבים, לנציגי הציבור שתחת הנהגתו ולכל מוקיריו".

בתוך כך, גם בארגוני ההצלה נערכים לאבטח רפואית את משתתפי ההלוויה. כהפקת לקחים מהלוויות קודמות, באיחוד הצלה קוראים לציבור הרחב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בכדי למנוע פציעות קשות ואסונות מיותרים.

אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה מסר: "ברצוני לחדד את האזהרה מהלוויות קודמות שנאלצנו לטפל בעשרות נפגעים כתוצאה מנפילות מגובה וחבלות עקב הדוחק הרב, אני קורא להימנע מטיפוס על גגות ומרפסות שעקב עומס של בני אדם עלולות לקרוס ולגרום לאסונות ופציעות. חשוב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בכדי למנוע פציעות קשות ואסונות כמו שקרו למרבה הצער בהלוויות קודמות".

אפי פלדמן ראש סניף איחוד הצלה בבני ברק סיפר: "רכב חפ"ק מתקדם של איחוד הצלה יגיע לבני ברק כהיערכות למסע ההלוויה. אמבולנסים של איחוד הצלה בסיוע מאות רופאים פרמדיקים וחובשים מתנדבים באיחוד הצלה מכל רחבי הארץ יאבטחו רפואית את מסע ההלוויה. המתנדבים ביחידת האופנועים של איחוד הצלה (אופנולנסים) ערוכים אף הם לתת מענה רפואי מהיר ומיידי (גם במקרים רפואיים בצירים שייחסמו) במידת הצורך".

במגן דוד אדום הודיעו כי צוותי הארגון ערוכים לאבטח רפואית את מסע הלוויה בנוכחות מאות אלפי משתתפים. במד"א נערכו מבעוד מועד בתיאום עם מחוז תל אביב ומרחב דן של משטרת ישראל על בסיס פקודת מבצע להלוויות ענק. הכוחות כוללים מאות חובשים, פאראמדיקים ומגישי עזרה ראשונה מרחבי הארץ, אשר יאבטחו רפואית את הצירים ואת מסע הלוויה עם עשרות ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים ואופנועי מד"א הכוללים ציוד רפואי מתקדם.

במד"א מבקשים מהציבור הרב שיגיע להשתתף במסע ההלוויה, להימנע מלהידחק למוקדי צפיפות ועומס על מנת שלא להיפצע, יש להימנע מלטפס על גדרות, עמודים וגגות, יש לשים לב לילדים הנמצאים בסביבה, להקפיד על שתייה מרובה ולהזעיק את מד"א בטלפון החירום 101 או ביישומון 'מד"א שלי' בכל צורך רפואי שעלול להתעורר.

מנכ"ל מד"א, אלי בין מסר: "מגן דוד אדום מתאבל עם פטירתו של גדול התורה, ראש ישיבת פוניביץ' הרב אדלשטיין זצ"ל. האבטחה הרפואית של הלוויה היא אירוע לאומי, ומגן דוד אדום כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל נערך בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל והרשויות וערוכים בכוננות מלאה לאבטח רפואית את מסע הלוויה, עם מאות חובשים ופראמדיקים שיפרסו בשטח ובאמצעות אמצעים טכנולוגיים ורפואיים. רמת הכוננות של מד"א תעלה . אני קורא למשתתפים בהלוויה להישמע להנחיות כוחות הביטחון והמארגנים, להימנע מצפיפות ולנקוט באחריות וזהירות רבה".

גם מתנדבי ארגון 'הצלה' מרחבי הארץ יתפרסו לאורך כל צירי ההלוויה ובצירים היקפיים. הכוננים יסונפו לחפ"ק ארגון הצלה שיקושר עם המוקד המרכזי של מד"א המתכלל את האבטחה הרפואית כולה. חבר הנהלת ארגון הצלה, מנחם אינדיגאמר : "לאחר ישיבה ממושכת עם הנהלת מד"א, סיכמנו את ההיערכות ופריסת המתנדבים שיעניקו סיוע רפואי ראשוני. כמו"כ סוכם כי מתנדבי הארגון יאיישו עשרות אמבולנסים של מד"א שיתפרסו לאורך כל הצירים המרכזיים".

בד בבד, ארגון הצלה בשיתוף 'כללית' יעניקו שירותי רפואה דחופה במרכז הרפואי של כללית הנמצא בציר ההלוויה ברחוב חזון איש. המרפאה תאויש ע"י חובשים, פראמדיקים ורופאים.

יו"ר ארגון הצלה הרב אשר שלומוביץ המשמש כאח רפואי הצמוד של גדולי ישראל וטיפל במרן ראש הישיבה בימיו האחרונים: "פטירתו של מרן זצוק"ל, היא אבידה קשה לארגון ולמתנדביו. זכינו להסתופף בצילו של מרן ראש הישיבה, לשמוע את עצותיו ולהתברך על פועלנו בדקדוק ההלכה ובהקפדה יתירה על הלכות שבת במצבי חירום. מי יתן לנו תמורתו".

מנכ"ל ארגון הצלה הרב יעקב יוזעף: "בתחושת אחריות וכאב על אבדן מנהיג הדור, לקחנו על כתפנו בתיאום ובשיתוף עם מד"א, את האבטחה הרפואית. נבקש מהציבור שלא להכנס כלל למקומות דחק ולהקפיד על שתייה מרובה. אנו מתפרסים עם מאות מתנדבים תוך שאנו מקווים ומייחלים שכלל המלווים ישובו לביתם בשלום".

כללית תפעיל מרפאות חירום בציר ההלוויה ברחוב חזון איש. מרפאת גני טל נשים ברחוב חזון איש תפעל בשיתוף ארגון הצלה. ומרפאת גני טל ברחוב גרוסברד תפעל בשיתוף ארגון איחוד הצלה. המרפאות יאוישו ע"י צוות רופאים, פארמדיקים וחובשים ויחולקו מים לרווחת המלווים. מרפאות שיכון ה', מרכז בעלי מלאכה יהיו סגורות בשל ביטול מלאכה שאר המרפאות ברחבי העיר פועלות במתכונת מצומצמת

הרב נחמיה בלושטיין מנהל המגזר החרדי במחוז דן-פ"ת בכללית: "מיד עם הבשורה המצערת בפטירת מרן ראש הישיבה נערכנו עם כלל הגורמים והקמנו את מרפאות החירום שיתנו מענה בציר ההלוויה. הצוותים הרפואיים ישהו בכל זמן מסע ההלוויה במרפאות ע"מ להעניק סיוע רפואי."

הרב גרשון אדלשטיין הגרי''ג אדלשטיין הלוויה הלוויית הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד