כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הלחץ מתגבר

כמות האורניום בידי איראן מספיקה לשתי פצצות

כמות האורניום המועשר של איראן מספיקה לשתי פצצות גרעיניות. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הודיעה שאיראן מגדילה מאד את מאגר האורניום שלה. בנוסף אישרה סבא"א כי נסגרה החקירה שעסקה באתר גרעין שנחשף על-ידי ישראל   

כמות האורניום בידי איראן מספיקה לשתי פצצות
מכונות הצנטריפוגות להעשרת אורניום במתקן תת קרקעי צילום: Iran internationa

מלאי האורניום של איראן המועשר עד 60% של איראן המשיך לגדול וכעת הוא מספיק בערך לשתי פצצות גרעיניות, כך הראה אחד משני הדוחות הרבעוניים החסויים למדינות באירופה.

בדו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית סבא"א נקבע, כי בחודשים האחרונים איראן המשיכה להפר את תנאי הסכם הגרעין והגדילה משמעותית את מלאי האורניום המועשר שלה.

למרות שארה"ב טוענת שאין ראיות לכך שאיראן החליטה להמשיך לבנות נשק גרעיני, בעדות לקונגרס במרץ האחרון, הזהיר הרמטכ"ל הגנרל מארקי מיילי, כי טהראן עלולה לייצר פצצה גרעינית במדינה תוך כמה שבועות, אם היא קיבלה את ההחלטה לקח.

בדו"ח של סבא"א נאמר כי כמות האורניום המעושר גבוהה כעת פי 23 מהכמות המותרת בהסכם הגרעין שנחתם ב-2015. נכון ל-13 במאי, כמות האורניום המועשר הייתה 4,744.5 ק"ג, כאשר ההסכם מתיר ל-202.8 ק"ג. בנוסף איראן ממשיכה להעשיר אורניום מעבר לרמה המותרת בהסכם הגרעין שעומדת על 3.67%.

עם זאת, דיפלומט בכיר אמר שבפועל יידרשו יותר מ-55 ק"ג של אורניום המועשר ל-60% כדי לייצר פצצה אחת, משום שחומר מסוים מבוזבז במהלך ההעשרה.

סבא"א גם ציינה כי נסגרה חקירה שנוגעת לאחד משלושת אתרי הגרעין שעליהם איראן לא הצהירה בפני הפקחים. ביום שלישי דיווחה איראן כי נפתחה חקירה הנוגעת לאתר "מריבאן" בקרבת העיר אבדה, שבו נמצאו שרידי אורניום ב-2019, ולאחר מכן איראן הרסה חלקים גדולים ממנו. לפי סבא"א, החקירה נסגרה בעקבות הסברים שסיפקו האיראנים.

גרעין איראני איראן אורניום איום איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד