כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בגין שחיתות

מנהיג ברזיל לשעבר נידון לכמעט 9 שנות מאסר

פרננדו קולור דה מלו, שהיה נשיא ברזיל מ-1990 עד 1992, הורשע בשחיתות ובהלבנת הון בתקופתו כסנאטור בשנות ה-2010. קולור לקח את השוחד בתמורה להסדרת חוזים "באופן לא סדיר" לחברת בנייה, כך נמסר מהפרקליטות

מנהיג ברזיל לשעבר נידון לכמעט 9 שנות מאסר
פטיש בית משפט צילום: Unsplash

בית המשפט העליון של ברזיל גזר על הנשיא לשעבר פרננדו קולור דה מלו שמונה שנים ו-10 חודשי מאסר, לאחר שהורשע בשחיתות ובהלבנת הון.

בשבוע שעבר הרשיע בית המשפט העליון את האיש בן ה-73 בלקיחת שוחד של 20 מיליון ריאל (4 מיליון דולר; 3.7 מיליון אירו) מחברת בת של חברת הנפט הממשלתית פטרובראס בזמן שהיה סנטור מ-2010 עד 2014.

קולור לקח את השוחד בתמורה להסדרת חוזים "באופן לא סדיר" לחברת בנייה, כך נמסר מהפרקליטות. קולור לא הגיב על גזר הדין, אך במכתב שפרסמו עורכי דינו בעת הרשעתו נכתב כי הוא "לא ביצע שום פשע" והביע ביטחון שבסופו של דבר הוא יזוכה. קולור לקח את השוחד בתמורה להסדרת חוזים "באופן לא סדיר" לחברת בנייה, כך נמסר מהפרקליטות.

קולור הפך לנשיא ברזיל שנבחר באופן דמוקרטי ב-1989 והוביל את המדינה עד 1992. הוא החל בתוכנית של רפורמות בשוק החופשי והפרטה של ​​כמה חברות בבעלות ממשלתית. עם זאת, כהונתו של קולור בתפקיד הייתה מלאה בהאשמות על שחיתות והוא התפטר מתפקידו כנשיא כדי להימנע מהדחה.

הוא נשאר בפוליטיקה לאחר מכן ושימש כסנאטור של מדינת אלגואס מ-2007 עד פברואר 2023. האישומים נגד קולור בתקופתו בסנאט נובעים מחקירת השחיתות שהובילה גם להרשעה של הנשיא המכהן לולה דה סילבה, שזוכה מאוחר יותר על ידי בית המשפט העליון.

 

 

ברזיל נשיא ברזיל שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד