י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ההון השחור: הוארך מעצרם של ששה מהחשודים

חמישה מהחשודים יישארו במעצר עד ליום ראשון הבא, משה שלום זלצמן ישוחרר בתנאים מגבילים בערב החג - יום רביעי

צלם: דוד זר
צלם: דוד זר צילום: דוד זר

שבעת העצורים בפרשת 'ההון השחור' שנעצרו לפני כשבוע בחשד להפעלת רשת הלבנת הון חובקת עולם, הובאו הצהרים (ב) לבית משפט השלום בראשון לציון, שם ביקשה המשטרה להאריך שוב את מעצרם.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של אלדד הררי, אברהם שמואל זלצמן, ישראל לוי, ראובן זאב ברגר ויוסף סרור בשמונה ימים נוספים. השופטת שרית זמר החליטה להאריך את מעצרם בשישה ימים, עד ליום ראשון הבא י"ח תשרי.

החשוד משה שלום זלצמן, הוחלט בהסכמה כי מעצרו יוארך עד ליום רביעי ערב החג, אז ישוחרר בתנאים מגבילים של הפקדת מזומן 30 אלף ש"ח, ערבות עצמית 100 אלף ש"ח, צו עיכוב יציאה, ומעצר בית בביתר עילית עד יום ראשון הבא.

"לחשודים שבפני מיוחסות עבירות על חוק איסור הלבנת הון, הן על דרך עשיית פעולות ברכוש אסור והן על דרך מניעת דיווח, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות על חוק המע"מ ופקודת מס הכנסה. בנוסף, עבירה של רישום כוזב במסמכי תאגיד לחשודים (ישראל לוי ויוסף סרור), ועבירה של זיוף בנסיבות מחמירות לחשודים (אלדד הררי, זאב ברגר ויוסף סרור)".

"לאחר שעיינתי בחומר החקירה.. ושמעתי את הצדדים, הוברר לי כי החקירה בחלקה הגלוי נמצאת בעיצומה וכי נדרשות עוד מספר רב של פעולות להשלמתה".

אהרן פרישמן - תושב בית שמש, שוחרר כבר הבוקר.

אחד העצורים, מי שעל פי החשד עמד בראש הפרמידה, הרב עקיבא אפטר - ראש ישיבת זוויעהל בירושלים שנחשד בעבר בעבירות דומות, ולטענת המשטרה ידע על מקור הכספים מעסקאות סמים, שוחרר בערב יום כיפור לפנות בוקר, בתנאי מעצר בית.

חמשת החשודים הנוספים, שוחררו בהסכמה ביום חמישי ערב יום הכיפורים, ועשו את החג בבית הכנסת.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

צילום: דוד זר, עריכה: מורן כהן

רקע:
במהלך השנה האחרונה, ניהלה היחידה הארצית לחקירות הונאה של משטרת ישראל חקירה סמוייה, לאור חשד כי רשת הלבנת הון מקצועית וחובקת עולם שמעורבים בה אזרחי ישראל ומדינות אחרות, פועלת להלבנת הון שמקורו מכספי סחר בסמים ועבירות נוספות, בהיקף של מאות מיליוני שקלים ובקנה מידה בינלאומי.

שבוע שעבר ביום שלישי לפנות בוקר, עם הפיכת החקירה לגלוייה, חוקרי לה"ב 433 הגיעו לבתיהם של החשודים ועצרה אותם, כמו כן גם נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם, שם הוחרמו מחשבים, כספים ומסמכים הרלוונטיים לפרשה.

הפשיטות נערכו בבתי החשודים ובשבעה משרדי צ'יינג' בריכוזים החרדים ברחבי הארץ, גם שם הוחרמו כספים מחשבים ומסמכים.

במקביל למעצרים שבוצעו בארץ, בתיאום עם רשויות האכיפה בארצות הברית ואירופה נעצרו חשודים בחו"ל, ביניהם 8 חשודים בבלגיה.
הלבנת הון מעצרים שחור שחרור ערבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד