ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בריאיון לתקשורת זרה

שר החוץ אלי כהן: "המאבק באיראן אינו נחלת ישראל בלבד"

בראיון לעיתון הנפוץ ביותר באוסטריה התייחס שר החוץ אלי כהן לגרעין האיראני ואמר כי "המאבק באיראן אינו נחלת ישראל ומדינות במזרח התיכון בלבד. אם איראן תשיג נשק גרעיני, ההשלכות על העולם תהיינה הרסניות"

שר החוץ אלי כהן: "המאבק באיראן אינו נחלת ישראל בלבד"
שר החוץ אלי כהן בועידה צילום: באדיבות המצלם

בריאיון של שר החוץ אלי כהן שמתפרסם היום (ה') בעיתון הנפוץ ביותר באוסטריה, KRONEN ZEITUNG, פירט שר החוץ את עמדותיה של ישראל בנוגע למצב הגיאופוליטי באירופה, בדגש על השלכות הלחימה באוקראינה והשפעת גרורות הטרור האיראניות באזור.

"האיום האיראני אינו מסתכם רק בסכנה שלהם בהשגת נשק גרעיני, איראן היא מייצאת מס' אחת בעולם של טרור בעזרת גרורותיה כמו ארגון משמרות המהפכה, חיזבאללה, חמאס, הג'יהאד האסלאמי וארגונים נוספים. בנוסף, תכנית הטילים לטווח ארוך שאיראן מפתחת היא איום גלובאלי", אמר.

שר החוץ כהן התייחס להרחבת מעגל הנורמליזציה ואמר כי ישנם מגעים עם מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות על מנת לקדם מהלכי נורמליזציה, "סעודיה מבינה היטב כי האויב האמיתי שלה היא איראן ולא ישראל".

בנוגע להתפתחויות החיוביות במרחב והשפעת הסכמי אברהם ציין שר החוץ אלי כהן כי במהלך השנתיים האחרונות נחתמו יותר מ-65 הסכמים עם השותפות להסכמים, בראשם, הסכם אזור סחר חופשי שנחתם עם איחוד האמירויות.

אלי כהן איראן אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד