י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בצל המחאה הפוליטית בישראל

עשרות אלפים צפויים לחגוג בניו יורק ברקע הערכות להפגנות

היערכות מיוחדת לקראת אירועי מחאה נגד הממשלה במהלך המצעד, מנכ"ל הארגון לקשרי ציבור של הקהילה היהודית בניו יורק (JCRC-NY): "רבים מודאגים מההתפתחויות בישראל אך אנו מאמינים שהמצעד הוא הזדמנות ייחודית להתכנס ולהזכיר את כל מה שהופך את ישראל למיוחדת

עשרות אלפים צפויים לחגוג בניו יורק ברקע הערכות להפגנות
המחאה בתל אביב צילום: רועי אש

מצעד התמיכה הגדול בישראל ייצא לדרך ביום ראשון (4 ביוני, 12:00 שעון ארה"ב) בשדרה ה-5 בניו יורק תחת השם "מחדשים את התקווה". צפויים להשתתף בו 40 אלף איש וקבוצות מ-200 ארגונים שונים, יהודים ושאינם יהודים, בהם ארגונים שונים וכן פליטים יהודים מאיראן, ותיקי מלחמה שלחמו באפגניסטן ובוויטנאם, כנסיות שחורות, ליצנים רפואיים וכמובן שרים וחברי כנסת, ראש עיריית ניו יורק ופוליטיקאים אמריקאים, רבנים מזרמים שונים לצד אמנים.

השנה מתוכננות במהלך המצעד מחאות המכוונות כנגד נציגי הממשלה שישתתפו בו. פעילי מחאה הודיעו שיצעדו בין היתר עם חולצות שעליהן הכיתוב "צועדים למען הדמוקרטיה", ו"ציונות = דמוקרטיה". המצעד מתקיים מאז שנת 1965 ומארגנת אותו המועצה לקשרי ציבור של הקהילה היהודית בניו יורק (JCRC-NY).

לנוכח שיבושים אפשריים של המצעד, יצאו חברי הכנסת שלום דנינו (הליכוד) ו-ולדימיר בליאק (יש עתיד) בקריאה משותפת בתקשורת להניח את הפוליטיקה והמחלוקות בצד ולהגיע ולתמוך במדינת ישראל לרגל ציון 75 שנים להיווסדה.

גדעון טיילור, מנכ"ל הארגון לקשרי ציבור של הקהילה היהודית בניו יורק (JCRC- NY) אמר: "אנו מודעים לכך שאנשים רבים בקהילה שלנו מודאגים מההתפתחויות בישראל. ומאמינים שהמצעד הוא הזדמנות ייחודית לקהילה שלנו להתכנס ולהזכיר אחד לשני את כל מה שהופך את ישראל למיוחדת, ייחודית וחשובה".

גם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס בסרטון שהוציא לקראת המצעד ואמר ש"ברגעים אלה שבהם כל כך הרבה מתשומת הלב שלנו נוגעת למה שמפריד בינינו, מצעד התמיכה בישראל של ארגון JCRC-NY נותן תזכורת עוצמתית לכל מה שמחזיק אותנו יחד כעם אחד גאה. הבה ננצל את ההזדמנות הזו לצעוד יחד בסולידריות ולהזכיר לעצמנו את כוח האחדות והביחד שלנו, של רוח השלום והאחווה, של היכולת לבנות ולחדש ולרפא".

ג'רי אלפרסטיין שמייצג את ארגון ותיקי המלחמה היהודים וישתתף במצעד אמר: "לחמתי נגד הקומוניסטים במלחמת וייטנאם, יריתי וכדורים שרקו מעלי. אני מגיע לכל מצעד מאז 1999 ואני לא מתכוון להילחם בישראלים. מותר לא לאהוב את מה שקורה בישראל, אבל חייבים לאהוב את הישראלים".

ישראל ניצן, מ"מ הקונסול בניו יורק אמר ש"מצעד ישראל בשדרה החמישית של ניו יורק הוא מפגן של סולידריות ועדות למקום שיש לישראל בליבם של תושבי העיר. במצעד משתתפים עשרות אלפי אנשים, 200 ארגונים וצמרת ההנהגה של העיר ומדינת ניו יורק. יובל ה-75 הוא הזדמנות עבור רבים כאן להתגאות בנס שנקרא מדינת ישראל, וביחסים החמים בין המדינות".

הרפורמה המשפטית הפגנת מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד