ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
קידוש השם

ילד חרדי סירב להסיר את הכיפה בתחרות, גם במחיר הפסד

קידוש השם: סמואל שטייגלר, בן 7, התבקש להסיר את הכיפה שלו במהלך תחרות ג'ודו בברזיל אך הוא הוא סירב לעשות זאת, גם במחיר של איבוד נקודות כשהיא נפלה. "לא היה לי ספק. המחשבה הראשונה שלי הייתה, 'לא! אני לא אסיר את הכיפה שלי'"

ילד חרדי סירב להסיר את הכיפה בתחרות, גם במחיר הפסד
סמואל שטייגלר צילום: COLlive.com.

סמואל שטייגלר בן ה-7 מתגורר בקוריטיבה, עיירה קטנה בברזיל שבה להיות יהודי זה לא דבר רגיל, הוא מסתובב גאה עם הציצית שלו, והכיפה לראשו. לאחרונה הוא השתתף בתחרות ג'ודו, לאחר שהחמיץ מספר תחרויות שנערכו בשבת, הוא התבקש להסיר את הכיפה שלו במהלך האירוע, אך הוא סירב, גם אם זה אומר להפסיד נקודות בכל פעם שהיא נפלה.

כאשר נשאל סמואל על תגובתו כאשר התבקש להסיר את הכיפה שלו במהלך התחרות, תגובתו הייתה נחרצת: "לא היה לי ספק. המחשבה הראשונה שלי הייתה, 'לא! אני לא אסיר את הכיפה שלי'".

הרב יוסף וטילה דוברבסקי , מנהלי בית חב"ד קוריטיבה, שיבחו את שטייגלר הצעיר על כך שבחר שלא להסתיר את זהותו היהודית, ללא קשר לדעות או שיקוליהם של מורו וצופיו.

בתם, גב' ציבי סטוליק, המנהלת את בית חב"ד המקומי, שנמצאת בקשר עם משפחת שטייגלר אמרה: "מאז שהם הפכו מעורבים באופן פעיל עם בית חב"ד שלנו, הם נקטו בצעדים כמו הכשרת המטבח שלהם והחלו לשמור שבת", סיפרה ל-COLlive.com. "שמואל הצטרף בהתלהבות לשיעורים שלנו ופיתח תחושת נחישות יוצאת דופן בעשיית מה שנכון".

היא אמרה שלמרות שהכיפה שלו נפלה מספר פעמים במהלך התחרות, חלקם ציפו שסמואל יוותר או יניח אותה בצד זמנית. עם זאת, שמואל נשאר איתן ונחוש בהחלטתו לא להסס או להתפשר.

חב"ד ברזיל תחרות ג'ודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד