י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אפשר לבן משפחתו להחביא בביתו אמצעי לחימה - וזה העונש שקיבל

בית המשפט גזר 36 חודשי מאסר, מאסר על תנאי וקנס על אחמד אלקטנאני, שהורשע בעבירה של החזקת נשק ותחמושת, לאחר שהתיר לקרוב משפחתו להחביא בביתו אמצעי לחימה שונים

אפשר לבן משפחתו להחביא בביתו אמצעי לחימה - וזה העונש שקיבל
דוברות המשטרה

בית משפט השלום בבאר שבע, גזר 36 חודשי מאסר, מאסר על תנאי וקנס על אחמד אלקטנאני, שהורשע בעבירה של החזקת נשק ותחמושת, לאחר שהתיר לקרוב משפחתו להחביא בביתו אמצעי לחימה שונים.

על פי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי) אחמד וקרוב משפחתו חליל אלקטנאני סיכמו ביניהם כי חליל יחביא בביתו של אחמד תיק הוא בו אמצעי לחימה שונים. בהתאם לסיכום מסר חליל לאחמד תיק המכיל בין היתר מטען חבלה, נפץ חשמלי, חומר נפץ מרסק, מחסניות לרובה, מאות כדורים ורימון הלם. אחמד החביא את התיק בחדר השינה שבביתו, אותו הוא חולק עם אחיו הקטנים.

במסגרת הטיעונים לעונש הדגיש עו"ד דניאל גלעד, מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) את הנזקים הפוטנציאליים הקיימים בעבירות נשק ואת היכולת שלהם לגדוע חיים וכן את העובדה כי נשק לא חוקי עלול להגיע לידיים עברייניות או חמור מכך לפגוע בביטחון המדינה. בנוסף ציין עו"ד גלעד כי אחמד החזיק מטען חבלה מוכן להפעלה מרחוק בבית בו נמצאים ילדים ומבוגרים. מאידך טענה ההגנה בין היתר כי חליל ניצל את תמימותו של אחמד ושכנע אותו לשמור אצלו את התיק וכי אחמד "נפל בפח" של חליל.

בגזר הדין ציין השופט רון סולקין כי: "אין צורך להכביר מילים על פוטנציאל הסיכון הנובע מהחזקת נשק חם קטלני, שלא כדין. כלי הנשק עלול למצוא דרכו לפעילות שלילית, אם פלילית ואם נגד בטחון המדינה". עוד ציין כי, "החזקת אמל"ח על ידי מי שלא נבדק, לא נמצא מתאים ולא הוכשר לכך, בתנאים שאינם מבטיחים בידודו של הנשק מהסביבה... עלול להביא לסיכון שלום הציבור, גם אם אין ראיות שהוחזק לצורך פעילות שלילית, כפורט לעיל. כמובן שבכל הנוגע למטען חבלה, אין כלל אפשרות לקבל רישיון להחזקתו. בנוסף, החזקת אמל"ח כאמור עלולה להביא לפגיעה בשלטון החוק ובנושאי שלטון החוק, המבצעים את תפקידם."

ביחס לטענות ההגנה בעניין גילו של אחמד וחששו מחליל קבע בית המשפט כי "ממצאי בית המשפט היו, כי הנאשם היווה חוליה משמעותית ממערך החזקת האמל"ח הנדון ולא חוליה מקרית וחסרת חשיבות. עוד נקבע, כ הנאשם פעל באופן מניפולטיבי, תוך ניסיון לתאם גרסאות בחקריה וכי לא ניתן ליתן אמון בדבריו."

לאור האמור גזר בית המשפט על אחמד: 36 חודשי מאסר בפועל; מאסרים על תנאי לפרקי זמן של בין 6-12 חודשי מאסר; קנס בגובה 15,000 ₪.

חליל אלקטנאני הורשע בפני מותב אחר ונגזרו עליו 30 חודשי מאסר בפועל (בהמלצת ביהמ"ש חזר בו חליל מהערעור שהגיש על חומרת עונשו).

 

גזר דין תחמושת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד