כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גם הדרוזים בפנים

נוסח הפשרה שנשלח לשרים: ערך הציונות יכיר בלימוד התורה

לאחר שההצבעה על נוסח "ערך הציונות" אותו יזמו במפלגת 'עוצמה יהודית' - נדחה בשבוע שעבר, הבוקר הוגש נוסח פשרה לשרים | בנוסח המתוקן מגובשת הכרה גם בערך לומדי התורה. כאשר בנוסף בנוסח המעודכן קיימת גם התייחסות לדרוזים ולמיעוטים המשרתים בצה"ל

נוסח הפשרה שנשלח לשרים: ערך הציונות יכיר בלימוד התורה
בחורי ישיבה בבני ברק צילום: שוקי לרר

לאחר שההצבעה על נוסח "ערך הציונות" שיזמה עוצמה יהודית נדחה בשבוע שעבר בעקבות החשש של השרים החרדים כי הנוסח יפגע בלומדי התורה, הוגש נוסח פשרה לשרים, נוסח שמכניס הכרה גם בערך לומדי התורה.

מטרת הנוסח, לתת משקל לחוק הלאום בעיצוב המדיניות וגם לסלול את הדרך לייהוד הנגב והגליל.

בנוסח המעודכן נוסף המשפט הבא לצד תיעדוף חיילי צה"ל: "כל זאת - מבלי לגרוע מההכרה בחשיבותו של לימוד התורה כהגדרתו בחוק שירות ביטחון".

בנוסף, בתגובה לטענה כי החוק גזעני בעקבות כך שהוא מתעדף את האוכלוסיה היהודית נוסף בנוסח המעודכן התייחסות גם לדרוזים המשרתים בצה"ל: "לרבות לאוכלוסייה הדרוזית וליתר המיעוטים המשרתים בצה"ל ובכוחות הביטחון", נכתב.

בדברי ההסבר של ההחלטה המתוקנת נכתב: "החלטת הממשלה היא להורות לכלל הגורמים בממשלה ובזרועותיה, במסגרת השיקולים הנכללים בעת קביעת מדיניות והטמעתה בהתיישבות בגליל ובנגב, לתת משקל משמעותי לערך ההתיישבות היהודית - כולל במתן הטבות ליוצאי צבא, כוחות הביטחון ושירות לאומי אזרחי - לרבות לאוכלוסייה הדרוזית וליתר המיעוטים המשרתים בצה"ל ובכוחות הביטחון, תוך העדפת משרתי שירות קרבי.

כל זאת, בלי לגרוע מההכרה בחשיבותו של לימוד התורה כהגדרתו לחוק שירות ביטחון - 1986".

עם זאת, למרות שהוגש נוסח פשרה, עדיין אין הסכמה סופית עליו וההצעה טרם אושרה. 

נזכיר כי בשבוע שעבר דווח שיו"ר ש"ס אריה דרעי מעכב את ההצבעה על "חוק הציונות", שיזמו בעוצמה יהודית.

דרעי טוען כי לאחר הכישלונות של הקואליציה ברפורמה המשפטית ועוד, צריך להביא משהו מהודק יותר שהקואליציה תוכל לעמוד מאחוריו ותוכל להסביר אותו לציבור ולגורמים הרלוונטיים.

בעוצמה יהודית זועמים על הצעד של דרעי.

 

 

עוצמה יהודית ציונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד