כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זלנסקי זעם

חברת הקהילה היהודית נפגעה במהלך ההפגזה הרוסית על קייב

בשבוע האחרון העיר קייב נמצאת תחת הפגזות כבדות של הצבא הרוסי | בהתקפה כבדה שהתרחשה אמש באחת השכונות בעיר, נהרגו אם וביתה הקטנה | בנוסף, אישה מבוגרת, חברת הקהילה היהודית, נפגעה ורב העיר עלה לבקרה | "העולם חייב לעצור את פשעי המלחמה הרוסיים" 

חברת הקהילה היהודית נפגעה במהלך ההפגזה הרוסית על קייב
הקרב על קייב צילום: Pixabay

העיר קייב נמצאת תחת הפגזות כבדות של הצבא הרוסי בימים האחרונים, בהתקפה כבדה שהתרחשה אמש באחת השכונות בעיר, נהרגו אם וביתה הקטנה, בין הנפגעים אישה מבוגרת חברת הקהילה היהודית שנפגעה במהלך ההפגזה הרוסית על העיר.

הרב משה אסמן רבה של אוקראינה שהגיע למקום לאחר האירוע, בכדי לכבד את זכרם של הנספים ולהניח זר במקום, גילה כי בבניין הסמוך שנפגע גם הוא מתגוררים מספר חברים מקהילתו בהם אלה צ'פובצקי, אישה שעברה את גיל שמונים שנעזרת ע"י הקהילה והרב הראשי ביקר בביתה רק בשבוע האחרון, ולמרבה המזל היא נפגעה רק באורח קל.

לאחר ביקורו במקום המשיך הרב הראשי לבית הרפואה בכדי לבקר את האישה שלמרבה המזל נפגעה רק באורח קל, הרב התעדכן מהצוות הרפואי על מצבה וחיזק את רוחה.

גברת צ'פובצקי סיפרה לרב על הנס שקרה לה, שלמרות ששכנים אחרים נפצעו בצורה משמעותית יותר ממנה היא כמעט ולא נפגעה. חברת הקהילה היהודית הודתה לרב על הביקור, ועל הדאגה של הקהילה היהודית עבורה שדואגת לה למזון ותרופות לאורך כל ימות השנה.

הרב הראשי לאוקראינה הרב משה אסמן: "העולם חייב לעצור את פשעי המלחמה שרוסיה מבצעת באוקראינה, אנשים חפים מפשע בהם קשישים, נשים וילדים נהרגים מידי יום ללא עוול בכפם".

כזכור כפי שדיווחנו הבוקר רוסיה שיגרה טילים לעבר בירת אוקראינה, קייב; שתי נשים וילד שלא הצליחו להיכנס למקלט סגור נהרגו אתמול (חמישי). פיצוצים עזים נשמעו והפחידו תושבים עייפים מחודש של התקפות בלתי פוסקות על הבירה.

ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, אמר כי 16 בני אדם נוספים נפצעו רסיסים של מערכות ההגנה האווירית. באוקראינה דווח כי קייב הותקפה על ידי מטח של 10 טילים בליסטיים, שכולם הופלו. הממשל הצבאי בעיר מסר כי חלק מהרסיסים נפלו על מרפאה ועל בניין סמוך. אם וילד נהרגו דקות לאחר ההזעקה בעת שניסו להיכנס למקלט שהיה נעול.

הנשיא וולודימיר זלנסקי, בנאומו הלילי, מתח ביקורת חריפה על פקידים מקומיים שלא וידאו שכל המקלטים יהיו פתוחים כאשר נשמעת אזעקה, "יש להעמיד לדין את האנשים האחראים לדלת המקלט הנעולה", אמר.

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב הרב משה אסמן מתקפת טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד