כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"מדינות העולם נושאות עיניהן"

המספרים נחשפים: כמה הרוויחה המדינה מהמים שבזבזתם

חברת המים הלאומית "מקורות" מפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023 - הרווח הנקי של "מקורות" הסתכם בכ-51 מיליון שקל, הכנסות החברה הסתכמו בכ-924 מיליון שקל 

המספרים נחשפים: כמה הרוויחה המדינה מהמים שבזבזתם
נתניהו שותה קפה בדיון ארוך במליאה צילום: Miriam Alster/FLASH90

חברת המים הלאומית "מקורות" מפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023, מהם עולה שהחברה רשמה רווח נקי של כ-51 מיליון שקל, זאת לעומת רווח נקי של כ-75 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח הנקי נבעה בין השאר מהכרה בהוצאה של כ-50 מיליון שקל (במסגרת השינויים בחשבונות רגולטוריים), לטובת ייעוד רווחים בסכום זה לטובת הפחתת תעריף המים.

פילוח נתוני הצריכה הארציים מעלה שבתקופת הדיווח נרשמה עליה בסך צריכת המים במגזר החקלאי בשיעור של כ-21.5%, כאשר צריכת המים למגזר משקי הבית רשמה עליה ברבעון הראשון של השנה ובשיעור של כ-4.6%. בסיכום הנתונים לתקופת הדיווח עולה שסך צריכת המים הסתכמה בכ-324 מיליון קוב, זאת לעומת סך צריכה של כ-296 מיליון קוב בתחילת 2022, עליה משוקללת של כ-9.3%.

במקביל, אספקת המים לרש"פ ולממלכת ירדן רשמה עליה של כ-2.5% בהשוואה בין הרבעון הראשון של 2023 לזה המקביל ב-2022, מכ-41 לכ-42 מיליון קוב.

מנכ"ל מקורות עמית לנג מסר: "בעידן של התחממות גלובלית מדינות העולם נושאות עיניהן לישראל, ולמדות כיצד המדינה המדברית הפכה למעצמת מים, תוך הטמעת כלים טכנולוגיים וחדשניים". 

מים רשות המים מקורות דוחות כספיים רבעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד