ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
האח נפצע בתאונה הקטלנית

מסרבים לעכל: בארגוני ההצלה נפרדים מהמתנדב המסור שנהרג

הלווייתו של המתנדב המסור רפאל נהרי מתקיימת בשעה זו, ובארגוני החירום וההצלה בהם התנדב מסרבים לעכל את הבשורה | אחיו של רפאל, מתנדב מד"א, נפצע ג"כ בתאונה | יו"ר מד"א הצלה פ"ת: "מדובר בשני מתנדבים מן השורה הראשונה שנרתמים לעשייה ולמעשי חסד בכל עת"

מסרבים לעכל: בארגוני ההצלה נפרדים מהמתנדב המסור שנהרג
רפאל נהרי ז"ל בברית לבנו צילום: באדיבות המצלם

בארגוני ההצלה בהם התנדב רפאל נהרי ז"ל, עדיין לא מעכלים את הבשורה המרה על לכתו של המתנדב המסור, שנהרג אתמול (שלישי) בתאונה הקטלנית בכביש 4613 סמוך לבני עטרות. נהרי ז"ל, תשב אלעד בשנות ה-30 לחייו, ששימש כמתנדב ב'מד"א - הצלה פתח תקווה', 'זק"א תל אביב' וארגונים נוספים, נהרג בעת שרכב על אופנוע סמוך למושב שמועצה אזורית חבל מודיעין. בתאונה נפצע גם אחיו אביחי, אף הוא מתנדב מד"א. הלווייתו מתקיימת בשעה זו בבית העלמין החדש באלעד. הותיר אחריו אישה, תינוק כבן חודשיים, חמישה אחים ואחות.

בארגון 'הצלה פתח תקווה' סיפרו היום כי מתנדב הארגון, החובש יוני כהן יצא לזירת התאונה כשהוא רכוב על אופנוע מד"א במטרה להגיש עזרה וסיוע ונחרד לגלות כי שני הנפגעים הינם 'האחים נהרי', חבריו ועמיתיו להצלת החיים בארגון. "רפאל אברהם ז"ל אף היה חובש בכיר ביחידת האופנועים של מד"א מזה מספר שנים וזכה לסייע ולהציל חיי אדם רבים 24/7 לילות וימים, שבתות וחגים", אמרו בארגון.

אסון: המתנדב המסור נהרג בתאונת אופנוע

לפני כחודשיים בלבד ערך נהרי ברית לבנו הבכור, אחרי 13 שנות צפייה. חבריו מספרים על מתנדב מסור במיוחד. "הוא היה אדם שכולו חסד ונתינה", סיפר אחד מחבריו של נהרי שהתנדב עמו בזק"א תל אביב. "מדובר בטרגדיה בלתי נתפסת. הוא כל כך חיכה לילד הזה - שכעת נותר יתום מאב".

חבריו, מתנדבי ארגון 'הצלה פתח תקווה', מספרים כי רפאל אברהם ז"ל "היה אמנם איש צעיר בגילו, אבל מתנדב וותיק ומקצועי שהחיוך התמידי נסוך על פניו. יחד עם אחיו אביחי (בן יפה לרפוא"ש) היו נרתמים תמיד ראשוניים לכל עזרה וסיוע שהיה בהן צורך, הן במבצעי התרמות הדם המסורתיות, באבטחות אירועים שונים עם אמבולנסים של מד"א, ובמיוחד במעשי החסד וההצלה השוטפים מידי יום".


האחים נהרי. צילום: אילן חתוכה - צלמים

רק לפני מספר חודשים שמחו המתנדבים וחברי ההנהלה יחד עם רפאל אברהם ז"ל בשמחת הברית של בנו לאחר שנים של ציפייה וחיכו לשמוח יחד עימו בחנוכת משכנו החדש בקרוב, אך אתמול לדאבון לב הגיעה הבשורה המרה והקשה על פטירתו בדמי ימיו באופן טראגי ומזעזע.

ישראל גודלבסקי, יו"ר מגן דוד אדום - הצלה פתח תקווה, ספד: "קשה לי לדבר על רפאל בלשון עבר. איבדנו מתנדב יקר ואהוב שתמיד חייך לאנשי התחנה ולמטופלים והיה הראשון לעזור בשטח בכל קריאה. רפאל ז"ל תמיד פעל למען האחר וגם מחוץ לשעות ההתנדבות נהג לעזור לרבים. הוא היה בעל ידע מקצועי רב ושאף ללמוד יותר בכדי לתרום בצורה המיטבית במגוון יחידות ותפקידים. אנחנו עדיין לא מעכלים את הטרגדיה הקשה, זה אובדן גדול".

"מדובר בשני מתנדבים מהשורה הראשונה שנרתמים לעשייה ולמעשי חסד כל עת, בחיוך ובלב פתוח ענק וזו טרגדיה קשה לי באופן אישי ולכל משפחת מד"א - הצלה פתח תקווה", הוסיף גודלבסקי.


צילום: תיעוד מבצעי מד"א

גודלבסקי הוסיף כי את כלל פעילות ההצלה והחסד בחודש הקרוב יקדיש ולעילוי נשמתו של רפאל אברהם בן חיים ז"ל, ולרפואתו של אביחי בן יפה לרפואה שלמה במהרה.

בארגון מגן דוד אדום הרכינו ראש עם פטירתו של רפאל אברהם נהרי ז"ל, שהתגורר בהרצליה ובשנתיים האחרונות באלעד. נהרי, אמרו בארגון, הצטרף למד"א לפני שנים רבות, היה חבר ביחידת האופנועים של מד"א והציל במהלך דרכו המקצועית את חייהם של מטופלים רבים. 

עידן שינה, פרמדיק מיחידת האופנועים של מד"א ספד לו: "רפאל ז"ל היה חייכן ומקצוען, שהגיע ראשון לכל זירה. אזרחים רבים בישראל חייבים לו את חייהם - אותם הציל במהלך השנים. הוא היה מגיע עם האופנוע לכל אירוע, גם מחוץ לשעות ההתנדבות וגם לאחר שירד ממשמרת - ועשה הכל על מנת לעזור ולהציל חיים. יהי זכרו ברוך".

חיים דורי, מנהל מרחב ירקון במד"א: "משפחת מגן דוד אדום איבדה דמות מקצועית ומיוחדת מאוד בתאונת דרכים קשה. רפאל ז"ל היה מתנדב בחסד, אשר פעל בכל כוחו, לילות כימים, על מנת להציל חיים ולעזור למטופליו. אנו משתתפים בצער המשפחה ושולחים תנחומים גדולים".

מארגון זק"א תל אביב נמסר: "המומים ומזועזעים אנו מפטירתו הטראגית של חברנו המתנדב היקר רפאל נהרי ז"ל - צוות הרצליה, שנהרג בת.ד. קטלנית. שעוד אמש עסק בחסד של אמת באירוע בהרצליה. תנחומינו למשפחתו היקרה ולכל ידידיו ומכיריו, פעילות חסד של אמת לשבוע זה מוקדש לעילוי נשמתו".

רפאל נהרי תאונה קטלנית מתנדב הצלה פתח תקווה זק"א תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד