כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
15 שנים למותו

"חיסל צלחת נקניקים": יאיר לפיד נזכר בתקרית חריגה עם אביו

15 שנים לפטירתו של יוסף (טומי) לפיד, איש תקשורת ופוליטיקאי שנודע באיבתו לחרדים, בנו, יאיר, מעלה זיכרונות מחייו כולל תקרית חריגה עם צלחת נקניקים בצרפת

"חיסל צלחת נקניקים": יאיר לפיד נזכר בתקרית חריגה עם אביו
אילוסטרציה צילום: פלאש90

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מעלה זיכרונות מאביו טומי, במלאות 15 שנים לפטירתו ומזכיר עד כמה אביו, שנודע באיבתו לציבור החרדי, היה שקוע בתאוות העולם הזה ובפרט באהבתו לאוכל ומסעדות.

"היום לפני 15 שנה מת אבא שלי. ישבנו ליד המיטה שלו בבית החולים, מקשיבים לנשימות שלו הולכות ונחלשות, עד שנפסקו. זה היה מוות ראוי, מוקף באהבה. אבא לא פחד למות בדיוק כמו שלא פחד לחיות".

"כמה חודשים קודם", מספר לפיד, "הוא זימן את מירב ואותי לבאר (משקאות מ.ג.) ברחוב ירמיהו והזמין ויסקי. "ילדים," הודיע לנו בחגיגיות, מרוצה מהדרמה, "אבא הולך למות." הדבר היחיד שהפחיד אותו בכל 78 שנות חייו היה השעמום, אז הוא נאלץ לחיות חיים סוערים ולדלג בהמולה בלתי פוסקת בין תחנות חייו: ילד בגטו, חייל במדינה שנולדה זה עתה, עיתונאי, כוכב טלוויזיה בלתי סביר לחלוטין, שר משפטים. "אחרי כל מה שעברת," שאלתי אותו פעם, "מה הכי חשוב בחיים?" הוא לא היה צריך לחשוב על התשובה. "משפחה," הוא אמר, "זה הדבר היחיד שחשוב".

"שעה אחרי מותו", משחזר לפיד, "ירדתי למכונית וכשהתנעתי אמרו ברדיו שטומי לפיד נפטר. חשבתי שזה היה מוצא חן בעיניו, לדעת שהוא פותח את המהדורה. הקשבתי לדיווח. הם לא אמרו עליו שהוא היה שמן. זה לא משהו שאומרים בהספד, אבל זה היה חלק ממנו, מתאוות החיים שלו.

"פעם הלכנו יחד למסעדה קטנה בצרפת", נזכר יאיר, "בזמן שחיכינו שהמלצר יושיב אותנו הוא חיסל צלחת נקניקים שעמדה לידו, והסביר לי שבמסעדות טובות באמת נהוג לתת לאורחים לנשנש משהו בזמן שהם מחכים לשולחן. האיש שישב לידנו על הבר נגע בכתפו, "אדוני," הוא אמר בחשש, "אתה מוכן להפסיק לאכול מהצלחת שלי?".

יאיר לפיד טומי לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד