כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
משיבים מלחמה

כוחות פרו אוקראינים השתלטו על מעבר הגבול

כלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי העיר שבקינו שבגבול הופגזה בכבדות וכמה מבני ממשל נפגעו מהאש האוקראינית. קרב עיקש המתחולל מדרום לעיר יצר תבהלה בקרב התושבים ואצל בכירים בשלטון המקומי

כוחות פרו אוקראינים השתלטו על מעבר הגבול
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

שוב כוחות פרו - אוקראינים זורעים פאניקה בשטחה של רוסיה. בפעם השניה בתוך פחות משבוע פרצו אתמול כוחות של 'לגיון רוסיה החופשית', ארגון של לוחמים רוסים פרו־אוקראינים, לשטחה של רוסיה בסמוך לעיר שבקינו.

על פי דיווחים בתקשורת הצבאית הרוסית אנשי הלגיון הצליחו, בסיוע שריון אוקראיני, להשתלט על מעבר הגבול שבקינו. כלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי העיר, בית ל-44 אלף נפש, הופגזה בכבדות משעות הבוקר וכמה מבני ממשל נפגעו מהאש האוקראינית.

כמו כן תיעודים שפרסם 'לגיון רוסיה החופשית' מראים השמדה של כלי רכב צבאיים ומרגמה כבדה בירי ארטילרי של אנשי הארגון. הקרב העיקש המתחולל מדרום לעיר יצר תבהלה בקרב התושבים ובכירים בשלטון המקומי תועדו כשהם שורפים מסמכים סודיים בחבית ברחוב ראשי בעיר.

אנשי 'לגיון רוסיה החופשית' פרסמו סרטון בו הם נראים בצדו הרוסי של מעבר הגבול. לא ברור בשלב זה כמה שטח נמצא בידם של המורדים הרוסים. במקביל בנוסף לאירועים בגבולה הצפוני של אוקראינה, צבא אוקראינה ביצע תמרון התקפי בדרום המדינה והוא כעת מאיים לנתק נתיב אספקה חשוב של הצבא הרוסי בחזית ווהלידר.

בלוגרים צבאיים רוסיים דיווחו כי הצבא הרוסי "נסוג על מנת להתארגן מחדש" בסמוך לכפר וולודומיריבקה. עוד דווח כי הצבא האוקראיני הצליח להתקדם כמעט קילומטר דרומה ולאיים על מערך האספקה הרוסי.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד