כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"ליגת הכפירה הערבית"

חלה ירידה בפעילות דאעש ברחבי העולם

בשתי תקיפות שביצעו פעילי דאעש במרחב המדברי, נהרגו ארבעה לוחמי כוחות המסייעים לצבא סוריה. קצין בכיר רוסי נהרג מירי ארטילרי שביצעו פעילי המטה לשחרור אלשאם בפאתי אללאד'קיה. השבוע חלה ירידה בפעילות דאעש ברחבי העולם. פעילות הארגון התמקדה באפריקה

חלה ירידה בפעילות דאעש ברחבי העולם
טרוריסטים. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90

השבוע חלה ירידה בפעילות דאעש ברחבי העולם. פעילות הארגון התמקדה באפריקה. בסוריה ביצעו פעילי דאעש במרחב המדברי שתי תקיפות, נהרגו ארבעה לוחמי כוחות המסייעים לצבא סוריה. קצין בכיר רוסי נהרג מירי ארטילרי שביצעו פעילי המטה לשחרור אלשאם בפאתי אללאד’קיה.

אפריקה:

ניגריה: נמשכה פעילות דאעש נגד צבא ניגריה בצפון-מזרח המדינה. יצוין שהשבוע הייתה הפעילות בהיקף מצומצם יחסית לזו של השבועות האחרונים.
הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו: נמשכה פעילות דאעש נגד תושבים נוצרים סמוך לגבול אוגנדה.

מוזמביק: בחילופי אש בין פעילי דאעש לסיור של צבא מוזמביק בצפון-מזרח המדינה, נהרג חייל.

סומליה: ארגון אלשבאב, המזוהה עם אלקאעדה, תקף בסיס של כוחות האיחוד האפריקני בדרום המדינה. דווח על אבדות לשני הצדדים.

המלחמה על התודעה: מאמר המערכת של שבועון דאעש, אלנבא’, הדגיש כי חזרת סוריה ונשיאה בשאר אלאסד, לליגה הערבית אינה מפתיעה, שכן הוא אינו שונה מרודנים אחרים המאיישים גוף זה. כותב המאמר קרא למוסלמים בסוריה לדבוק בדרך הג’האד ולא לסמוך על הרודנים הערביים שיושיעו אותם.

מנתוני אינפוגרף, שפרסם שבועון אלנבא’ של דאעש, המסכם את פעילות דאעש בתקופה שבין 24-18 במאי 2023, עולה כי בתקופה זו ביצעו פעילי הארגון 16 פיגועים במחוזות השונים (לעומת 27 בשבוע שקדם).

מספר הפיגועים הגבוה ביותר בוצע על-ידי מחוז מרכז אפריקה (9). בשאר המחוזות: מערב אפריקה (4); עיראק (2); פקיסטן (1). בפיגועים נהרגו ונפצעו 57 בני אדם, לעומת 101 בני-אדם בשבוע שקדם. מספר ההרוגים והפצועים הגדול ביותר היה במחוז מרכז אפריקה (48). שאר ההרוגים והפצועים: עיראק (6); מערב אפריקה (2); פקיסטן (1).

מאמר המערכת של אלנבא’, שבועון דאעש, התפרסם השבוע תחת הכותרת "הכל חוזר לקדמותו", ועסק בהחזרת סוריה, בראשות בשאר אל-אסד לשורות הליגה הערבית ("ליגת הכפירה הערבית").

על-פי כותב המאמר, אין סיבה להשתומם נוכח חזרתה של סוריה ושל בשאר אלאסד, שכן המנהיגים הערבים כגון נשיא מצרים, עבד אלפתאח אלסיסי, ויורש העצר הסעודי, מחמד בן סלמאן, אינם כופרים פחות ממנו והם מנהלים מלחמה נגד האסלאם ונגד המוסלמים לא פחות ממנו. כל הרודנים האחרים חברי הליגה הערבית ("ליגת הרודנים") הם בסך הכל גרסה אחרת של בשאר אלאסד, כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

כותב המאמר הטיל על משתפי הפעולה עם מנהיגי מדינות ערב, בהם לוחמים מקומיים וחכמי דת, את האחריות להרג מאות פעילי הארגון, התרת דמם של אנשי הארגון ונטילת חלק בהחזרת "הרודן העלוי", בשאר אל-אסד, לחיק הליגה הערבית. הכותב גם ציין שהחזרת סוריה לחיק הליגה הערבית מהווה מסר לפיו כל רודן ערבי יכול לבצע פשעים ומעשי טבח ככל שיחפוץ, מבלי לחשוש מעונש או סנקציה שתופעל נגדו.

הכותב מסכם את המאמר בטענה כי החזרת סוריה לשורות ליגה הערבית מעידה על צדקת דרכו של דאעש, הפועל, לטענתו, על-פי ההלכה האסלאמית (השריעה) ובדרך הג’יהאד נגד הכופרים. הוא קרא למוסלמים בסוריה לדבוק בדרך הג'האד ולא לסמוך על הרודנים הערביים שיושיעו אותם.

מכון מאיר עמית דאעש אפריקה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד