י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

Max מסכמת רבעון עם ריווח של עשרות מיליונים

Max סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2023 ברווח של 74 מיליון שקלים. בקיזוז הוצאות מכירה חד פעמיות (בשל מכירת החברה לקבוצת כלל) הסתכם הרווח הנקי ב-46 מיליון ₪ | היקף תיק האשראי עמד על כ-10 מיליארד ₪ | 42% צמיחה ברווח | 33% צמיחה במחזור העסקאות בכרטיסי Max | 33% צמיחה בתיק האשראי |  25% צמיחה במספר כרטיסי Max הפעיליםהתשואה להון עמדה על 17.6%

Max מסכמת רבעון עם ריווח של עשרות מיליונים
אילוסטרציה צילום: unsplash

Max פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2023, אשר משקפים את הצמיחה בפעילות העסקית של החברה, בדגש על גידול במחזורים בכרטיסי האשראי ובאשראי הצרכני ולעסקים קטנים. לקראת סוף הרבעון הושלמה עסקת המכירה של החברה, מקרן ההשקעות ורבורג פינקוס לקבוצת כלל החזקות ביטוח, דבר אשר גרר רישום של הוצאות חד פעמיות בגובה 35 מיליון ₪ (לפני מס).

הכנסות החברה ברבעון הראשון גדלו בכ-30% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה ועמדו על כ-519 מיליון ₪. הגידול בהכנסות החברה היה בכל סעיפי ההכנסה – הן בהכנסות הריבית והן בהכנסות מעסקאות בכרטיסי אשראי לאור הגידול המשמעותי בהיקפי הפעילות וזאת על אף הירידה בשיעור העמלה הצולבת בינואר 2023. הרווח המתואם של החברה לרבעון הראשון של שנת 2023 עמד על 74 מיליון ₪, לעומת 52 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-42%.

סך תיק האשראי של ,Max עמד על כ-10 מיליארד ₪ וצמח בשיעור של כ-33%

תיק האשראי הצרכני, שהוא הגדול מבין חברות כרטיסי האשראי, עמד בתום הרבעון על כ-9 מיליארד ₪, גידול בשיעור של כ-31% בשנה האחרונה. במקביל, צמח תיק האשראי לעסקים קטנים אשר עמד בתום הרבעון הראשון על 917 מיליון ₪, עם גידול של כ-11% לעומת סוף שנת 2022 וגידול של כ-51% בהשוואה ליתרה בסוף הרבעון המקביל אשתקד. הגידול בתיק האשראי העסקי של Max תואם את מגמת הצמיחה של העסקים הקטנים והזעירים, האחראים לפרנסת משפחות רבות ולחלק ניכר מהתוצר העסקי של המשק הישראלי.

עיקרי התוצאות ברבעון הראשון של שנת 2023 (בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד):

הרווח הנקי המתואם עמד על 74 מיליון ₪, לעומת רווח של 52 מיליון ₪ אשתקד, גידול של כ-42%. הרווח הנקי המתואם משקף תשואה על ההון של 17.6%.

הכנסות החברה הסתכמו בסך כ-519 מיליון ₪, לעומת 397 מיליון ₪ אשתקד, צמיחה של כ-31%.

הוצאות החברה הסתכמו בסך של כ-424 מיליון ₪, גידול של כ-29% לעומת אשתקד. הגידול נובע מעלייה בפעילות העסקית של החברה, גידול במחזורים ובהנפקות כרטיסי האשראי.

ההוצאות להפסדי אשראי הסתכמו בכ-55 מיליון ₪. סכום זה מייצג את הגידול המשמעותי בפעילות העסקית, הן בכרטיסי אשראי והן באשראי הפרטי והעסקי, וכולל גם השפעת מעבר לרישום חשבונאי בהתאם להוראות בנק ישראל לפי כללי CECL.

מחזור ההנפקה של החברה הסתכם בכ-30 מיליארד ₪, צמיחה של כ-18%, כאשר המחזור בכרטיסים חוץ-בנקאיים צמח בכ-33% לכ-11.6 מיליארד ₪.

כמות כרטיסי האשראי התקפים עמדה על כ-3.3 מיליון, צמיחה של כ-10.8% לעומת סוף מרס 2022, כאשר כמות כרטיסי Max החוץ-בנקאיים גדלה בכ-23.4%.

אשראי צרכני – יתרת תיק האשראי הצרכני (לקוחות פרטיים) הסתכמה בסוף הרבעון בכ-9 מיליארד ₪, צמיחה של כ-5.3% בהשוואה ליתרה בסוף שנת 2022 ושל כ-31.3% בהשוואה ליתרה בסוף הרבעון המקביל אשתקד.

אשראי לעסקים – יתרת תיק האשראי לעסקים הסתכמה בכ-917 מיליון ₪, צמיחה של כ-10.6% לעומת סוף שנת 2022 וצמיחה של כ-51.1% בהשוואה ליתרה בסוף הרבעון המקביל אשתקד.

ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-1.71 מיליארד ₪, בהשוואה לכ-1.65 מיליארד ₪ בסוף שנת 2022 וכ-1.46 מיליארד ₪ בסוף הרבעון המקביל אשתקד.

הלימות ההון – יחס ההון הכולל עמד על 12.7%, בהשוואה ל-12.5% בסוף שנת 2022. יחס ההון העצמי רובד 1 עמד על 10.6%, בהשוואה ל-10.4% בסוף שנת 2022.

מנכ"ל Max, רון פאינרו הגיב לנתונים ואמר: "Max ממשיכה במגמת הצמיחה בכל הפרמטרים העסקיים שלה, בפעילות כרטיסי האשראי, כמו גם גידול בתיק האשראי הצרכני והעסקי, וזאת, תוך ניהול מדיניות סיכונים אחראית ומבוקרת. תוצאות אלה הן פרי היישום של התכנית האסטרטגית לקידום התחרות, אותה אנו מובילים בחמש השנים האחרונות, וממשיכים להוביל אחרי המכירה לקבוצת כלל ביתר שאת."

"הגידול המשמעותי במחזורים ובמספר כרטיסיMax מהווה את הפלטפורמה לצמיחה כגוף תשלומים ואשראי מוביל, המציע מגוון הולך וגדל של מוצרים ושירותים פיננסים ייחודיים, גם ללקוחות פרטיים וגם לעסקיים, עם מתן דגש למוצרי חסכון וביטוח מבוססים כרטיס אשראי, ערבות (בנקאית) לבתי עסק והעברת מט"ח לחו"ל ישירות מכרטיס האשראי."

"Max הגדירה את ציבור העצמאים כציבור בעל מאפיינים וצרכים ייחודיים, הדורשים מענה, ובהתאם השקנו החודש את השירות החשוב "Max עצמאים". זהו שירות ראשון מתוך מגוון שירותים ומוצרים שנשיק, המשקפים את הערך המוסף ש-Max מייצרת ללקוחותיה העסקיים. לשירות זה הצטרפו כבר אלפי עצמאים ועצמאיות שקיבלו תשלום בנייד מלקוחות בסך של מיליוני ₪ במצטבר, ללא עמלות וללא הגבלה. כך למעשה מנהלים העצמאים את היתרה באמצעות ארנק דיגיטלי המקושר לכרטיס האשראי, ללא צורך בחשבון בנק."

חברת האשראי MAX רבעון רווחים כרטיסי אשראי מיליונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד