י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פרשת 'ההון השחור': לוי ישוחרר לשבת

ישראל לוי שנעצר בפרשת הרשת הבינלאומית להלבנת הון, ישוחרר לשבת בתנאים מגבילים, בהסכמת התביעה

צילום: דוד זר
צילום: דוד זר צילום: דוד זר

פרשת 'ההון השחור': החשוד ישראל לוי, ישוחרר מחר (ו') בבוקר, בהסכמת התביעה, ויעשה את השבת בביתו יחד עם בני משפחתו. כך גם במסגרת מעצר הבית יוכל לצאת לתפילות השבת בבית הכנסת.

מחר הצדדים יפיעו בבית המשפט, שם השופט ככל הנראה יקבל את השיחרור בהסכמה. תנאי השיחרור: מעצר בית, הפקדת דרכון ואיסור יציאה מישראל, ערבות אישית וערבות צד ג'.

ישראל צבי לוי, הינו תושב ירושלים, ראש ארגון חסד 'דרכי אבות', וגמ"ח בשם 'צדקת לוי יצחק', מאז מעצרו שתק בחקירותיו ולא שיתף פעולה עם החוקרים.

בשבוע שעבר ביום שלישי, נעצר יחד עם 13 נוספים, זאת לאחר שבמהלך השנה האחרונה, ניהלה היחידה הארצית לחקירות הונאה של משטרת ישראל חקירה סמוייה, לאור חשד כי רשת הלבנת הון מקצועית וחובקת עולם שמעורבים בה אזרחי ישראל ומדינות אחרות, פועלת להלבנת הון שמקורו מכספי סחר בסמים ועבירות נוספות, בהיקף של מאות מיליוני שקלים ובקנה מידה בינלאומי.

בערב החג הגיש פרקליטו של ישראל לוי, ערר על ההחלטה להאריך את מעצרו עד ליום ראשון הקרוב. בית המשפט לא נעתר לבקשה ודחה את הערר. אך למרות זאת, פרקליטיו הגיעו להסכמה עם המשטרה כי הוא ישוחרר.

חשודים נוספים, אלדד הררי, אברהם שמואל זלצמן, ראובן זאב ברגר ויוסף סרור, גם עצורים עד ליום ראשון הקרוב. אולם, בעקבות הסכמת המשטרה עם לוי, יתכן ויגיעו להסדרים דומים עם החמישה הנותרים.

עורכי הדין קובי ואורי גולדמן אמרו ל'בחדרי חרדים' בעקבות ההסכמה על השיחרור: "אנו שמחים על ההחלטה לאפשר למרשנו להשתחרר, על אף הנסיבות. ודי לחכימא ברמיזא".
בית משפט חג הלבנת הון סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד