כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
משווע לסיוע מערבי

הנשיא זלנסקי: "אנחנו מוכנים להתקפה נגדית"

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר שהוא מוכן כעת לפתוח במתקפת נגד המיוחלת נגד רוסיה, אך מיתן את תחזית ההצלחה באזהרה: "זה עלול לקחת קצת זמן ולגרום למחיר כבד"

הנשיא זלנסקי: "אנחנו מוכנים להתקפה נגדית"
הקרב על קייב צילום: Pixabay

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר שהוא מוכן לפתוח במתקפת נגד המיוחלת, אך אמר "זה עלול לקחת קצת זמן ולגרום למחיר כבד".

"אנו מאמינים מאוד שנצליח", אמר זלנסקי בראיון ל'וול סטריט ג'ורנל' בעיר הנמל הדרומית הזו, כאשר צבא אוקראינה מתכונן למה שעשוי להיות אחד השלבים המשמעותיים ביותר של המלחמה, שכן אוקראינה שואפת להשתלט מחדש על שטחים שנכבשו על ידי רוסיה.

"אני לא יודע כמה זמן זה ייקח", אמר "למען האמת, זה יכול להיות במגוון דרכים, שונות לחלוטין, אבל אנחנו הולכים לעשות את זה, ואנחנו מוכנים".

בדיון רחב היקף, בן שעה, אמר זלנסקי, כי הוא חושש שהבחירות בארה"ב בשנה הבאה עלולות להביא לשלטון פחות תומך באוקראינה, וקרא לארגון האמנה הצפון-אטלנטית נאט"ו להציע דרך ברורה לחברות עבור אוקראינה. הנשיא לשעבר טראמפ, המתמודד הרפובליקני המוביל לבחירות לנשיאות 2024, סירב בחודש שעבר לומר שהוא יתמוך באוקראינה, ואמר במקום זאת שהוא ינסה להביא לסיום מהיר של המלחמה, מבלי לומר כיצד.

זלנסקי אמר שהוא לא יכול להבין את הטענה של טראמפ שהוא יכול לסיים את המלחמה תוך 24 שעות, מכיוון שטראמפ לא עשה זאת בזמן כהונתו, כשרוסיה כבר כבשה את קרים וחלקים ממזרח אוקראינה.

הוא גם קרא לסין לנסות לרסן את רוסיה ואמר כי אוקראינה זקוקה בדחיפות למערכות הגנה מפני טילים מתוצרת ארה"ב כדי להגן על האזרחים מהפצצות אוויריות וכדי להגן על כוחות החזית. "סין גדולה וחזקה יותר מרוסיה ויכולה למלא תפקיד חשוב בהבאת השלום", אמר זלנסקי.

"לא הייתי רוצה שמדינה כזו תעמוד מהצד ותראה אנשים מתים", אמר. "אם אתה גדול, זו המשמעות של גדולת לאומית. זה לא ציור או מוזיאון זו מלחמה אמיתית ועקובה מדם".

זלנסקי הכיר בעליונות אווירית רוסית בקווי החזית ואמר כי היעדר הגנה מספקת פירושו "מספר רב של חיילים שימותו" במתקפת הנגד.

אוקראינה רוצה לקבל יותר נשק מערבי למערכה הקרובה, אמר. ובכל זאת, אוקראינה מוכנה לצאת למתקפה. "היינו רוצים לקבל דברים מסוימים, אבל אנחנו לא יכולים לחכות חודשים", אמר.

זלנסקי הביע תסכול על חוסר הרצון של המערב לתת לאוקראינה כמויות גדולות יותר של נשק רב עוצמה כדי להדוף את הרוסים. זלנסקי אמר שהוא מודע לכך שמנהיגי המערב לפעמים נעלבים מהטון הקשה שלו, אבל לא הצליח להבין מדוע. "אם אוקראינה לא תוכל לעמוד מול רוסיה", אמר זלנסקי, "החיה הזו תפתח טעם לכיבוש ותלך רחוק יותר".

זלנסקי אמר שהוא אסיר תודה למדינות המערב על אספקת מערכות הנשק, אך אמר כי המשלוחים צריכים להיות מהירים יותר ובמספרים גדולים יותר, שכן עיכובים עולים בחיים של אזרחי אוקראינה.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ארה"ב ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד