א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הנציב חושף

"החרדים מוצצים לנו את הדם": אלפי תלונות נגד גלית גוטמן

נציב תלונות הציבור ברשות השנייה מותח ביקורת על דבריה של גוטמן ואומר כי הם היו "פוגעניים, מבזים, משפילים ומכלילים".

"החרדים מוצצים לנו את הדם": אלפי תלונות נגד גלית גוטמן
בית קשת ברמת החייל צילום: באדיבות המצלם

נציב פניות הציבור ברשות השנייה דוד רגב חושף כי קיבל כ-2000 תלונות נגד מגישת הטלוויזיה גלית גוטמן לאחר שהסתיה באופן חסר תקדים נגד החרדים בשידור חי. גוטמן אמרה בין היתר: "החרדים מוצצים לנו את הדם".

יצוין כי בעקבות דבריה של גוטמן, פתחה הרשות השנייה בהליך הפרה נגד חדשות 12, שם נאמרו הדברים.

"אני סבור כי דבריה של השדרנית, אף שנאמרו במסגרת חופש הביטוי, היו פוגעניים, מבזים, משפילים ומכלילים כלפי אוכלוסייה שלמה", אמר דוד רגב והוסיף: "גם כשקיימת מחלוקת בין הצדדים אין מקום על המסך לאמירות מבזות אלה שלא רק שאינן תורמות להרגעת הרוחות אלא עלולות להביא חלילה לפגיעה בציבור זה או אחר.

"כמה נטל יכולים לשים על שליש מהמדינה כדי להחזיק בסוף את כל החרדים האלה שמוצצים לנו את הדם", אמרה גוטמן בשידור חי. "אין לזה מילה אחרת, אתם כולכם נורא מנומסים פה", הוסיפה. "הם איבדו כל בושה, מוצצים לנו את הדם, חולבים אותנו", המשיכה וחזרה על דבריה.

מול ההסתה הפרועה, גנץ סיפק תגובה מאכזבת / יחיאל גלאי

האמירה של גוטמן עוררה סערת ענק ורבים זעמו לנוכח העובדה כי מלבד היועץ ברק סרי שישב באולפן ומחה על דבריה, שאר יושבי הפאנל שתקו לנוכח האמירות הקשות ולא פצו פה. בין יושבי האולפן ששמעו את הדברים וקיבלו אותם בשלוות נפש נמנים יועצי התקשורת אבי בניהו ורני רהב.

"אמירה קשה מאוד" מחה היועץ ברק סרי על דבריה. "כמו שלא היינו רוצים שיגידו על ציבורים כאלה או אחרים 'מוצצים את הדם', כך גם על החרדים". בתגובה הטיחה בו גב' גוטמן: "יש לך יותר מדי מצביעים חרדים מאשדוד, אז לפחות תדבר על זה", כשהיא מתייחסת לריצתו של סרי לראשות העיר אשדוד.

גוטמן התנצלה בשבוע שעבר בשידור חי בערוץ 12 על דברי ההסתה הקשים שלה נגד החרדים, כפי שהתחייבה בתחילת השבוע למנהליה. 

"בעקבות דברים שאמרתי והתנצלתי מיד, היה חשוב לי לשבת כאן בכיסא שנאמרו הדברים. אז קודם כל אני מתנצלת מעומק הלב על סגנון הדיבור שלי, על המילים שהשתמשתי בהן. עשו אולי איזה סיבוב כאן כי ישבנו ודיברנו על התקציב וקרן הארנונה, ודיברתי מדם ליבי על עתיד המדינה ועל מה שהולך לבוא לילדים שלנו, דיברתי על הפוליטיקאים ולא על מגזר שלם", הסבירה גוטמן.

לדבריה, "לא הייתי מעלה על דעתי להאשים מגזר שלם. הכי עצוב לי שבתוך המדורה הזאת, שגם ככה המדינה רותחת ויש פה מדינה בתוך מדינה ומחאה באוויר, שהייתי זאת שהיה לה את הגפרור ביד והצלחתי ככה להדליק אותו ואת הסיפור הזה שוב, ואני מתנצלת שאנשים נפגעו ממני. זה באמת לא בא ממקום כזה זה בא מאהבה גדולה מאוד למדינה, ועל הסגנון יש עוד על מה לעבוד מה שנקרא".

ברשות השנייה הודיעו מספר ימים לאחר התקרית כי פתחו בהליך הפרה לכאורה נגד ערוץ 12. ברשות השנייה מסרו כי "בהמשך לבדיקה שהחלה הרשות השנייה ביום ו' האחרון, הרשות פתחה הבוקר בהליך הפרה לכאורה נגד ערוץ 12, בגין האמירה החמורה של המגישה גלית גוטמן בתוכנית הבוקר של הערוץ".

גלית גוטמן ערוץ 12 הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד