י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החשיפות מאחורי הקלעים

לייבל'ה בצל האבל הכבד וחילופי ההנהגה הליטאית

והשבוע בלייבל'ה: הרבי שביקר את הגבאי שסבל מ'שושנה' | איזה נכד הוזעק בליל חג השבועות לבית הרב אדלשטיין רגע לפני הפינוי? | הנגיד שהתחתן קנה דג לכבוד שבת | וגם: הצלם שהוכשר על ידי ועדת התקשורת של החסידות - ומה עם מחלקת הניו מדיה?

לייבל'ה בצל האבל הכבד וחילופי ההנהגה הליטאית
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סיים את חג השבועות עם זינוק דרמטי בתורה ויראת שמים, וכבר יצא למסע בזק היסטורי מהרגע-להרגע, ובשל כך נאלץ להיעדר מחתונתו של העיתונאי שלנו ארי קלמן שנישא השבוע בשעה טובה ומוצלחת. 

מפה לשם, לייבל'ה שרוי באבל קשה מאוד על הסתלקותו של מרן ראש הישיבה רבי גרשון זצ"ל, שהשתתף בבר מצווה ובחתונה של לייבל'ה. בלילה קודם ההסתלקות, צייץ לייבל'ה כי מדובר ב'ליל החתימות הגדול של דגל התורה'; כמה שעות אח"כ הודעות הדוברות לא פסקו.

לייבל'ה ניסה לברר מי ימשיך את ההנהגה וגילה כי הציבור דווקא דורש שהכול ימשיך לנסוע והעיקר שהתקציבים ידפקו כמו שעון, לצד הדרישה שחייבים את הסדרנים של 'אש דת' ממירון בכל מסע הלוויה. 

לייבלה חושף כי כינוסי ההכתרה שמתוכננים בימים הקרובים בקרב 'המרנים' החדשים יתקיימו בכמה בתים בנפרד, "והאמת והשלום אהבו". לייבל'ה יודע כי דור דור ודורשיו דור דור ומנהיגיו והקב"ה שותל בכל דור ודור את המנהיגים וההנהגה המשותפת.

השבוע לייבל'ה חושף מספר פרטים על האשפוז הדרמטי של מרן ראש הישיבה זצ"ל בליל חג השבועות. בשיא הדרמה, כשראש הישיבה החל לחוש שלא בטוב, הוזעק הנכד המפורסם דוד שפירא לביתו של ראש הישיבה לאחר שנדרש להחליט האם לאשפזו וזאת לאור הניסיון הגדול שלו בזקנים בני מאה. 

השבוע לייבל'ה נחת בארה"ב וראה את הנגיד הגדול של עולם התורה ר' רובי שראהן כשהוא רוכש דג גדול לכבוד חג השבועות. שראהן שהתחתן באחרונה בשעה טובה, נראה צעיר מתמיד. 

אפרופו ארה"ב, בלילה השני של החג, בליל השבת, לאחר שעברו אלפי חסידים לברכת 'גוט שבת וגוט יום טוב', עלה הרבי מסאטמר לביתו של הגבאי המיתולוגי לבית סאטמר ר' משה גאבע פרידמן ששכב בביתו עם מחלת ה'שושנה'. הרבי ביקרו ואיחל לו רפואה שלמה. 

מיד אחרי החג כבר החלים ר' משה גאבע ולייבל'ה ראה אותו יחד עם גאב"ד סאטמר מונסי בשמחה שנערכה בויליאמסבורג. 

מי שחגג במעז'יבוז' היה ליפא שמלצר יחד עם מורו ורבו המובהק גאב"ד מאקאווא. ליפא, שלמד בישיבה של הרב בקרית אתא, הרקיד את הנוכחים כמו שרק הוא יודע.

לייבל'ה שהגיע ללוויית הענק של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל, ראה את התלמידים וגם את דובר הבית צבי כהן שנהג לשגר הודעות ממש כמו שמש שזורחת. תלמידי הישיבה חתכו את דש בגדו של הדובר שפרץ בבכי. 

גם יו"ר מנהלת רמת שלמה יהודה אייזנברג מוותיקי תלמידי הישיבה קרע קריעה בדש חולצתו ליד ארון הקודש המוזהב. 

מי שדחה את בר המצווה של בנו מפאת האבל הכבד היה הנהג והמשב"ק שמעון מרגליות שכתב על כך סטטוס עצוב. 

בלוויה ראה לייבל'ה את האחים דביר, עמירן ואריק צועדים בסך כדי להספיק ללוות את גדול הדור. 

מי שנתקע בפקקים והיה אמור לצאת לאירוע הוא הקלידן רפי שטיין, שנאלץ לסחוב את האורגן בשמש הקופחת זמן רב עד לרכב שלקח אותו לחתונה. 

בבית החיים ראה לייבל'ה את השר פרוש ובנו ראש העיר אלעד ממתינים לקבורה כפי המסורת. 

בהמשך ראה את רב הכותל הגר"ש רבינוביץ מגיע בחום הכבד לקבורה. 

הח"כ הדגלאי שתפסה אותו הלווייתו של גדול הדור לא מוכן, היה ח"כ יצחק פינדרוס הנמצא בשליחות בארה"ב, שהגיע לשחרית של בוקר יום שני כשהוא אבל.

הח"כ הויז'ניצאי יעקב טסלר הספיק את הלוויה ומיהר לצאת לחו"ל. לייבל'ה תפס אותו מתגנב לדיוטי פרי. 

מי שנצפה כאחד האדם ולא במרוקו הוא יהודה אזרד שנצפה בשדה התעופה קנדי סוחב את המזוודות לבדו ללא עוזרים או וי אי פי. 

בצל היתמות הגדולה בכל שדרות הציבור החרדי שתתחיל להשפיע בקרוב גם על הפוליטיקה ברשויות המקומיות, לייבל'ה שמע ב'הר' של ישיבת סלבודקה כי הרב ישראל שנור, שמכהן כמנהל מוסדות סלבודקה ונחשב לנאמנם של ראשי הישיבה, שגם צבר את ניסיונו הפוליטי דווקא בלשכת יו"ר שלומי אמונים השר מאיר פרוש בימיו במשרד החינוך, צפוי לשמש כשליח למשימות מיוחדות בתקופה הקרובה.

לייבל'ה אוהב לעבור על התקשורת הכללית ולמצוא שם את מה שמסתירים ממנו בתקשורת החרדית, והשבוע מצא כי עיריית בני ברק פרסמה מכרז לקבלת שירותי ניו מדיה (מי היה מאמין שפעם בני ברק תגיע למצב הזה). בקיצור, במידה ואתם חפצים להתמודד במכרז שבטוח אין בו שום אינטרסים ואפשר לזכות בנפש חפצה, תגישו את המסמכים עד לתאריך 14/6.

במוצאי חג השבועות כל עם ישראל רצה לזכות להגיע לכותל המערבי. בעקבות כך נוצרו פקקים גדולים כשאנשים נתקעו כמעט שעתיים שלמות ללא יכולת לברוח. בתוך הפקק, נצפו רכביהם של שר השיכון יצחק גולדקונפף וחבר וועדת חוקה ח"כ ארז מלול.

לייבל'ה גם לא מוותר על מוזיקה טובה: השבוע הגיע לבנייני האומה למופע של משרד ירושלים ומסורת ישראל, שם הופיעו מרדכי בן דוד, שמילי אונגר נפתלי קמפה, הרשי וינברגר וגם אורח מפתיע במיוחד יוסי גרין שחגג יום הולדת ועלה להופיע עם פסנתר כנף לבן ומצוחצח. בכניסה ראה 'לייבלה' את עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך שהבר קוד של הכרטיס שלו לא עבד ונאלץ להמתין עד שגאלו אותו המאבטחים. 

בפנים ראה לייבל'ה את המפורסמים יושבים בקדמת הבמה ומנייעסים תוך כדי השירה המדהימה. 

וזה לא הכל, בשיאו של האירוע ביצעון שלושת ענקי הזמר שמילי אונגר, נפתלי קמפה והרשי וינברגר את הלהיט העולמי 'אידן אין אמריקה' ונסחפו לריקוד משולש על הבמה שלא השאיר את הקהל אדיש. 'לייבלה' השיג תיעוד מהבמה.

גם שמוליק כץ מהמוסדות המפורסמים הגיע לחזות במופע והיה היחיד שהורשה להיכנס מאחורי הקלעים ואף שוחח ארוכות עם המלך מרדכי בן דוד. 

את קובי אריאלי (לייבל'ה מעריץ שלייקעס) והמלחין הנודע יוסי גרין ראה לייבל'ה נפגשים בקונצרט חזנות שנערך השבוע בתל אביב. 

המלחין והיוצר יצחק האניג נפגש השבוע יחד עם הזמר יענקי אויש לרגל האלבום 'מתנה' שיצא בשבוע האחרון בהפקתו של האניג, בו השתתף יענקי אויש יחד עם גדולי הזמר החסידי מכל העולם.

חתונת משפחת גרופי - שניאור גרופי, בעל רשת הצעצועים 'ישראטויס', אח של הזמר מנדי גרופי חיתן השבוע את בנו. השתתפו בחתונה על המוזיקה והניצוח יואלי דיקמן, המלחין יוסי גרין, נמואל הרוש, שמחה פרידמן, אבישי אשל, יוני שלמה ועוד.

ואחרי חפיפה בת שנה בעריכת מוסף החדשות, ועם פרישתו של העורך אליעזר שולמן, מונה השבוע רשמית ישראל יוסקוביץ לעורך עיתון 'חדשות משפחה'. בתמונה: העורך החדש ישראל יוסקוביץ, מקבל הכוונה מיו"ר הועדה הרוחנית, הגאון רבי מנחם כהן.

בערב החג האחרון נצפו בבני ברק רב העיר הממונה מטעם הרבנות הגאון רבי אליעזר שמחה וייס לצד עורך 'הדרך' אברהם דב גרינבוים. לייבל'ה נהנה מהתמונה.

את איש היח"צ הגוראי פנחס פלינקר ראה לייבל'ה בסיבוב עם אישיות בכירה מארה"ב אצל כל האדמו"רים בישראל; בין השאר לייבל'ה ראה אותו מתברך בחמימות מהאדמו"ר מתולדות אברהם יצחק.

את סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול פגשנו מסייר במפעל 'פיברו' בבית שמש, ליצור חיסונים לעופות ובקר.

לעומתו ח"כ אברהם בצלאל נצפה בכניסה לחדרו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא בנהריה כשהוא כותב קוויטל לאדמו"ר.

גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד שהגיע לביקור קצר בישראל נצפה בשעת לילה מאוחרת משוחח עם אוהדים במסעדת היוקרה "אנטריקוט" בהר חוצבים בירושלים, שם הוא נוהג לסעוד באורח קבע כשהוא מגיע ארצה.

במעמד הכנסת ספר תורה בויז'ניץ שזכה לשם 'אירוע הכרכרה' ראה לייבל'ה את הצלם אברומי ברגר שקיבל תג מיוחד מוועדת התקשורת של החסידות שהוא צלם מסונן וכשר. 

נשיא ארגון 'פרי חיים', המסייע לזוגות מעוכבי ילדים, הרב משה שלזינגר נצפה בכנסת במפגש עם יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס, לקידום חקיקה לטובת זוגות מעוכבי ילדים.

באירוע הוקרה מיוחד שהשתתף לייבל'ה עם חברי 'ביזמקס' יחד עם הנהלת קרן קמ"ח נפרדו ממנהל הקהילה מוישי לנדסמן. 

ועוד השבוע: ב'איחוד הצלה' נפרדו במטה המתנדבים ממאיר זיידורף שנכנס לשמש כסמנכ"ל ארגון 'חברים'.

הפתעה גדולה נרשמה במשרדי הפרסום במגזר: דוכן חגיגי במיוחד פינק את העובדים במשקה הודי אקזוטי המכונה "לאסי" כהכנה לקראת היריד ההודי מבית עיתון "המודיע" שייערך בתקופה הקרובה.

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לראש העיר אלעד לרגל שמחת אירוסי בנו הגדול גדליה, מבחירי ישיבת רחמסטריווקא. ברכה אחת לסבא הגדול שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש. 

בבר מצווה לבנו של יחיאל גשייד, נאמן ביתו של האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא ומפקח כשרות ארצית בכשרות הרב אפרתי, ראה לייבל'ה גלריה שלמה של רבנים ואישי ציבור ובראשם בן הרבי מגור הרה"צ רבי נחמיה אלתר. 

אפרופו אשדוד, התרגשות שיא בעיר לקראת הקידושא רבא המפואר של מומחה הדיגיטל החרדי מוישי לוינגר לכבוד השמחה הגדולה של הולדת התאומות. בקידוש צפויים להשתתף רבנים, אישי ציבור ואנשי עסקים רבים מכל רחבי העיר. לייבל'ה שולח מזל טוב בקליק.

המונים נהרו ביום שני בערב לבר מצווה לבנו של רל"ש ראה"ע ב"ב גודי סילמן. בשמחה ראה לייבל'ה את גדולי ישראל, אלה שהגיעו ואלה שהופיעו ברשימה. לייבל'ה שולח מזל טוב ענק לגודי ובהצלחה בבחירות הקרובות. 

מחוץ לבר מצווה ראה לייבל'ה את איש התקשורת יצחק פלדמן מקבל את פני מורו ורבו ראש הישיבה הגרמ"ה הירש שהגיע לשמחה

.

והנה הברכה שהפיקו בעיריית בני ברק לכבודו של גודי. 

אפרופו בני ברק, ברכת מזל טוב לעורך הדין הבכיר ואיש התקשורת איתי גדסי לרגל הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת בערב חג השבועות. 

ולסיום, חגיגה גדולה התקיימה השבוע בעולם החסידות, עת הבחור המפורסם מנדי ברנד בעל הלב הגדול התארס בשעה טובה עם בחירת ליבו, בתו של ר' יצחק פרידמן המפורסם מאלעד ובעל חנות הספרים במרכז העצבים של בני ברק - בית הכנסת איצקוביץ. לייבל'ה ראה חגיגה גדולה של ממש עת עשרות דרייברים שינעו את האורחים לשמחת הווארט שהתקיימה בבית הכלה באלעד. 

לייבל'ה לייבלה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד