כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
השבוע ה-22

האם המחאה מתעוררת או דועכת; המספרים בתקשורת

כמה מפגינים השתתפו אמש במחאה נגד הרפורמה המשפטית זה השבוע ה-22 בתל אביב? לפי כלי התקשורת בישראל בין 60 ל-150 אלף | עם זאת הסיקור התקשורתי של המחאה נדחק אמש לשוליים בעקבות הפיגוע הקטלני בגבול מצרים | גם על כך נרשמה ביקורת שהמחאה התקיימה למרות הפיגוע

האם המחאה מתעוררת או דועכת; המספרים בתקשורת
מחאה באיילון נגד הרפורמה צילום: עומר פיכמן, פלאש 90

האם המחאה נגד הרפורמה המשפטית ממשיכה לדעוך כפי שחזינו בשבועיים האחרונים ירידה במניין המוחים ברחבי ישראל ובייחוד במוקד המרכזי לאורך רחוב קפלן בתל אביב, תלוי אם מי שואלים. כלי התקשורת ממשיכים לסקר באופן שונה את המחאה ובפרט אמש, שמירב הפוקוס היה על סיקור הפיגוע הקטלני בגבול מצרים.

באתר עיתון 'הארץ' נכתב בכותרת: "רבבות הפגינו ברחבי הארץ נגד ההפיכה המשטרית זה השבוע ה-22" מבלי לנקוב במספר כבעבר. ב'מעריב' נכתב בכותרת: "השבוע ה-22 למחאה נגד הרפורמה: כ-150 אלף הפגינו בתל אביב". בסיקור הפנימי נכתב: "בסיום הערב המארגנים עדכנו כי כ-300 אלף מפגינות ומפגינים יצאו למחות נגד הרפורמה, מתוכם כ-150 אלף השתתפו בהפגנה המרכזית בתל אביב".

חסימת איילון אמש בתום המחאה. צילום: עומר פיכמן, פלאש 90.

באתר ynet מבית 'ידיעות אחרונות' נכתב בכותרת סיקור המחאה: "רבבות הפגינו אחרי העימותים עם המשטרה" ובסיקור הפנימי נכתב כך: "לפי הערכות ערוצי הטלוויזיה, שמדדו את מספרם לפי צילומי רחפנים, בין 95 ל-139 אלף מפגינים השתתפו הערב בהפגנה המרכזית בקפלן".

"כ-95 אלף מפגינים בשבוע ה-22 למחאה בקפלן", נכתב בכותרת ב'חדשות 12'.  ב'חדשות 13' נכתב בסיקור: "המחאה נגד המהפכה המשפטית התקיימה זו השבת ה-22 ברצף. לפי הערכות, כ-140 אלף מפגינים מחו בתל אביב". עוד נכתב כי "על פי הערכת Crowd Solutions מפגינים בתל אביב כ-139 אלף בני אדם. סמוך ל-22:000 חסמו מפגינים את נתיבי איילון בשני הכיוונים".

ב'כאן 11' לא נכנסו למספרים גם השבוע וכתבו "שבת 22 למחאה: לאחר שנחסם על ידי מפגינים - איילון נפתח לתנועה". גם הסיקור הפנימי דל וקצר מאוד ללא מספרים. ב'ישראל היום' נכתב בסיקור בכותרת המשנה: "כ-60 אלף מפגינים הגיעו למוקד המרכזי ברחוב קפלן בת"א". 

איילון חסום | צילום: עומר פיכמן, פלאש 90.

באתר 'וואלה' הסתמכו בכותרת על המארגנים "מארגני המחאה: 155 אלף איש השתתפו בהפגנה בתל אביב, מפגינים חוסמים את איילון". נכתב בכותרת. בסיקור הפנימי נכתב: "בנוסף העריכו המארגנים כי בהפגנות בשאר המוקדים השתתפו עוד כ-145 אלף איש".

בתוך כך, נמתחה ביקורת ברשתות החברתיות על כך שהמוחים לא התחשבו באסון שהתרחש בגבול מצרים בו נרצחו שלושה לוחמים צעירים בפיגוע ירי שביצע שוטר מצרי - וקיימו למרות זאת את המחאה השבועית.

הרפורמה המשפטית הפגנה קפלן מפגיני שמאל תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד