כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"הסכנות מתעצמות"

גלנט: "עלולים להידרש לממש את חובתנו להגן על שלמות ישראל"

שר הביטחון יואב גלנט התייחס בנאום בקריה להתפתחויות בגרעין האיראני ואמר: "הסכנות העומדות בפני מדינת ישראל הולכות ומתעצמות". גלנט הוסיף: "המשימות הן כבדות והאתגרים הם גדולים"

גלנט: "עלולים להידרש לממש את חובתנו להגן על שלמות ישראל"
שר הביטחון יואב גלנט בנאום בקריה צילום: ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט השתתף היום (חמישי) בבסיס הקריה בתל אביב בטקס הענקת דרגות. זאת רקע האיומים שנשמעו מאיראן בשבועות האחרונים, והדו"ח שפרסמה הסוכנות לאנרגיה אטומית אשר מעיד על התקדמות בתוכניות הגרעין של הרפובליקה האסלאמית.

גלנט שיגר מסר לאויבים ואמר: "הסכנות העומדות בפני מדינת ישראל הולכות ומתעצמות ואנחנו עלולים להידרש לממש את חובתנו על מנת להגן על שלמות ישראל ובעיקר על עתידו של העם היהודי. המשימות הן כבדות והאתגרים הם גדולים".

גלנט הוסיף: "המציאות בה אנו נמצאים מורכבת, אך מדינת ישראל, צה״ל וכל גופי הביטחון, תדע מה לעשות כדי להבטיח את ביטחון ישראל בהווה וגם בעתיד, בעזרתכם חברי המטה הכללי הנוכחיים והמצטרפים".

הדברים של גלנט מגיעים ברקע דו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית סבא"א ולפיו, בחודשים האחרונים איראן המשיכה להפר את תנאי הסכם הגרעין והגדילה משמעותית את מלאי האורניום המועשר שלה.

למרות שארה"ב טוענת שאין ראיות לכך שאיראן החליטה להמשיך לבנות נשק גרעיני, בעדות לקונגרס במרץ האחרון, הזהיר הרמטכ"ל הגנרל מארקי מיילי, כי טהראן עלולה לייצר פצצה גרעינית במדינה תוך כמה שבועות, אם היא קיבלה את ההחלטה לכך.

בדו"ח של סבא"א נאמר כי כמות האורניום המעושר גבוהה כעת פי 23 מהכמות המותרת בהסכם הגרעין שנחתם ב-2015. נכון ל-13 במאי, כמות האורניום המועשר הייתה 4,744.5 ק"ג, כאשר ההסכם מתיר ל-202.8 ק"ג. בנוסף איראן ממשיכה להעשיר אורניום מעבר לרמה המותרת בהסכם הגרעין שעומדת על 3.67%.

עם זאת, דיפלומט בכיר אמר שבפועל יידרשו יותר מ-55 ק"ג של אורניום המועשר ל-60% כדי לייצר פצצה אחת, משום שחומר מסוים מבוזבז במהלך ההעשרה.

סבא"א גם ציינה כי נסגרה חקירה שנוגעת לאחד משלושת אתרי הגרעין שעליהם איראן לא הצהירה בפני הפקחים. ביום שלישי דיווחה איראן כי נפתחה חקירה הנוגעת לאתר "מריבאן" בקרבת העיר אבדה, שבו נמצאו שרידי אורניום ב-2019, ולאחר מכן איראן הרסה חלקים גדולים ממנו. לפי סבא"א, החקירה נסגרה בעקבות הסברים שסיפקו האיראנים.

 

יואב גלנט הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד